• Anonym (Anonym)

    Hysteroskopi

    Är det någon av er som gjort en hysteroskopi för att ta bort rester efter en medicinsk abort? Hur länge fick ni vänta tills ni fick operationstid? Hade ni svårt att bli gravida efteråt? 

    Jag gjorde en medicinsk abort för 6 veckor sedan men man såg på ultraljud att jag fortfarande har rester kvar (fick aldrig tillbaka min mens, därav undersökningen). Fick testa att ta 3 st cytotec igen men det hjälpte inte så nu har jag blivit remitterad för hysteroskopi. Tydligen väntetid på upp emot 5 veckor dock vilket verkligen tär på min oro. 

  • Svar på tråden Hysteroskopi
  • Anonym (T)

    Jag gjorde en hysteroskopi efter att både medicin och skrapning misslyckades. Jag fick ett MA, där fostret troligtvis dött någon gång i v. 7. 

    Jag fick tid ca. 2 veckor efter mitt besök hos gynekolog. Blev gravid igen två månader senare vilket resulterade i en fin liten krabat och har sedan dess varit gravid och fött en till liten knodd utan några som helst komplikationer. 

  • Millan644

    Inte riktigt samma situation men jag skriver ändå. Gjorde en hysteroskopi i maj pga sammanväxtningar i slemhinnan. Gravid i sept, nu i v 19. Fick vänta ca 5-6 veckor på tid.

  • Anonym (Anonym)

    Tack för era svar och skönt att allt gick bra för er :) gjorde ni det under narkos? 

  • Anonym (T)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-01-03 21:10:13 följande:

    Tack för era svar och skönt att allt gick bra för er :) gjorde ni det under narkos? 


    Ja, det var under narkos :) Det var det även när jag skrapades. 
Svar på tråden Hysteroskopi