• Agult

    IVF och återföring av 6-dagars embryo

    Hej!
    jag (30 år) och min sambo (34) år hade idag vår andra FET, ett 6 dagars embryo flyttade in idag och är alltså på RD 0.
    har tre inseminationer i bakgrunden. 0 ägg kvar i frysen så tar sig inte detta får vi börja om med hormonbehandling nästa cykel.

    fler som också satt in ett embryo under dagarna och vill följas åt?

  • Svar på tråden IVF och återföring av 6-dagars embryo
  • MeIMyself
    Mathilda88 skrev 2023-05-11 19:47:56 följande:
    Jo det har gått både upp och ner. Ultraljudet i tisdags visade på 11 ägg vilket jag är supernöjd med! Men de var inte mogna... Så inget plock denna veckan som planen var innan utan skjutits på till på måndag :( . Jättebra att ge det tid, men jobbigt med en vecka extra när man mår som man gör. Så var riktigt ledsen och låg i tisdags - fick ha en riktig sådan "bryt ihop och kom igen"-dag. Känns bättre nu, särskilt då jag gav mig på och jobbade inatt (ej fysiskt krävande men ej klarat pga att smärtan o illamåendet innan har varit värst nattetid, nu landat ngt stabilare), så har nu kunnat ladda om ordentligt mentalt inför fortsatta veckan och ser positivt på det igen  Hjärta

    Hur mår du själv? Hjärta
    Jag förstår exakt hur du känner, jag tog började med sprutorna 11/1 och hade Äggplock 1/2 Hjärta

    Hoppas du orkar håll ut lite till, så håller jag tummarna för att det ser mycket bättre ut nästa vecka.Hjärta
  • Mathilda88
    Lama21 skrev 2023-05-12 15:33:31 följande:
    Ja det är inte roligt när det blir senare än man hoppats på... Men för övrigt låter det ju bra! Bra med ägg och du har ett datum för äggplock, hoppas allt går bra och att du inte behöver må allt för dåligt fram till måndag Hjärta

    Jo jag mår bra! Var på ultraljud i tisdags och allt såg bara bra ut, så nu känns det som jag äntligen kan slappna av lite mer och inte oroa mig så mycket. Så sjukt att se den ligga och sprattla där inne Hjärta Mår inte illa lika ofta även fast det fortfarande händer lite då och då, men absolut hanterbart! 
    Tack så mycket HjärtaHjärta

    Så underbart!! Hjärta{#emotions_dlg.flower} Ja kan bara föreställa mig känslan!
  • Mathilda88
    MeIMyself skrev 2023-05-12 15:43:04 följande:
    Jag förstår exakt hur du känner, jag tog började med sprutorna 11/1 och hade Äggplock 1/2 Hjärta

    Hoppas du orkar håll ut lite till, så håller jag tummarna för att det ser mycket bättre ut nästa vecka.Hjärta
    Oj herregud, nästan 3 veckor med sprutor! Hoppas du mådde bra under perioden iallfall? Hjärta Vilket maraton, hade du svag effekt på medicinen?
    Tack så mkt fina du Hjärta
  • Sophiee92

    Hej alla! Vet inte ifall någon går in här längre men ville bara skicka en liten uppdatering som lovat.

    Plussade ju efter min första återföring som sen tyvärr slutade i ett tidigt missfall. Gjorde sedan min första frysåterföring med 1 av våra 3 frysta blastisar här för några veckor sedan. Plussade starkt på min testdag och lyckan är totalt...! Har gått in i v. 7 och väntar på mitt första UL hos Livio den 13:e juni <3

    Hur går det för er alla - Agult och Lama21? Och hur har det gått för era försök Mathilda88 och Memyself

  • Lama21
    Sophiee92 skrev 2023-05-29 09:20:25 följande:

    Hej alla! Vet inte ifall någon går in här längre men ville bara skicka en liten uppdatering som lovat.

    Plussade ju efter min första återföring som sen tyvärr slutade i ett tidigt missfall. Gjorde sedan min första frysåterföring med 1 av våra 3 frysta blastisar här för några veckor sedan. Plussade starkt på min testdag och lyckan är totalt...! Har gått in i v. 7 och väntar på mitt första UL hos Livio den 13:e juni <3

    Hur går det för er alla - Agult och Lama21? Och hur har det gått för era försök Mathilda88 och Memyself


    Hej! Vad härligt att höra, stort grattis!! Hjärta hur mår du, börjat få några symtom än? 

    För mig går det bara bra än så länge, är i vecka 17 nu. Ser väldigt mycket fram emot RUL som jag har 16/6 och hoppas allt kommer se bra ut då, och förhoppningsvis få veta om det är en tjej eller kille som ligger där Hjärta
  • Mathilda88
    Sophiee92 skrev 2023-05-29 09:20:25 följande:

    Hej alla! Vet inte ifall någon går in här längre men ville bara skicka en liten uppdatering som lovat.

    Plussade ju efter min första återföring som sen tyvärr slutade i ett tidigt missfall. Gjorde sedan min första frysåterföring med 1 av våra 3 frysta blastisar här för några veckor sedan. Plussade starkt på min testdag och lyckan är totalt...! Har gått in i v. 7 och väntar på mitt första UL hos Livio den 13:e juni <3

    Hur går det för er alla - Agult och Lama21? Och hur har det gått för era försök Mathilda88 och Memyself


    Så tråkigt med missfallet, men fantastiskt med nya graviditeten!!! Stort grattis!! Hjärta

    Själv har det bara gått åt helvete. Stimuleringen var mkt smärtsam och mkt illamående. Äggplocket var nästan det bästa på hela resan med mkt smärtstillande och lugnande. Fick OxyNorm med hem så man överlevde efterkommande två dagar. 17 ägg varav 6 tomma äggskal, 3 omogna och 8 mogna - 4 lyckades befruktas. Alla avstannade på dag 3 Gråter. Mina ägg var granulerade enligt läkaren och därmed av dålig kvalité... Så enorm käftsmäll, oddsen sjönk plötsligt mot botten till en chans att kunna bli biologisk mamma... Dessutom överstimulerad samt en tur till akuten pga misstanke om propp i huvudet pga panghuvudvärk på helvetet på två sekunder i vänster sida pannan och tappade dag och kraftigt illamående. Tack o lov inget på röntgen. 
    Nästa runda blir med Menopur istället för Gonal-F. Hoppas på lindrigare runda och nått fungerande ägg... Hjärta
  • Mathilda88
    Lama21 skrev 2023-05-29 09:44:47 följande:
    Hej! Vad härligt att höra, stort grattis!! Hjärta hur mår du, börjat få några symtom än? 

    För mig går det bara bra än så länge, är i vecka 17 nu. Ser väldigt mycket fram emot RUL som jag har 16/6 och hoppas allt kommer se bra ut då, och förhoppningsvis få veta om det är en tjej eller kille som ligger där Hjärta
    Gud så kul att höra!! Så spännande att kanske få veta könet snart med! Hjärta
  • Sophiee92
    Lama21 skrev 2023-05-29 09:44:47 följande:
    Hej! Vad härligt att höra, stort grattis!! Hjärta hur mår du, börjat få några symtom än? 

    För mig går det bara bra än så länge, är i vecka 17 nu. Ser väldigt mycket fram emot RUL som jag har 16/6 och hoppas allt kommer se bra ut då, och förhoppningsvis få veta om det är en tjej eller kille som ligger där Hjärta
    Tusen tack <3 Är så lycklig och känner mig så tacksam! Känt mycket molande värk som började ungefär 4 dagar innan BIM och sen fortsatt hela graviditeten, nu har det dock lugnat sig en del. Mitt starkaste symtom som skiljde sig mycket från alla gånger man misslyckats var att ömheten i brösten bara blev kraftigare och kraftigare ju fler dagar jag passerade BIM. Hur mår du med symtom nu?

    Men wow :D v. 17 redan! Förstår att du ser fram emot RUL och att få veta om det är en tjej eller kille. Du måste uppdatera oss sen med resultatet <3
  • Sophiee92
    Mathilda88 skrev 2023-05-30 15:56:37 följande:
    Så tråkigt med missfallet, men fantastiskt med nya graviditeten!!! Stort grattis!! Hjärta

    Själv har det bara gått åt helvete. Stimuleringen var mkt smärtsam och mkt illamående. Äggplocket var nästan det bästa på hela resan med mkt smärtstillande och lugnande. Fick OxyNorm med hem så man överlevde efterkommande två dagar. 17 ägg varav 6 tomma äggskal, 3 omogna och 8 mogna - 4 lyckades befruktas. Alla avstannade på dag 3 Gråter. Mina ägg var granulerade enligt läkaren och därmed av dålig kvalité... Så enorm käftsmäll, oddsen sjönk plötsligt mot botten till en chans att kunna bli biologisk mamma... Dessutom överstimulerad samt en tur till akuten pga misstanke om propp i huvudet pga panghuvudvärk på helvetet på två sekunder i vänster sida pannan och tappade dag och kraftigt illamående. Tack o lov inget på röntgen. 
    Nästa runda blir med Menopur istället för Gonal-F. Hoppas på lindrigare runda och nått fungerande ägg... Hjärta
    Åh tusen tack Mathilda! <3 <3

    Men nej det är inte sant! Fy fan jag lider med dig. Blir uppriktigt ledsen för din skull... Inga ägg tillbaka måste vara så hemskt efter din långa och jobbiga behandling. Jag upplevde ju också mycket illamående under sprutbehandlingen, något jag förstått är ganska ovanligt men drabbar ju tyvärr några... Kanske du reagerar bättre under din nästa behandling? Åh hoppas så innerligt att ni får ett embryo tillbaka nästa gång men mycket talar ju för att den andra omgången ger bättre resultat än den första <3 Håller mina tummar för dig!
  • Mathilda88
    Sophiee92 skrev 2023-05-31 15:22:43 följande:
    Åh tusen tack Mathilda! <3 <3

    Men nej det är inte sant! Fy fan jag lider med dig. Blir uppriktigt ledsen för din skull... Inga ägg tillbaka måste vara så hemskt efter din långa och jobbiga behandling. Jag upplevde ju också mycket illamående under sprutbehandlingen, något jag förstått är ganska ovanligt men drabbar ju tyvärr några... Kanske du reagerar bättre under din nästa behandling? Åh hoppas så innerligt att ni får ett embryo tillbaka nästa gång men mycket talar ju för att den andra omgången ger bättre resultat än den första <3 Håller mina tummar för dig!
    Tack fina du Hjärta
    Var du också illamående? Nej tycker att man sällan hör folk nämner det. Eller smärta.
    Ja vi får se, tolkar inte smärtan och illamåendet som en biverkan av medicinen utan en reaktion på resultatet (äggen växer snabbt och tar plats), så förväntar mig inget annat nästa runda tyvärr... Men man kan alltid hoppas.
    Tack, ja hoppas kan man alltid att det mot alla odds dyker upp ngt bra. Men är rätt inställd nu på att det blir tre behandlingar och om inget dyker upp så blir det äggdonation nästa steg Gråter. Sen alltid lite oro över sambons simmare, de ser fina ut även om de är få, men han är 46, så risken är hög för osynliga fel ändå om vi mot förmodan skulle få ut ngt bra ägg. Bara hoppas de är lika bra som de ser ut till att vara.
    Stort tack HjärtaHjärta
  • Lama21
    Mathilda88 skrev 2023-05-30 15:56:37 följande:
    Så tråkigt med missfallet, men fantastiskt med nya graviditeten!!! Stort grattis!! Hjärta

    Själv har det bara gått åt helvete. Stimuleringen var mkt smärtsam och mkt illamående. Äggplocket var nästan det bästa på hela resan med mkt smärtstillande och lugnande. Fick OxyNorm med hem så man överlevde efterkommande två dagar. 17 ägg varav 6 tomma äggskal, 3 omogna och 8 mogna - 4 lyckades befruktas. Alla avstannade på dag 3 Gråter. Mina ägg var granulerade enligt läkaren och därmed av dålig kvalité... Så enorm käftsmäll, oddsen sjönk plötsligt mot botten till en chans att kunna bli biologisk mamma... Dessutom överstimulerad samt en tur till akuten pga misstanke om propp i huvudet pga panghuvudvärk på helvetet på två sekunder i vänster sida pannan och tappade dag och kraftigt illamående. Tack o lov inget på röntgen. 
    Nästa runda blir med Menopur istället för Gonal-F. Hoppas på lindrigare runda och nått fungerande ägg... Hjärta
    Nej vad tråkigt! Speciellt efter att du mått så dåligt, man tänker ju någonstans att det ändå är värt det med tanke på vad resultatet kan bli, men så blir det bara skit av alltihop :( Hoppas verkligen att både stimuleringen blir mindre jobbig och att du får minst ett fint embryo att sätta in nästa gång Hjärta Jag fick också menopur och för mig fungerade det bra, hade i princip inga biverkningar. 
  • Lama21
    Sophiee92 skrev 2023-05-31 15:19:02 följande:
    Tusen tack <3 Är så lycklig och känner mig så tacksam! Känt mycket molande värk som började ungefär 4 dagar innan BIM och sen fortsatt hela graviditeten, nu har det dock lugnat sig en del. Mitt starkaste symtom som skiljde sig mycket från alla gånger man misslyckats var att ömheten i brösten bara blev kraftigare och kraftigare ju fler dagar jag passerade BIM. Hur mår du med symtom nu?

    Men wow :D v. 17 redan! Förstår att du ser fram emot RUL och att få veta om det är en tjej eller kille. Du måste uppdatera oss sen med resultatet <3

    Så kul!! Hjärta  Hade ungefär samma som du i början. Minns bara att jag blev nojig så fort det ömmade lite mindre i brösten, men det gick upp och ner och kunde vara lite olika med det från dag till dag. Inget illamående än?


    Jag mår bra, mindre illamående även om det för sig påmint ibland. Brösten ömmar också mindre, men fortfarande litegrann. De är däremot större, och har fått bristningar på undersidan av brösten. Det känns väl lite mindre kul men sååå värt det om det leder till bebis. Börjar också synas lite på magen nu också och känner att livmodern tar plats på ett helt annat sätt än tidigare. Hjärta

  • Agult
    Sophiee92 skrev 2023-05-29 09:20:25 följande:

    Hej alla! Vet inte ifall någon går in här längre men ville bara skicka en liten uppdatering som lovat.

    Plussade ju efter min första återföring som sen tyvärr slutade i ett tidigt missfall. Gjorde sedan min första frysåterföring med 1 av våra 3 frysta blastisar här för några veckor sedan. Plussade starkt på min testdag och lyckan är totalt...! Har gått in i v. 7 och väntar på mitt första UL hos Livio den 13:e juni <3

    Hur går det för er alla - Agult och Lama21? Och hur har det gått för era försök Mathilda88 och Memyself


    Men åh stort stort grattis sophie!!!❤️ glad jag blir att få höra det! Hur mår du nu?

    hos oss går det bra, går in i vecka 18 med twinsen imorgon, mår relativt bra, fortsatt trött, en del huvudvärk o ryggont men annars så 🥰
  • Agult
    Lama21 skrev 2023-06-02 15:13:19 följande:

    Så kul!! Hjärta  Hade ungefär samma som du i början. Minns bara att jag blev nojig så fort det ömmade lite mindre i brösten, men det gick upp och ner och kunde vara lite olika med det från dag till dag. Inget illamående än?


    Jag mår bra, mindre illamående även om det för sig påmint ibland. Brösten ömmar också mindre, men fortfarande litegrann. De är däremot större, och har fått bristningar på undersidan av brösten. Det känns väl lite mindre kul men sååå värt det om det leder till bebis. Börjar också synas lite på magen nu också och känner att livmodern tar plats på ett helt annat sätt än tidigare. Hjärta


    Härligt att det går framåt för er ocksp! Har ni fått reda på kön än, eller ska ni ta reda på det?  
  • Mathilda88
    Lama21 skrev 2023-06-02 15:05:36 följande:
    Nej vad tråkigt! Speciellt efter att du mått så dåligt, man tänker ju någonstans att det ändå är värt det med tanke på vad resultatet kan bli, men så blir det bara skit av alltihop :( Hoppas verkligen att både stimuleringen blir mindre jobbig och att du får minst ett fint embryo att sätta in nästa gång Hjärta Jag fick också menopur och för mig fungerade det bra, hade i princip inga biverkningar. 
    Tack så mycket. Hjärta Ja en riktig käftsmäll när hela månaden bara var smärta och skit. Tack, låter peppande och lovande att få höra Hjärta, även om jag inte har några förhoppningar alls om att må bättre då jag tolkade smärtan som ett resultat av tillväxten och inte en biverkning av själva medicinen så att säga.

    Och stort grattis till din graviditet!!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}Nalle
  • Mathilda88
    Sophiee92 skrev 2023-05-31 15:22:43 följande:
    Åh tusen tack Mathilda! <3 <3

    Men nej det är inte sant! Fy fan jag lider med dig. Blir uppriktigt ledsen för din skull... Inga ägg tillbaka måste vara så hemskt efter din långa och jobbiga behandling. Jag upplevde ju också mycket illamående under sprutbehandlingen, något jag förstått är ganska ovanligt men drabbar ju tyvärr några... Kanske du reagerar bättre under din nästa behandling? Åh hoppas så innerligt att ni får ett embryo tillbaka nästa gång men mycket talar ju för att den andra omgången ger bättre resultat än den första <3 Håller mina tummar för dig!
    Stort stort tack finaste du Hjärta Är så glad för din skull!!!
Svar på tråden IVF och återföring av 6-dagars embryo