• HenneGrek

    19 månader vill bli buren

    Hej! 
    Vi har en son på 19 månader som i flera timmar varje dag vill bli buren, så fort vi sätter oss ner med honom i famnen blir han arg och skriker. Ibland vill han även bli buren mitt i natten... Nu kanske det har varit extra mycket för att han varit förkyld men det är så jobbigt då han snart väger 13 kg.  Han vägrar ofta även ligga ner, när vi tror att han somnat och lägger ner honom så vaknar han och skriker och vill upp (han har varit såhär sen han föddes) och de kämpar med detta på förskolan. Vid vissa stunder kan han ligga på soffan bredvid sin pappa men oftast är det kläng som gäller. För några nätter sedan var både jag och min partner helt slut av bärande på natten men då skrek/grät barnet mellan oss/på oss i sängen i 10-15 minuter tills vi inte orkade höra hans skrik och bar honom igen... tips för att sluta bära?

  • Svar på tråden 19 månader vill bli buren
  • asdfgh

    Har ni skaffat en bra sele? Toddler eller pre-school beroende på hur lång han är. Det gör inte att ni får sova men däremot sparar det mycket på kroppen.

    Med vår yngsta skippade vi vagn helt och skillnaden när vi bytte från en baby-sele (Ergo classic) till en toddler-sele (Tula Toddler) var enorm. Bebisen som börjat kännas tung och otymplig kändes plötsligt fjäderlätt. Jag var inne på att köpa en pre-school men när det blev aktuellt tog sig barnet fram för egen maskin för mycket för att det skulle gå att motivera. 

Svar på tråden 19 månader vill bli buren