• Anonym (Lesbisk från garderoben)

    Är det så hemskt att säga att jag trivdes i garderoben?

    Jag levde många år med en man, vi var gifta och har ett barn ihop. Är det så illa av mig att säga att det inte var så jobbigt för mig som för andra? Han var min bästa vän och väldigt lätt att leva med. Förutom ja det uppenbara då. 

    Han gjorde garderoben så bekväm den nog kan bli. Lätt att prata med utom ja att jag är lesbisk, lätt att komma överens med och väldigt lätt att älska (Inte på rätt sätt men ni förstår nog). Så jag kan ibland känna att jag längtar tillbaks till garderoben och till honom. Så enkelt på många sätt, mamma-pappa-barn. Även om jag var olycklig var jag ändå välsignad. Varför verkar det här vara så svårt att smälta och något att skrika och bråka om när jag berättar för lesbiska?

  • Svar på tråden Är det så hemskt att säga att jag trivdes i garderoben?
  • Tecum

    Du har all rätt att säga hur du känner/kände. Problemet ligger uppenbarligen hos de som inte kan ta det och frågan är om du ska fortsätta umgås med såna personer? Deras beteende gör ju också att du ser tillbaka på ditt äktenskap med än mer positiva känslor, påpeka gärna det för dina "vänner"...

    Hur gjorde n i med sexlivet, sa du nej eller ställde du upp? Kände han sig lurad när du kom ut ur garderoben?

  • Citronella

    Du är bisexuell inte lesbisk. Jag tror många känner så om sin tidigare partner (oavsett kön på de inblandade) har man varit tillsammans i flera år var förhoppningsvis de flesta av dem bra även om det är rätt beslut att göra slut så är det lätt att bli nostalgisk, jag tycker det är sundare än att vara bitter och arg.

  • Anonym (Jas)

    Antagligen för att dem gått igenom saker med män som triggar dem eller hatar män kanske? Hatar deras pappa? Varför blir man annars arg, det är ju DITT liv och inte deras? Låter som att dem projicerar någon skit dem gått igenom på dig. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    En sak som jag lärt mig efter 50 år här på Jorden är att det finns alltid nån som vill tala om för dig hur fel du har.

  • Anonym (Lesbisk från garderoben)
    Tecum skrev 2022-12-13 16:40:31 följande:

    Du har all rätt att säga hur du känner/kände. Problemet ligger uppenbarligen hos de som inte kan ta det och frågan är om du ska fortsätta umgås med såna personer? Deras beteende gör ju också att du ser tillbaka på ditt äktenskap med än mer positiva känslor, påpeka gärna det för dina "vänner"...

    Hur gjorde n i med sexlivet, sa du nej eller ställde du upp? Kände han sig lurad när du kom ut ur garderoben?


    Brukade försöka göra huvudet blankt/försöka tänka på ingenting och njuta av själva känslan. Gillade verkligen när han gav oralt.. . Var väldigt motstridiga känslor och tankar där det ibland funkade hur bra som helst och ibland inte alls. Värsta känslan var en slags skam och skuld som kom när jag var sexuellt frustrerad och tog initiativ för att sedan känna starkt nej jag vill inte. Sedan ändra mig igen och samma sak. Efter 3-4 gånger av det samma kväll blev han sur jag blev ledsen och sedan ville han inte vara sur när jag blev ledsen och det gjorde att jag blev ännu ledsnare. Hade vart lättare om han inte var så snäll...faktiskt.
  • Anonym (Lesbisk från garderoben)
    Citronella skrev 2022-12-13 16:40:59 följande:

    Du är bisexuell inte lesbisk. Jag tror många känner så om sin tidigare partner (oavsett kön på de inblandade) har man varit tillsammans i flera år var förhoppningsvis de flesta av dem bra även om det är rätt beslut att göra slut så är det lätt att bli nostalgisk, jag tycker det är sundare än att vara bitter och arg.


    Kunde väl på sätt och vis känna sexuellt för honom...flöt ihop med att jag verkligen tycker om honom. Vad är vad liksom av det man känner när man älskar någon... men har aldrig känt en dragning till någon annan man. Så lesbisk vill jag säga själv men många har sagt som du att det är jag inte utan bi. Vi kan mötas på mitten och säga 3/4s lesbisk.
  • Citronella
    Anonym (Lesbisk från garderoben) skrev 2022-12-13 17:57:44 följande:
    Kunde väl på sätt och vis känna sexuellt för honom...flöt ihop med att jag verkligen tycker om honom. Vad är vad liksom av det man känner när man älskar någon... men har aldrig känt en dragning till någon annan man. Så lesbisk vill jag säga själv men många har sagt som du att det är jag inte utan bi. Vi kan mötas på mitten och säga 3/4s lesbisk.
    Bisexuell betyder inte att man måste vara 50/50 det är en glidande skala och att föredra ett kön framför det andra är inget uppseendeväckande. 
  • Anonym (Lesbisk från garderoben)
    Citronella skrev 2022-12-13 18:14:15 följande:
    Bisexuell betyder inte att man måste vara 50/50 det är en glidande skala och att föredra ett kön framför det andra är inget uppseendeväckande. 
    Ok. Jag var på många sätt förtjust i en man och på sätt o vis väldigt lycklig med honom. Menar inte det här personligt men så som vi pratar nu är en del av problemet med kvinnor jag mött. Är väldigt svårt med kvinnor tyvärr men så är det. Jag vet att jag säkert är lika svår jag med så ja säger inte att ja är bättre själv.

    Hugger på minsta lilla grej jag säger o misstolkar allt jag säger. Som de letar efter en ursäkt att bli sura. Så där hade jag inte det med min exman han var mycket trevligare o lättare att prata med. Men skulle jag påpeka det då blir det nästan krig...
  • Anonym (r)

    Du trivdes med en trevlig man, ditt nya umgänge verkar knäppt. Vad har detta med din sexualitet att göra?

Svar på tråden Är det så hemskt att säga att jag trivdes i garderoben?