• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du ätit semlor i år?
  • flygrl
    Auditanne skrev 2024-02-16 18:01:51 följande:
    Espresso House. Finns även en röd semla där som också är vegansk. Tror dock att de är ganska dyra, lite som med allt annat på det caféet.
    Aha, då ska jag proväta åtminstone den vanliga vegan-semlan du skrev om. Med varm havremjölk istf mjölk. 😉
  • RACKARE86

    Någon som har prövat manfolk-semla ?

    Extra stor bulle fylld med mandelmassa och jordnötssmör sedan ett stort lass vispgrädde ihoprört med majonnäs. 

    Grisigt men gott 

  • flygrl
    RACKARE86 skrev 2024-02-16 18:29:10 följande:

    Någon som har prövat manfolk-semla ?

    Extra stor bulle fylld med mandelmassa och jordnötssmör sedan ett stort lass vispgrädde ihoprört med majonnäs. 

    Grisigt men gott 


    Nä, fööör grisigt mannen! 😮😉
  • Auditanne
    RACKARE86 skrev 2024-02-16 18:29:10 följande:

    Någon som har prövat manfolk-semla ?

    Extra stor bulle fylld med mandelmassa och jordnötssmör sedan ett stort lass vispgrädde ihoprört med majonnäs. 

    Grisigt men gott 


    Hade säkert gått hem bland jänkarna. 
  • Auditanne
    flygrl skrev 2024-02-16 18:16:39 följande:
    Aha, då ska jag proväta åtminstone den vanliga vegan-semlan du skrev om. Med varm havremjölk istf mjölk. 😉
    Är nyfiken på den röda semlan. Hallonsås i den bland annat.
  • Anonym (Semlor nummer två)

    Semlor är så dyra på Hemköp, kostar typ 40 kr, men semlor är svåra att få tag på coop.

  • Auditanne
    Anonym (Semlor nummer två) skrev 2024-02-26 00:49:38 följande:

    Semlor är så dyra på Hemköp, kostar typ 40 kr, men semlor är svåra att få tag på coop.


    Jag köpte två kanelbullesemlor för 50 kr på Hemköp. Tyckte det var relativt billigt med ca 25 kr per semla. 
  • Anonym (Semlor nummer två)
    Auditanne skrev 2024-02-26 01:01:50 följande:
    Jag köpte två kanelbullesemlor för 50 kr på Hemköp. Tyckte det var relativt billigt med ca 25 kr per semla. 
    Okej det lät gott 
  • Anonym (A)
    Auditanne skrev 2024-02-26 01:01:50 följande:
    Jag köpte två kanelbullesemlor för 50 kr på Hemköp. Tyckte det var relativt billigt med ca 25 kr per semla. 
    Var dom goda?
  • Anonym (A)
    RACKARE86 skrev 2024-02-16 18:29:10 följande:

    Någon som har prövat manfolk-semla ?

    Extra stor bulle fylld med mandelmassa och jordnötssmör sedan ett stort lass vispgrädde ihoprört med majonnäs. 

    Grisigt men gott 


    Uj, det låter inte gott
  • Anonym (A)
    Auditanne skrev 2024-02-24 21:49:31 följande:
    Är nyfiken på den röda semlan. Hallonsås i den bland annat.
    Låter gott med hallonsylt
  • flygrl
    Auditanne skrev 2024-02-24 21:49:31 följande:
    Är nyfiken på den röda semlan. Hallonsås i den bland annat.
    Den kan säkert va god den med. Hallongrotta meets semla typ. 😉
  • Anonym (A)
    flygrl skrev 2024-02-28 19:47:54 följande:
    Den kan säkert va god den med. Hallongrotta meets semla typ. 😉
    Glad
  • Auditanne
    flygrl skrev 2024-02-28 19:47:54 följande:
    Den kan säkert va god den med. Hallongrotta meets semla typ. 😉
    Ja, lite så kanske. Fast hallonsemlan som Espresso House säljer just nu är vegansk. Undrar själv lite över grädden. Är det kokosgrädde då? Eller går det att vispa upp även havredryck till grädde? 
  • flygrl
    Auditanne skrev 2024-02-29 21:57:50 följande:
    Ja, lite så kanske. Fast hallonsemlan som Espresso House säljer just nu är vegansk. Undrar själv lite över grädden. Är det kokosgrädde då? Eller går det att vispa upp även havredryck till grädde? 
    Antar det är kokosgrädde för jag är osäker om havremjölk/-dryck går att vispa till mer än skum. Och så är jag ju inte vegetarian heller så för egen del funkar grädde av komjölk bäst. 😉
  • Auditanne
    flygrl skrev 2024-03-03 23:28:31 följande:
    Antar det är kokosgrädde för jag är osäker om havremjölk/-dryck går att vispa till mer än skum. Och så är jag ju inte vegetarian heller så för egen del funkar grädde av komjölk bäst. 😉
    Bättre att avstå för egen del då. Dyra semlor dessa två på E.H., även om de är veganska. Kanske att veganska livsmedel är dyrare överlag?
  • flygrl
    Auditanne skrev 2024-03-03 23:32:16 följande:
    Bättre att avstå för egen del då. Dyra semlor dessa två på E.H., även om de är veganska. Kanske att veganska livsmedel är dyrare överlag?

    Det kostar en del, ja men jag tänker nog ändå prova den klassiska vegansemlan helt enkelt för jag är nyfiken hur den smakar och om den öht kan mäta sig med originalet. 


    Tångkaviar är billigare än stenbitsrom men överlag är nog veganska alternativ dyrare antar jag. Fast jag har inte full koll på det. 😉

  • Auditanne
    flygrl skrev 2024-03-03 23:42:41 följande:

    Det kostar en del, ja men jag tänker nog ändå prova den klassiska vegansemlan helt enkelt för jag är nyfiken hur den smakar och om den öht kan mäta sig med originalet. 


    Tångkaviar är billigare än stenbitsrom men överlag är nog veganska alternativ dyrare antar jag. Fast jag har inte full koll på det. 😉


    Återkom gärna om hur den smakade Solig
  • flygrl
    Auditanne skrev 2024-03-04 00:07:20 följande:
    Återkom gärna om hur den smakade Solig
    Det kommer jag. När jag väl fått tag i en sån där semla vill säga. Solig
Svar på tråden Har du ätit semlor i år?