• Anonym (Aa)

    Vad söker kvinnor när decör otrogna?

    Söker kvinnor verkligen en ny partner när de är otrogna eller söker de många älskare för lång passionerad sex utanför äktenskapet utan att skilja sig? Det måste vara så.

  • Svar på tråden Vad söker kvinnor när decör otrogna?
  • Anonym (Kvinna)

    Tror inte det skiljer sig mellan kvinnor och män. 

  • Anonym (Bedrup)

    Kvinnor är otrogna av precis samma tusen orsaker som män är. 

    Fråga en man varför han är otrogen så får veta varför hans fru är otrogen... 

  • VHX

    Vissa kvinnor vill knulla runt utan att skilja sig medan andra söker en ny partner. Så enkelt är det. 

  • Anonym (My)

    Ungefär samma som män skulle jag gissa 

    Spänning
    Sex (med nån annan eller på ett sätt som de inte får hemma. Kanske är sexlivet dött) 
    Kärleken-att hon faktiskt är kär i den hon är otrogen med

    Sen är ju inte en relation lika svartvit som man läser på FL. Bara för att man har ett dött sexliv hemma innebär det inte att allt är dåligt, att det bara är att bryta upp allt det gamla med rötterna, att man i en lång relation så fort man börjar inse att ?men det är den här andre mannen jag kanske vill leva med? glatt avslutar ett 20 årigt äktenskap och hoppar på ett nytt tåg.

  • Anonym (allt förändras)

    Var otrogen en gång i 20-årsåldern för att jag blev kär i en annan.

    Skulle jag vara otrogen idag hade det handlat om att jag ville uppleva något mer/annat sexuellt innan pensionsåldern och har svårt att i mitt huvud acceptera att jag aldrig kommer att få uppleva en annan sexpartner i mitt liv.

    Jag vill inte alls byta partner, bara uppleva något annat. 

  • Anonym (sådär)

    Tror inte det är någon skillnad på kvinnor och män i båda fallen handlar det som samma sak... egoism.

  • Anders 386
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-02-11 22:30:18 följande:

    Tror inte det skiljer sig mellan kvinnor och män. 


    Håller med. Och jag tror det finns flera olika skäl till otrohet, oavsett kön. Vissa vill ha bekräftelse, vissa vill ha omväxling från sin partner, vissa har helt tappat attraktionen till sin partner. I många fall tror jag att det är tillfälligheter, man träffar någon och sexuell attraktion uppstår - och ett lämpligt tillfälle råkar dyka upp samtidigt....  Det finns nog inte så mycket logik i att vara otrogen, det handlar mer om känslor som styr oss in på lite krokiga stigar ...
  • Anonym (P)
    Anonym (Bedrup) skrev 2023-02-12 09:22:52 följande:

    Kvinnor är otrogna av precis samma tusen orsaker som män är. 


    Samma orsak, men två sidor av myntet.

    Kvinnor är otrogna för att de tröttnat på sina män och inte längre vill ha sex med dem.

    Män är otrogna för att deras kvinnor tröttnat på dem och inte längre vill ha sex med dem.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (P) skrev 2023-02-14 16:43:01 följande:
    Samma orsak, men två sidor av myntet.

    Kvinnor är otrogna för att de tröttnat på sina män och inte längre vill ha sex med dem.

    Män är otrogna för att deras kvinnor tröttnat på dem och inte längre vill ha sex med dem.
    Nja tror inte det är så enkelt... det finns nog tusen olika sk "anledningar". Alla är inte ute efter sex, vissa är det andra gillar bekräftelsen, spänningen och pirret, andra är kära, etc, etc... men de har alla en sak gemensamt, de är fega och egoistiska.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (sådär) skrev 2023-02-14 16:57:35 följande:
    Nja tror inte det är så enkelt... det finns nog tusen olika sk "anledningar". Alla är inte ute efter sex, vissa är det andra gillar bekräftelsen, spänningen och pirret, andra är kära, etc, etc... men de har alla en sak gemensamt, de är fega och egoistiska.
    Nja, jag tror det ÄR enkelt. För att vara otrogen på riktigt måste du vara kåt. Det brukar kunna trigga igång både kvinnor och män.

    Det är åtminstone min erfarenhet. Jag fick höra det av en kompis på stan. "Din fru hon är jäkligt kåt av sig, eller hur??"

    Javisst sa jag.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-02-15 10:31:36 följande:
    Nja, jag tror det ÄR enkelt. För att vara otrogen på riktigt måste du vara kåt. Det brukar kunna trigga igång både kvinnor och män.

    Det är åtminstone min erfarenhet. Jag fick höra det av en kompis på stan. "Din fru hon är jäkligt kåt av sig, eller hur??"

    Javisst sa jag.

    Det kanske är enkelt i ett enskilt fall men orsakerna till otrohet är många och omständigheterna varierar.
    I en del fall är man inte ens kåt när man påbörjar en relation som utvecklas till otrohet. Det kan handla om att man får kontakt med någon, känner sig sedd och bekräftad. Över tid utvecklas det andra känslor och närhet som leder till att man blir kåt.

    Det ÄR olika och orsakerna varierar.
    Även om det för en viss individ kan verka och vara enkelt

  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Myran) skrev 2023-02-15 10:39:31 följande:

    jag tror dom söker ett gött ligg


    Japp, det är precis så enkelt. Annat är bara massa bortförklaringar i tid och evighet!!
Svar på tråden Vad söker kvinnor när decör otrogna?