• Anonym (Lea)

    Normalt med man som sms:ar med annan mamma?

    Vi har varit tillsammans i två år och har det väldigt bra tillsammans. Vi väntar nu vårt första gemensamma barn. Han har barn i sen tidigare som är i skolåldern. 
    Saken är den att han är väldigt social och har stor bekantskapskrets, något som jag ser som positivt. Jag är heller inte svartsjuk av mig men det är en situation nu som jag undrar om det är normalt eller inte? Barnen har kompisar och det blir naturligt att ha mycket kontakt med föräldrarna till barnens kompisar för att boka lekdejter. När vi blev tillsammans berättade han att hans 7-åriga dotter inte längre lekte så mycket med en specifik kompis längre och hon frågade mycket efter henne. När jag undrade varför svarade han att kompisens mamma och han hade haft kontakt och sms:at lite "som man gör" men att hennes man blivit svartsjuk och trott att det var nåt. Han har också berättat att när han berättade att han hade träffat mig bröt hon kontakten helt med honom. Han blev så förvånad eftersom det inte hade varit nåt från hans sida iaf. Han var också väldigt ledsen för sin dotters skull som inte längre fick några lekdejter med sin kompis. Nu har det blivit så att han har lyckats få till lekdejter men har också märkt att de sms:ar ibland och skickar hjärt-emojis. De kan skicka nån bild från nån semester eller gör nåt mysigt med familjen och liknande. Han säger även att hans barn ska till Jessica (mammans namn) istället för barnets namn. Han gör aldrig så när barnen ska leka med något annat barn, då säger han barnets namn.  Han är inte hemlighetsfull utan tycker det är lite löjligt när jag lyfter på ögonbrynet över detta. Är jag löjlig som undrar om detta är normalt??  Det har börjat störa mig lite eftersom jag inte kan se varför detta är nödvändigt med tanke på att hennes man tidigare inte varit nöjd med deras kontakt, hur de ganska privata bilder, "casual" hjärtemojis, och han bara använder hennes namn inte barnets. Är det verkligen bara en normal föräldrakontakt som han säger?! Kan inte se att jag kommer att göra så med vårt gemensamma bans kompisars pappor men det kanske är så man gör.

  • Svar på tråden Normalt med man som sms:ar med annan mamma?
  • Anonym (Man)

    Svårt att säga. Det viktigaste tycker jag är att han är öppen med konversationen. Är det något han försöker dölja så är det en röd flagg på det direkt. Tycker inte heller han ska kalla dig för löjligt.

    Sen finns det de som skickar hjärtan till varandra. Men personligen är jag sparsam med sånt och även med privata foton. Jag skulle aldrig skicka ett hjärta till en annan kvinna än min mor och min sambo.


    Jag skulle inte gilla att min sambo byggde upp en nära vänskap med ett annat barns pappa. Det är en sak att kommunicera för barnens skull. Men börjar det glida över in på känslor (vilket hjärtan kan vara en del av) så tycker jag att man gått för långt.


    Ni borde prata om gränser i relationen. Vad anser ni är acceptabelt och inte acceptabelt. Sen får man helt enkelt kompromissa.

  • Tecum

    Egentligen borde det inte vara något konstigt, men det är lite märkligt att hon först bryter kontakten när han träffat dig och sen återupptar den i ungefär samma stil. Vad säger hennes man nu?
    Kanske bröt hon för din skull, att du inte skulle bli svartsjuk? Men kanske är hon intresserad av din man...

  • Anonym (...)

    Låter som att kvinnan ifråga kanske var lite grann intresserad? 

    Men varför kan han inte boka in lekdejter åt barnen via pappan? Då slipper ni ju allt det här misstänksamma. 

  • Anonym (Låst)

    Jag tror att det är viktigt att få prata med folk som man får bra energi av, oavsett om det är en man eller kvinna. Speciellt om han är en social person i övrigt. 

    Att han säger Jessica istället för barnens namn betyder ju bara att han anser sig vara vän med henne. Och dessutom är ganska öppen med att dom är vänner. 

    Du kanske kan hindra honom från att ha kvinnliga vänner men du kommer bara att få honom att känna sig begränsad då, och er relation kan påverkas negativt.

    Däremot kan du vara öppen med att du tycker att det känns olustigt, att du vill att han ska kunna ha kvinnliga vänner utan att det påverkar dig. Men att just Jessica påverkar dig eftersom att hon tidigare bröt kontakten när ni blev tillsammans. 

    Sen kan du aldrig påverka huruvida han får känslor för någon annan. Däremot kan du påverka hans känslor gentemot dig, och att begränsa honom är ett bra sätt att få känslorna att svalna. 

    Så mitt råd är alltså att du är öppen med honom men även att du fokuserar mer på er kärleksrelation än hans relationer till andra.  

  • Ccplus

    Jaah då! Det är väl klart att din pojkvän ska få hänga lite med sina nya kompisar?

Svar på tråden Normalt med man som sms:ar med annan mamma?