• anonymmedfrågor

    Ligga med gift man?

    Hej, jag är en kvinna i sina bästa år. Jag är singel, och trivs väldigt bra med det just nu. Dock har det en tendens att innebär kniviga situationer det med...

    Bakgrund:
    Under någon vecka har jag skrivit och småflörtat med en man som jag vet har både fru och barn. Vi ligger lika i ålder, och träffades genom gemensamma vänner, och båda har haft ögon för varandra sedan första mötet. Som jag har förstått det, är relationen mellan honom och frun inte den bästa efter många år i äktenskap. Jag är inte heller den första han intresserat sig för/legat med utanför äktenskapet.

    Frågeställning:
    Hur ställer man sig till att ligga med en gift man, med bakgrundsfaktan i ryggen?

    Mina tankar:
    Jag resonerar på ett sätt som att det är hans ansvar att se till så att relationen mellan frun och han fungerar. Är han inte otrogen med mig, kommer han vara det med någon annan mest största sannolikhet. Jag kan också förstå behovet av sex som han inte får. 
    Andra sidan av mig är smått äcklad av beteendet, och vill absolut inte stötta detta. Samtidigt går tankarna till hans fru och barn, vars värld förmodligen skulle rasera om det kom fram. 

    Denna tråd lär trigga många åsikter och känslor, men jag ber ändå om respekt och kontruktiva resonemang i diskussionen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-03-08 21:25
    Uppdatering:

    Efter lite kloka resonemang ur olika synvinklar, kan jag konstatera att konsekvenserna av handlandet kan bli så många fler än jag själv insett. Nackdelarna väger betydligt tyngre än fördelarna, och jag tackar dem som gett mig lite klarhet i frågan.

  • Svar på tråden Ligga med gift man?
  • Anonym (Nej)

    Nej, det är inte ok att ha sex med en upptagen man eller kvinna. Det är inte heller ok att ha en intim relation på andra vis. Sådant som man sen undanhåller från den andres/sin egen partner är inte ok. Jag tror alla vet var den gränsen går, det handlar inte om vanliga kompisar och vänskap.

  • Anonym (Njut av livet)

    Klart det är okej. Vadå upptagen, varje människa är fri tro inget annat. Ta dig inte rätten till en annan människa.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Njut av livet) skrev 2023-03-28 16:01:11 följande:

    Klart det är okej. Vadå upptagen, varje människa är fri tro inget annat. Ta dig inte rätten till en annan människa.


    Men dåså, då är det väl ok att din granne skiter i din brevlåda? alla är ju fria och man ska inte ta sig rätten till andra människor Oskyldig

    Ofattbart att vuxna människor kan resonera så oerhört omoget
  • Anonym (Njut av livet)
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-28 16:05:36 följande:
    Men dåså, då är det väl ok att din granne skiter i din brevlåda? alla är ju fria och man ska inte ta sig rätten till andra människor Oskyldig

    Ofattbart att vuxna människor kan resonera så oerhört omoget
    Ofattbart hur korkad du är. Om jag skiter i din brevlåda så får du ju bajs på händerna när du hämtar posten. Vad har det med otrohet att göra?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Me) skrev 2023-03-28 16:12:35 följande:
    Moget å skita !
    När man diskuterar med omogna människor behöver man ibland lägga sig på deras nivå för att de ska fatta.
  • Anonym (Njut av livet)
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-28 17:20:39 följande:
    När man diskuterar med omogna människor behöver man ibland lägga sig på deras nivå för att de ska fatta.
    Det vet du ju allt om Solig. Gulle
  • molly50
    Anonym (Njut av livet) skrev 2023-03-28 16:01:11 följande:

    Klart det är okej. Vadå upptagen, varje människa är fri tro inget annat. Ta dig inte rätten till en annan människa.


    Men då antar jag att det gäller även den som är otrogen eller väljer att ligga med en upptagen person?
    Eller hur menar du?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Njut av livet) skrev 2023-03-29 09:06:41 följande:
    Det vet du ju allt om Solig. Gulle
    Nope jag springer varken omkring och bedrar andra eller skiter i deras brevlådor.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Me) skrev 2023-03-29 09:12:40 följande:
    Haha trång sent å enkelspårig, men har man en bar relation hamnar man aldrig där. Eller så blir man gammal å bitter å ångrar sig då kram 
    Nja, enkäter visar snarare att de flesta som är otrogna faktisk lever i bra relationer och är nöjda med dem och den vanligaste anledningen till otrohet ät spänning och ombyte. Och att en person tycker det är kul och spännande att bedra sin familj kan ju knappast kallas för ett "relationsproblem" utan snarare ett problem i huvudet på den individen.
  • Xenia

    Kanske alla kvinnor som funderar på att ligga med en man borde se till att träffa hans familj också. Eller åtminstonse se den.

    I en serie jag såg blev en kvinna kär i en man och började ligga med honom. (Hon var den typen som bara ville ligga med en man om hon var kär i honom.) Så fick hon veta att han var gift och gjorde slut. Men hon tog honom tillbaka när han sade att äktenskapet var dåligt och att han tänkte prata med sin fru och skiljas. Han väntade bara på rätt tillfälle...

    Men så började hon spionera på honom och såg honom handla tillsammans med sin fru och barnen. Och då gjorde hon slut igen. Inte för fruns utan för barnens skull. Hon ville inte vara medskyldig till att de förlorade sin far.

    Inget hade ändrats i sak. Men det var just att hon såg barnen som avgjorde allt. Då blev de verkliga för henne.

  • Anonym (Njut av livet)
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-31 14:22:57 följande:
    Nope jag springer varken omkring och bedrar andra eller skiter i deras brevlådor.
    Oj, nu blir jag imponerad. Menar du verkligen det? Storartat.

    Men jag kan på ett sätt tro dig i och för sig för hur skulle du hinna med det?
    Du verkar av antalet inlägg om otrohet du gör här på FL inte hinna med så mycket annat än skriva av dig din bitterhet.

    Du kanske skulle ta och byta ditt anonyma nick litegrann så det inte blir (sådär) himla uppenbart för andra Drömmer.
  • Anonym (sådär)
    Xenia skrev 2023-03-31 14:56:31 följande:

    Kanske alla kvinnor som funderar på att ligga med en man borde se till att träffa hans familj också. Eller åtminstonse se den.

    I en serie jag såg blev en kvinna kär i en man och började ligga med honom. (Hon var den typen som bara ville ligga med en man om hon var kär i honom.) Så fick hon veta att han var gift och gjorde slut. Men hon tog honom tillbaka när han sade att äktenskapet var dåligt och att han tänkte prata med sin fru och skiljas. Han väntade bara på rätt tillfälle...

    Men så började hon spionera på honom och såg honom handla tillsammans med sin fru och barnen. Och då gjorde hon slut igen. Inte för fruns utan för barnens skull. Hon ville inte vara medskyldig till att de förlorade sin far.

    Inget hade ändrats i sak. Men det var just att hon såg barnen som avgjorde allt. Då blev de verkliga för henne.


    Fast det där bygger ju på att personen faktiskt har ett samvetet och någorlunda schyssta värderingar och öht VILL veta hur det är på riktigt vilket långt ifrån alla som gör så har/vill.

    Ska man tro på vad såna människor skriver här på FL så verkar ju de flesta av dem inte ens anse att de gör nåt fel och lägger allt ansvar på den otrogna mannen. Vilket är anledningen till bisarra diskussioner kring medverkan och medskyldighet som man låtsas inte alls förstå...och standard svaret är alltid... "vadå, jag är inte otrogen mot någon"

    Jag menar, om man inte ens vill kännas vid såna basala begrepp så tror jag att oddsen är att man öht orkar bry sig om vad det man gör betyder för hans familj är väldigt små. Orka bry sig om något som inte kommer drabba en själv utan bara andra? Då är det ju enklare att bara låtsas som det regnar och snacka bort det för sig själv med en uppsjö av dåliga ursäkter.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Njut av livet) skrev 2023-03-31 15:19:24 följande:
    Oj, nu blir jag imponerad. Menar du verkligen det? Storartat.

    Men jag kan på ett sätt tro dig i och för sig för hur skulle du hinna med det?
    Du verkar av antalet inlägg om otrohet du gör här på FL inte hinna med så mycket annat än skriva av dig din bitterhet.

    Du kanske skulle ta och byta ditt anonyma nick litegrann så det inte blir (sådär) himla uppenbart för andra Drömmer.
    Kul att du blir imponerad.... men å andra sidan om man som du lägger ribban väldigt lågt så är ja allt över det extremt imponerande. Du kanske borde prova och utmana dig själv och lyfta ribban nån millimeter istället för att bara snacka bort svineri med "äganderätt". Vem vet, det kanske till och med leder till att du utvecklas som människa {#emotions_dlg.flower}
  • OlleSQ

    Många män vill erövra. Sen är inte kvinnan lika intressant. Han är extrovert och flörtig. Har lätt att se andras tecken. Du kommer bara vara en till att skriva upp. Hans fru har antagligen sett alla tecken och är ju inte längre lika intressant för honom. Problemen hemma är garanterat 100% baserade på hans beteende. Du gör naturligtvis som du själv vill men den dagen du gör det med honom så tappar du hans intresse och eftersom du vet om hans äktenskap så hamnar du direkt i underläge gentemot honom dessutom.

  • Anonym (Njut av livet)
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-31 15:31:08 följande:
    Kul att du blir imponerad.... men å andra sidan om man som du lägger ribban väldigt lågt så är ja allt över det extremt imponerande. Du kanske borde prova och utmana dig själv och lyfta ribban nån millimeter istället för att bara snacka bort svineri med "äganderätt". Vem vet, det kanske till och med leder till att du utvecklas som människa {#emotions_dlg.flower}
    Nu har du börjat prata med dig själv igen. Eller är det din läkares ordination du läser upp för mig? Blir osäker på vilket det kan vara.
  • Anonym (Johanna)

    Jag har legat med ganska många gifta män. För det mesta äldre än jag. Första gången jag låg med en gift man var jag 14 år. Han var dessutom min klasskompis pappa. Det är just det förbjudna och omoraliska som jag går igång på. Vad gäller deras egen bakgrund så får de ta ansvar för den själva. Jag är ute efter spännande sex. Inget förhållande. Möjligtvis en KK under en tid.

  • Anonym (Svårt)

    Se till att inte bli kär bara för då skiter det sig. Kan också få dåligt samvete gentemot min kks sambo, men skakar av mig det. Skulle det komma fram till henne att han träffat mig i flera år, vi kände varandra före de, så skulle det nog knäcka henne. Och honom. 

  • Reservgotlänning

    Skita i en brevlåda? Omoget? Ja! Rätten att ligga med vem man vill är självklar, men ibland får man ta de obehagliga konsekvenser som kan uppstå. Man får tänka på om det är värt det, välj själv.

  • Varsomduvill

    Nu har jag inte läst vad andra gett dig för några kloka råd, men om det nu, i ett drömscenario, bara handlar om sex, skyddad sex, utan risk för oönskad graviditet och onödig könssjukdomssmitta, då är det bara att köra på så länge ni båda håller tyst om det. Men verkligheten är betydligt mer komplicerad, som du säkerligen redan vet.

Svar på tråden Ligga med gift man?