• nelpo

    Stella Tilde?

    Vad tycker du om Stella Tilde som namn? Tilltalsnamn Stella och Tilde efter sin moster. Jag älskar namnen men inser att Stella Tilde = ställa till det vilket kan bli jobbigt för barnet kanske. Vad säger andra? Ok eller no?

  • Svar på tråden Stella Tilde?
  • trollhona
    nelpo skrev 2023-02-13 21:23:58 följande:

    Nu måste jag nästan tänka om och köra på Wilja Stella Tilde. Hahaha. Nejdå. Det är ett tag kvar tills bebis ens föds men jag kopplade inte ens ställa till det förrän idag och hade helt missat att det är ett känt namnskämt. Älskar namnet Stella men vill väldigt gärna ha Tilde som mellannamn. Får nog ta och tänka tänka om helt tror jag. 


    Stella Wilja Tilde är ju ett godtagbart alternativ som inte låter lika krystat..
  • Hangout91
    trollhona skrev 2023-02-14 19:07:14 följande:
    Stella Wilja Tilde är ju ett godtagbart alternativ som inte låter lika krystat..
    Det var ett skämt
  • trollhona
    Hangout91 skrev 2023-02-14 20:51:05 följande:
    Det var ett skämt
    Jag vet att du menade det som  ett skämt, tyvärr är det ju bättre än det TS tänkt som riktigt namn
  • Blue Waffle
    Faxze skrev 2023-02-13 21:16:24 följande:

    Någon som redan längtar till fredag? Stella Tilde är ett klassiskt namnskämt som cirkulerar på sociala medier tillsammans med namn som Polly Ester, Tim Jan, Tor Peder, Bo Ken och liknande.


    Per Vers, Sam Lag, Ann Alkvist, och glöm inte Ivana Sukitof
  • nelpo
    Blue Waffle skrev 2023-02-15 10:09:16 följande:

    Men är du allvarlig du kan ju inte döpa ett barn till det


    Är det så pass illa alltså? 
  • fluu

    Namnen används sällan ihop, så det är egentligen struntsamma.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Blue Waffle
    nelpo skrev 2023-02-15 13:51:16 följande:
    Är det så pass illa alltså? 
    Ja. Det är inte snällt.
    Om du ska ha de namnen så får du välja att antingen sätta Tilde först och ha Stella som tilltalsnamn (du stryker uner namnet på blanketten till skatteverket)
    eller lägga till ett nytt namn i mellan.

    Typ 
    Tilde Stella
    Stella Ebba Tillde
  • nelpo
    Blue Waffle skrev 2023-02-20 14:21:13 följande:
    Ja. Det är inte snällt.
    Om du ska ha de namnen så får du välja att antingen sätta Tilde först och ha Stella som tilltalsnamn (du stryker uner namnet på blanketten till skatteverket)
    eller lägga till ett nytt namn i mellan.

    Typ 
    Tilde Stella
    Stella Ebba Tillde
    Tack för input!
     Det lutar åt att vi tar bort Tilde helt och tar mosterns mellannamn istället. Blir ju ändå en koppling till henne men utan att ställa till det. Höhö. Tack igen!
  • nelpo
    Majskorven skrev 2023-02-21 21:58:36 följande:

    Tycker att Stella börjar bli rätt uttjatat om man ska vara ärlig. Känns som det nya Tindra.


    Jag tycker att majskorven känns fantasilöst och tråkigt. Känns som det nya bajskorven. 
Svar på tråden Stella Tilde?