• Loppan1994

    Sjukskrivning pga foglossning

    Går in i v 23 imorgon och har fruktansvärd foglossning. 

    Känner inte av något om jag går hemma och tar de lugnt, men börjar jag göra saker som städning osv så kommer det. Även jobbet, jobbar som personlig assistent.

    Hur lätt har ni andra fått sjukskrivning?

    Är rädd att gå hemma och få avslag. Då får man ju inga pengar för perioden man gått hemma och väntat på beslutet 🤔

  • Svar på tråden Sjukskrivning pga foglossning
  • Hope12

    Jag är sjukskriven för foglossning, blev det 3 månader innan bf. Jobbar också som personlig assistent, där behöver man ju ofta vara rörlig och det är osmidiga rörelser för kroppen. Jag hade (har) däremot ont jämt, även när jag är hemma och vilar, och kan inte ens ta mig för att städa.

    Jag har hört att FK är lite snällare med att godkänna sjukskrivningar under graviditet eftersom det har ett slutdatum, men prata med din läkare om det hela? 

  • Loppan1994
    Hope12 skrev 2023-03-15 13:38:55 följande:

    Jag är sjukskriven för foglossning, blev det 3 månader innan bf. Jobbar också som personlig assistent, där behöver man ju ofta vara rörlig och det är osmidiga rörelser för kroppen. Jag hade (har) däremot ont jämt, även när jag är hemma och vilar, och kan inte ens ta mig för att städa.

    Jag har hört att FK är lite snällare med att godkänna sjukskrivningar under graviditet eftersom det har ett slutdatum, men prata med din läkare om det hela? 


    Tack för svar! Okej det känns ju skönt att dom är snällare, är du sjukskriven och sen har gravidpenning sista 60 dagarna eller sjukskriven till bf? 
    Har kontakt med vct nu så hoppas allt går smidigt 
  • Hope12

    Jag är sjukskriven till 2 dagar innan bf (en söndag), sedan får jag ta ut gravidpenning. Lycka till! 

  • Loppan1994
    Hope12 skrev 2023-03-15 14:53:04 följande:

    Jag är sjukskriven till 2 dagar innan bf (en söndag), sedan får jag ta ut gravidpenning. Lycka till! 


    Okej. Tack snälla!