• Anonym034

    Spökstreck eller väldigt svagt?

    jag tog ett test imorse och jag undrar om det faktiskt är ett svagt svagt streck där eller om jag bara ser det jag vill se så att säga! 


    Ser ni ett svagt andra streck?!?!
  • Svar på tråden Spökstreck eller väldigt svagt?
  • Anonym034

    @wiihoooo   jag hoppas verkligen!🙌

  • Anonym (qwerty)

    Ser ingenting.
    Köp ett digitalt test istället så vet du ju istället för att fråga 

  • Anonym034

    @wiihoooo    Ja! Jag ska ta ett nytt test imorgon, jag är bara på 6dpo men kunde inte hålla mig😅☺️

    åhh men det kommer ska du se! Jag och min sambo har försökt i mer än 6 månader, det är trögt men det kommer förhoppningsvis snart🙌

  • Anonym034

    @anonym(qwerty)   Har ett digitalt hemma men tänker testa med det när jag närmar mig BIM!☺️

  • stylo

    Sådär såg mina tester ut innan jag fick plus! :) Det kan ju vara ett spökstreck men lika gärna positivt. Hur långt har du kvar till BIM?

    När jag testade på BIM fick jag ett svagt, svagt streck på RFSU:s sticka som var i stil med ditt test. Dock fick jag Gravid 2-3 veckor på Clearblue's digitala och starkt streck på apotekets sticka. Så testa med annan sticka om du är på BIM dessutom. Lycka till! 

  • Anonym034

    @stylo   Jag är bara 6 dagar efter äl idag så min BIM är om 9 dagar, så tänkte ta test varannan dag fram tills dess eller något sånt, så tänkte jag ta ett digitalt och ett RFSU test när det närmar sig BIM!

    jag hoppas verkligen på att det är något! Har haft så himla ont i mina nipples, mina ådror på tuttarna syns så mycket och det brukar dem inte äns innan mens (!) och så måste jag sova med bh eller en kudde vid tutten om jag sover på sidan för dem känns så tunga och gör ont, så man kan ju inte mer än att hoppas!☺️

  • stylo
    Anonym034 skrev 2023-02-10 20:02:58 följande:

    @stylo   Jag är bara 6 dagar efter äl idag så min BIM är om 9 dagar, så tänkte ta test varannan dag fram tills dess eller något sånt, så tänkte jag ta ett digitalt och ett RFSU test när det närmar sig BIM!

    jag hoppas verkligen på att det är något! Har haft så himla ont i mina nipples, mina ådror på tuttarna syns så mycket och det brukar dem inte äns innan mens (!) och så måste jag sova med bh eller en kudde vid tutten om jag sover på sidan för dem känns så tunga och gör ont, så man kan ju inte mer än att hoppas!☺️


    Jag håller tummarna för dig! själv kände jag inte alls av smärta i brösten eller PMS innan jag plussade, men det brukade jag alltid ha annars. Därför anade jag att något var på gång. 😃Så om du märker att något är avvikande från hur du brukar må innan mens så kan det vara ett gott tecken. Uppdatera gärna sen runt BIM om du vill!
  • Anonym034
    stylo skrev 2023-02-10 20:32:04 följande:
    Jag håller tummarna för dig! själv kände jag inte alls av smärta i brösten eller PMS innan jag plussade, men det brukade jag alltid ha annars. Därför anade jag att något var på gång. 😃Så om du märker att något är avvikande från hur du brukar må innan mens så kan det vara ett gott tecken. Uppdatera gärna sen runt BIM om du vill!

     


    ja! Det är det som gjort mig lite fundersam för det brukar inte komma såhär tidigt innan mens, utan någon dag innan och då har jag mensvärk och lite ont i brösten, men nu är det väldigt avvikande från det vanliga så det får upp förhoppningarna en del!😄


    absolut kan jag uppdatera runt BIM!☺️

  • svansmamman

    Babyplan är kända för att ge illusion av streck som inte innebär positivt resultat, det på bilden ser misstänkt ut som det. Att du bara är 6 dagar efter äl talar också för det, då det är högst osannolikt att testa positivt så tidigt. Det tar ju ett dygn för ägget att befruktas och sedan 5-7 dagar tills ägget fästs. Även OM ägget mot förmodan skulle ha hunnit fästas har inte hormonproduktionen kommit igång så pass att ett gravtest skulle ge utslag. 


    För din egen skull tycker jag du helt ska slopa testen från babyplan och istället köra på något annat märke som är mer tillförlitligt. Personligen föredrar jag cbs digitala för att slippa spekulera kring eventuella streck. Och sen ja, vänta minst fem dagar innan du testar igen. De tidigaste testen kan enligt instruktion ge utslag typ 6 dagar innan BIM, men även då är det inte helt tillförlitligt. Om du nu inte kan hålla dig från att testa så kan du iallafall testa varannan dag, att testa varje ger ingenting. ☺️


    Jag håller verkligen tummarna för att du plussar snart! 🥰

  • Anonym034

    Nu är jag tillbaka igen, det var ett plus och en graviditet men slutade tyvärr i missfall.. 
    hoppas på nästa gångRynkar på näsan

  • Villvaraanonym83
    Anonym034 skrev 2023-03-08 00:48:17 följande:

    Nu är jag tillbaka igen, det var ett plus och en graviditet men slutade tyvärr i missfall.. 
    hoppas på nästa gångRynkar på näsan


    Vad tråkigt! Hjärta Jag håller tummarna för att det går vägen nästa gång! 
Svar på tråden Spökstreck eller väldigt svagt?