• Qwert12345

    Nub-teorin. Vilket kön?

    Hej!

    Vi gjorde ultraljud i vecka 12+3 och har läst på lite om nub-teorin. Jag tycker att det är lite svårt att veta vad som är nubben så skulle gärna vilja ha lite hjälp att tyda vad ni tror att det är för kön 😀 
  • Svar på tråden Nub-teorin. Vilket kön?
  • Kewi

    Ser en tjej-nub, men det är egentligen ingen idé att gissa nuben tidigare än vecka 13+0 eftersom att det fortfarande finns chans att nuben reser sig och visar sig vara en pojke.

  • Qwert12345
    Kewi skrev 2023-02-12 19:19:59 följande:

    Ser en tjej-nub, men det är egentligen ingen idé att gissa nuben tidigare än vecka 13+0 eftersom att det fortfarande finns chans att nuben reser sig och visar sig vara en pojke.


    Kul att höra folks teorier ändå 😀 Var på bilderna sitter nubben? Skulle du kunna ringa in? Tycker det är så svårt att veta vad som är vad haha
  • Kewi
    Qwert12345 skrev 2023-02-13 12:52:14 följande:
    Kul att höra folks teorier ändå 😀 Var på bilderna sitter nubben? Skulle du kunna ringa in? Tycker det är så svårt att veta vad som är vad haha


    I det partiet ser man nuben, på flickor sticker det rakt ut åt samma håll som ryggraden, vilket jag tycker att det gör på din bebis :)



    Denna bild visar det bra tycker jag!
  • Anonym (Sanna)
    Kewi skrev 2023-02-13 14:18:27 följande:
    I det partiet ser man nuben, på flickor sticker det rakt ut åt samma håll som ryggraden, vilket jag tycker att det gör på din bebis :)

    Denna bild visar det bra tycker jag!
    Och jag tycker mig se stacking, enligt the nubologists nedre bild!

    Gissar på pojke TS.
  • Kewi
    Anonym (Sanna) skrev 2023-02-13 14:23:06 följande:
    Och jag tycker mig se stacking, enligt the nubologists nedre bild!

    Gissar på pojke TS.


    Intressant att du ser det så! Jag är inget proffs men tycker att det där ser ut som nuben, men bilder kan förstås vara kluriga också så det kan ju vara en pojke 👀 men jag gissar ändå på flicka.

  • Kewi
    Kewi skrev 2023-02-13 16:11:34 följande:
    Intressant att du ser det så! Jag är inget proffs men tycker att det där ser ut som nuben, men bilder kan förstås vara kluriga också så det kan ju vara en pojke 👀 men jag gissar ändå på flicka.
    Tillägg: Men juste glömde att du TS var i v 12+3 när bilden togs så bara det gör det svårt att gissa då nuben kan resa sig 😅 så nja jag är osäker på min gissning.
  • Qwert12345
    Kewi skrev 2023-02-13 16:26:00 följande:
    Tillägg: Men juste glömde att du TS var i v 12+3 när bilden togs så bara det gör det svårt att gissa då nuben kan resa sig 😅 så nja jag är osäker på min gissning.
    Kul att det är lite olika teorier 😀 jag själv såg som du Kewi.

    Jag googlade lite på stacking men tycker inte riktigt att den övre delen ser ut att sitta ihop med nubben. Den går liksom åt fel håll. 

    Tycker att nubben ser ut att vara bågformad.
  • Kewi
    Qwert12345 skrev 2023-02-13 18:53:08 följande:
    Kul att det är lite olika teorier 😀 jag själv såg som du Kewi.

    Jag googlade lite på stacking men tycker inte riktigt att den övre delen ser ut att sitta ihop med nubben. Den går liksom åt fel håll. 

    Tycker att nubben ser ut att vara bågformad.
    Tycker inte heller att det riktigt ser ut som typisk stacking egentligen. Den övre delen var lite klurig då de kan vara stacking eller en del av benet som syns kanske, men just där jag ringa in tycker jag ser ut som en typisk tjej-nub 😅

    Spännande att få veta!😁 och grattis till bebis💛
  • Anonym (Anonym)


    Hej! Får jag hoppa in här! Jag ser ingen nub alls på min bebis haha vad tror ni? Tagen på KUB i 12+4.
  • Kewi
    Anonym (Anonym) skrev 2023-02-14 10:53:54 följande:
    Hej! Får jag hoppa in här! Jag ser ingen nub alls på min bebis haha vad tror ni? Tagen på KUB i 12+4.
    Ne ser inget🤔 möjligtvis första bilden men njaaaa väldigt otydligt isåfall! Är det dem enda bilderna?😊
Svar på tråden Nub-teorin. Vilket kön?