• Anonym (Rut)

    Blöder mycket under min första mens sen man gjorde abort

    Hej! 
    Jag gjorde en abort i nov 2022, allt gick bra och blödningen efter det kirurgiska ingreppet var sparsam. Efter ca 6 veckor så kom min vanliga mens eller vad man nu ska kalla det för. Men mensen har varit väldigt riklig i 4 dagar nu! Byter binda var 3:e timme och har bara nattbinda dygnet runt. 
    Min tidigare mens har aldrig varit så. 

    Jag har dessutom blivit förkyld och mina järnnivåer är redan låga sen tidigare. Är väldigt orolig nu! 


    Har dock ingen smärta, feber eller avvikande lukt, mår helt okej, förutom att jag är orkeslös. 

    Ska jag söka vård eller är mensen riklig efter aborten för alla kvinnor? 

  • Svar på tråden Blöder mycket under min första mens sen man gjorde abort
  • Zorrorro

    Om du känner att du blder farligt mycket så bör du söka vård. Graviditer gör att livmoderslemhinnan blir tjockare efteråt. Så det finns en naturlig förklaring. Men kontakta vården då du säger dig redan ha lågt järn, för lågt järn kan även det öka blödningen. Dumt nog. 

  • Fajjer

    Det bästa är att använda preventinmedel, så slipper man att göra abort.

  • Zorrorro
    Fajjer skrev 2023-01-12 01:03:09 följande:

    Det bästa är att använda preventinmedel, så slipper man att göra abort.


    Varför det? Abort är så roligt o härligt. Precis vad alla kvinnor vill ha och män är avundsjuka på. 


    inte alls den mest smärtsamma fysiska o psykiska upplevelsen för många. 


    kondom är ett preventivmedel som alla med kuk borde bära för att undvika göra en kvinna gravid mot hennes vilja

  • Anonym (Rut)
    Fajjer skrev 2023-01-12 01:03:09 följande:

    Det bästa är att använda preventinmedel, så slipper man att göra abort.


    Du trodde inte jag visste om det innan? 


    Jag hade kopparspiral men blev ändå gravid, kanske dags för män att prova ut olika preventivmedel och leka lite med hormoner så blir det jämlikt när det kommer att ta ansvar gällande skydd. 


    Zorrorro skrev 2023-01-12 00:54:09 följande:

    Om du känner att du blder farligt mycket så bör du söka vård. Graviditer gör att livmoderslemhinnan blir tjockare efteråt. Så det finns en naturlig förklaring. Men kontakta vården då du säger dig redan ha lågt järn, för lågt järn kan även det öka blödningen. Dumt nog. 


    Ringde först till 1177 och sen blev jag kopplad till SÖS gynakuten, ssk som jag pratade med tyckte jag skulle avvakta några dagar till och så länge jag inte hade feber och smärta. 


    Köpte bluesaft och b12 idag hoppas jag känner mig lite piggare :) 

  • Fajjer
    Anonym (Rut) skrev 2023-01-12 12:38:27 följande:

    Du trodde inte jag visste om det innan? 


    Jag hade kopparspiral men blev ändå gravid, kanske dags för män att prova ut olika preventivmedel och leka lite med hormoner så blir det jämlikt när det kommer att ta ansvar gällande skydd. 


    Zorrorro skrev 2023-01-12 00:54:09 följande:

    Om du känner att du blder farligt mycket så bör du söka vård. Graviditer gör att livmoderslemhinnan blir tjockare efteråt. Så det finns en naturlig förklaring. Men kontakta vården då du säger dig redan ha lågt järn, för lågt järn kan även det öka blödningen. Dumt nog. 


    Ringde först till 1177 och sen blev jag kopplad till SÖS gynakuten, ssk som jag pratade med tyckte jag skulle avvakta några dagar till och så länge jag inte hade feber och smärta. 


    Köpte bluesaft och b12 idag hoppas jag känner mig lite piggare :) 


    Jag hade allt kunna använda preventinmedel för män. Men finns det?
Svar på tråden Blöder mycket under min första mens sen man gjorde abort