• Sanlin90

    Visste du innan positivt test?

    Ni som är gravida, har någon av er bara känt innan positivt test att ni är gravida den här gången? 


    Jag kände inte så med min dotter men nu är jag äl+9 med negativa tester men jag känner en så intensiv känsla att jag är gravid. 

  • Svar på tråden Visste du innan positivt test?
  • Anonym (Jo)

    Jag kände när ägget fäste så jag "visste" väl egentligen innan antar jag.

  • Sanlin90

    Jag har känslan av att ägget fäste äl+7 men hade känslan av att det är nu det blev redan innan. 


    är äl+9 idag men negativa testa tidigt, plusade extremt svagt äl+12 troligen med dottern, va iaf 3+6

  • Villvaraanonym83

    Jag visste att jag var gravid, långt innan graviditetstestet bekräftade det. Det är ju knäppt egentligen, men jag fick symptom så sjukt tidigt. 

  • LFF
    Sanlin90 skrev 2023-02-15 21:18:23 följande:
    Visste du innan positivt test?

    Ni som är gravida, har någon av er bara känt innan positivt test att ni är gravida den här gången? 


    Jag kände inte så med min dotter men nu är jag äl+9 med negativa tester men jag känner en så intensiv känsla att jag är gravid. 


    Ja, men det har mer med två saker att göra:

    1) Mensen har alltid varit som en klocka, nästan på minuten har den kommit varje gång.

    2) Har aldrig testat innan mensen varit ett par dagar sen.
  • Anonym (Ja)

    Hej! Nu är det här ingen färsk tråd kanske men ja, jag visste det! Och då har vi försökt aktivt i tre år och med misslyckade IVF:er. Har jättemycket symptom och bara visste. Plussade idag och är så lycklig! Äntligen! Plus

  • Villvaraanonym83
    Anonym (Ja) skrev 2023-04-06 16:29:53 följande:

    Hej! Nu är det här ingen färsk tråd kanske men ja, jag visste det! Och då har vi försökt aktivt i tre år och med misslyckade IVF:er. Har jättemycket symptom och bara visste. Plussade idag och är så lycklig! Äntligen! Plus


    Grattis till plusset! :)
  • Mogen75

    Kände absolut inget trodde mensen var sen pga att jag närmar mig klimakteriet, var redan i v 7 när jag testade mest för att utesluta! Stickan hann knappt doppas innan två starka streck kom fram 😄!

  • Moav

    Jag visste med första barnet i alla fall. Blev så gaaaalet trött, hade haft en nidblödning och mina bröst blev spända som vattenmeloner. 


    Med andra barnet var det inte så mycket symtom i början som jag kan minnas, men då hade man ju någon annan man fokuserade på mer. 


    Nu har vi börjat fundera på en liten sladdis, så ska bli spännande och se om jag märker något i så fall. 

  • Nattam
    Moav skrev 2023-05-03 19:24:14 följande:

    Jag visste med första barnet i alla fall. Blev så gaaaalet trött, hade haft en nidblödning och mina bröst blev spända som vattenmeloner. 


    Med andra barnet var det inte så mycket symtom i början som jag kan minnas, men då hade man ju någon annan man fokuserade på mer. 


    Nu har vi börjat fundera på en liten sladdis, så ska bli spännande och se om jag märker något i så fall. 


    Hej. Fick du nidblödning i andra graviditeten också eller endast i första? Jag hade det första gången jag blev gravid. Nu misstänker jag att jag är gravid igen men har inte fått nån blödning, än iallafall. Ska ha bim runt 20-24e.
  • Anonym (Yes)

    Kände i alla graviditeter innan jag testade att jag var gravid. Nidis endast en gång, i tredje graviditeten. Vart gravid 7 gånger. 

  • Anonym (Ja typ)

    Visste och visste... En stark känsla hade jag väl.

    Mensen tio dagar sen fastän den alltid är väldigt punktlig.

    Kände mig allmänt annorlunda, även om jag inte riktigt kunde förklara hur. Har för mig att jag kände något högre temperatur och att alla sinnesintryck blev starkare.

    Sen tog jag testet som visade att jag var gravid i vecka 6.

    Bara ett par dagar efter testet kom ömheten i brösten och jag kände mig lite illamående till och från.

  • Missjessbeck

    Med första barnet märkte jag inte, det var min hund som fick mig att misstänka då han börja agera annorlunda mot mig.

    Nu är jag gravid igen (6+4) och jag visste redan innan jag tog testet att jag med all sannolikhet var gravid.

    Hade varit på tjänsteresa i en annan stad. Och under tiden där började jag reagera på dofter. Samma dag som hemresan var jag orimligt trött trots att jag sovit från sonen och mannen och kunnat sova hela 3 nätter 😅 
    På tåget påväg hem var det någon som käka varmkorv och jag ville bara kräkas.
    Köpte ett test så fort jag klev av. Bim -2.

    Svagt men sträcket var där..

    Blandade känslor då vi inte planerat syskon förän kanske nästa år. Vi ska gifta oss nu i augusti och jag hade lite planer i karriären. Men har flera mf/ma i bagaget så varje pluss är en gåva. 

    Vi blev båda lyckliga. Nu håller vi tummar och tår att pyret vill stanna och sonen får ett syskon. Kommer vara exakt 2 år emellan 😅

  • Anonym (S)

    Jag har känt som spänningar där nere innan möjlighet att se pos resultat. Även väldigt illamående supertidigt, innan bm.

  • sextiotalist

    Eftersom jag är så gammal så testade man på min tid efter tecken på graviditet. Så ja det gjorde jag, testet var mer en bekräftelse 

  • Anonym (2 ggr)

    Ja, båda gångerna var jag 99% säker. Hade flera kroppsliga symptom från ca 1 v före BIM. Testet hade inte behövts egentligen. 

Svar på tråden Visste du innan positivt test?