• Anonymtjeja

    Drabbats av för tidig vattenavgång - följas åt?

    Jag drabbades av för tidig vattenavgång i vecka 16 förra året. Allt vatten rann ut och jag fick sen ta tabletter för att abortera ut fostret som mådde sämre och sämre. Några månader senare blev jag gravid igen men märkte av små blödningar från vecka 8. Vecka 10 fick jag missfall. Jag har ingen aning om vad som orsakade det den gången då jag hade läkarbesök inbokade (och cervixmätning) men inte hade hunnit göra någon av dom eller ultraljud.

    Det jag vet är att jag hade symtom på urinvägsinfektion (sveda) och på odlingar hittades GBS-bakterier. Jag gjorde även ett eget kisstest hemma som gav utslag 3 eller 4+ för leukocyter (infektion). Trots det fick jag inte antibiotika mot GBS utskrivet förrän vecka 10. Men det kan också ha varit ett "vanligt" missfall där det är något fel på fostret. Flera symtom hade börjat avta ett par veckor tidigare.


    Nu undrar jag om det finns fler här inne som drabbats av för tidig vattenavgång och planerar barn och vill följas åt?

  • Svar på tråden Drabbats av för tidig vattenavgång - följas åt?
  • svansmamman

    Jag har ingen direkt erfarenhet av det du efterfrågar, ?bara? tre missfall på raken innan mitt långvariga plus som blev min son. Så jag kan i vart fall delvis relatera till längtan, sorgen och frustrationen. Hur som helst vill jag ändå kika in och dels puffa tråden och dels skicka de varmaste av lyckönskningar till dig! Hjärta

Svar på tråden Drabbats av för tidig vattenavgång - följas åt?