• Amaaanda00

    BIM APRIL

    Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

    3/4 amaaanda00 

    Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

  • Svar på tråden BIM APRIL
  • MatildaLS

    Tusen tack Hjärta
    tanken va inte att bli gravid och nu är jag nog fortfarande chockad och känner väl lite panik över jobbet (bara jobbat 3 månader) men samtidigt så är jag väldigt glad! Har haft barnlängtan i över 2 års tid så är väldigt väldigt glad samtidigt som jag har alla dom andra känslorna! men gissar på att dom andra känslorna kommer lägga sig när chocken är över och jag har berättat för min sambo och kan prata med honom om allt. Enligt min app så har jag tydligen BF 2 januari, så vi får se om det blir sent decemberbarn eller tidigt januaribar, spännande Hjärta

  • sommar2020regn
    Foodie92 skrev 2023-04-26 10:12:16 följande:

    Sommar2020regn: jag har 13 dagar och jag tror jag är på äl+11 eller 12 idag 😊 min molvärk är väldigt stark, känns som ägglossningssmärtor typ men samtidigt som att mensen ska komma när som. Känns mest dock mot en sida bara.

    Så bim är fredag eller lördag 😊 så droppar inte tempen på fredag tar jag nytt test då


    Hoppas att du får plus till helgen :D För mig känns det också exakt  som om mensen skulle komma men jag har även några andra symtom, väldigt diffusa men om märkt av om jag tänker på det. Har du några andra?
  • MatildaLS

    Sommar2020regn, men åh då förstår du ändå känslan! Ja jag försöker också tänka så nu att vafan, allt löser sig! Stort grattis till graviditeten!!!

  • MatildaLS

    Enda symtomet jag har är att mina bröst dubblat i storlek typ, hahaha! Nä men asså jag har ganska små bröst i vanliga fall och nu är det två rätt bastanta pjäser måste jag ändå säg! 

  • sommar2020regn
    MatildaLS skrev 2023-04-26 10:27:34 följande:

    Enda symtomet jag har är att mina bröst dubblat i storlek typ, hahaha! Nä men asså jag har ganska små bröst i vanliga fall och nu är det två rätt bastanta pjäser måste jag ändå säg! 


    Å jag har BF 3-4 januari enl min app, födde dock väldigt prematurt med mina tvillingar så det finns väl ev risk för att jag föder tidigt igen, hoppas verkligen inte det.

    Haha mina bröst svarade ganska fort i höstas när jag var gravid, men inget än utan mer som vid mens nu. Dock ökad puls (brukar jag också få vid tidig grav), lite ortostatism som jag vet kommer bli värre och för första gången metallsmak i munnen. O molvärk. 
  • MatildaLS

    Kul, då kanske vi ligger inne och ska föda samtidigt!
    asså jag har ju inte reflekterat så mycket på mina symtom men nu när du nämner ortostatism så känner jag igen det väl! Varje gång jag suttit på knä och ska resa mig upp så jävlar snurrar det till i huvudet och svart har det blivit! Men har som sagt inte tänkt så mycket eftersom jag verkligen Inte trodde att jag va gravid

  • sommar2020regn
    MatildaLS skrev 2023-04-26 10:43:49 följande:

    Kul, då kanske vi ligger inne och ska föda samtidigt!
    asså jag har ju inte reflekterat så mycket på mina symtom men nu när du nämner ortostatism så känner jag igen det väl! Varje gång jag suttit på knä och ska resa mig upp så jävlar snurrar det till i huvudet och svart har det blivit! Men har som sagt inte tänkt så mycket eftersom jag verkligen Inte trodde att jag va gravid


    Ja men kanske! Är du också i Sthlm? Jag kommer gå via Min Barnmorska givet min historik, hade en väldigt traumatisk förlossning som drog igång under ett arbetspass. Kommer därför välja HS den här gången även om det är långt från mig (bor i stan).

    Samma här, men inser det nu efter att jag plussat att yrseln is back.
  • MatildaLS

    Sommar2020regn: Bor i göteborg! men usch, då håller vi alla tummar och tår på en bättre förlossning denna gången Hjärta! Ett till symtom jag har, mycket flytningar! Känns ibland blött i underlivet, väldigt obehagligt! 

  • Foodie92

    Åh håller tummarna att de får bra för er 😍

    Har ju mer eller mindre alla PMS symptom, haft lite som ilningar I blygdbenet och hade en magkatarr känsla i natt. Men som sagt liknande symptom som att ja ska få min mens när som så kan ju lika gärna va de 😌

  • Potatisbulle

    Jäkla skit. Här kom mensen med dunder och brak idag 😔 Jag som verkligen trodde på plus denna månaden. Hoppas över till maj-tråden. Stort grattis till er som plussat och lycka till ni som är kvar ❤️

  • Foodie92

    Tyvärr va molvärken och alla "symptom" ingenting. Tempen störtdippade idag så min mens kommer idag eller imorgon

    Lycka till ni som är kvar💕

Svar på tråden BIM APRIL