• Anonym (Rädd)

    Förstorad lever - eller ännu värre. Är rädd!

    Har levt med depression och ångest nästan ett årtionde och har självmedicinerat med alkohol.

    I många år hade jag detta "hyfsat" under kontroll, men när coviden kom ökade mitt intag rejält. Stegvis har jag dessutom gått från att dricka vin till att dricka ren sprit några dagar i veckan. 

    Ångesten har ju ökat pga detta naturligtvis, vilket gjorde att jag drack mer.

    Nu senaste 1-2 månaderna har jag känt ett visst obehag under höger revbenskant. Det har inte gjort ont, men har inte heller känts "som det ska".

    Googlade idag och får upp det jag varit rädd för; förstorad lever (förhoppningsvis) eller något ännu värre - som cancer.

    Jag vet inte vad jag ska göra, blir så rädd. Har inga andra symptom förutom detta, så jag hoppas det inte är "värre" än förstorad lever - men tänker bara att jag ska dö nu.

    Finns det någon som upplevt förstorad lever och kan berätta? Ska till VC i morgon...

  • Svar på tråden Förstorad lever - eller ännu värre. Är rädd!
  • Anonym (OroSmoro)

    Jag har själv haft hepatit-c , men det läkte ut , i snart 30 år har amfetamin i alla dess former varit min stabila bas för att hantera min egentliga sjukdom alkoholism.  Sedan september detta år har jag klarat av att hantera alkoholen och insåg då att det alltid varit de extremt destruktiva förhållandena som jinxat till det i tillvaron. Tillochmed när jag fick cancer diagnos med i princip max 2år att leva OM metastaserna hittar vidare,  så fladdrade jag in i ett fullständigt vansinne till galet och extremt förhållande  som nästan tog livet av mig av att sätta sig å toksupa 3dagar,  jag hade blivt utsatt för upprepad otrohetsförnedring  -förlåtit skiten (som man ALDRIG bör göra). Cancern som hängde som en given dödsorsak som låg nära inpå,  samt ett ekomomiskt haveri med hot om hemlöshet ligger och puttrar på. Nu är jag 45år och har trots mina 3 dödliga sjukdomar ,) då de vid min cancer upptäcktes att jag ovetandes haft tuberkulos under resans gång  ) . Så har jag inte slutat andas. 👌. Du ska icket fundera på hur levern mår alldeles för mycket är mitt råd. Ta hand om dig .

Svar på tråden Förstorad lever - eller ännu värre. Är rädd!