• Pena90

    Oskyldigt anklagad för otrohet

    Hej!
    Min make är övertygad om att jag har varit otrogen och är på väg att lämna mig. Han använder Googles tidslinje som bevis. Jag är inloggad på mitt Google-konto på både min egen telefon samt en av hans telefoner. Enligt Googles tidslinje befann jag mig inte på jobbet igår. Enligt tidslinjen har jag besökt vårt lokala badhus, åkt bil i tre timmar (jag själv kör inte bil) samt vistats vid en grundskola som är belägen precis i närheten av oss i ca 5 timmar. Han själv uppger att han var hemma hela dagen igår, då han ju faktiskt är sjuk. Alltså skulle detta inte vara hans tidslinje utan min. Men jag själv befann mig på jobbet hela dagen!! Min make vägrar dock att tro på mig och menar att tekniken inte kan ljuga, speciellt inte med tanke på att tidslinjen övriga dagar stämmer. Jag vet inte hur jag ska styrka att jag talar sanning. Är det någon annan som vet hur Googles tidslinje kan vara felaktig? Jag är på jobb nu och min make är hemma och packar sina väskor. Jag mår skit och har gråtit flera gånger. Hade varit så tacksam för vad som helst som kan hjälpa mig i denna situation!

  • Svar på tråden Oskyldigt anklagad för otrohet
  • Anonym (Nja)
    Pena90 skrev 2023-03-15 18:09:30 följande:

    Problemet är att han sätter extremt hög tilltro till teknik. Enligt honom används platshistorik som fällande/friande besvisning vid rättegångar, t ex vid mordfall. 


    Möjligen i amerikanska tv-serier men inte i Sverige. Det kan vara en hjälp för att hitta försvunna personer och det kan visa att en person funnits inom ett visst område men det går inte att påstå att hen varit på en exakt plats.

    Hur går det förresten ts?
  • Ordinär Man
    GGN skrev 2023-04-04 06:10:37 följande:

    Hur vet du att han var hemma och var sjuk?


    Bra tänkt där! Hur vet frun att han verkligen var hemma, och inte hos sin älskarinna?

    Kan han bevisa att han var hemma? Var han hemma, eller det kanske bara var telefonen som hemma? Finns aktivitet på telefonen regelbundet? Finns det selfies med tidsstämplar som visar att han var hemma?
  • Anonym (hmmm)
    Pena90 skrev 2023-03-15 12:10:19 följande:
    Oskyldigt anklagad för otrohet

    Hej!
    Min make är övertygad om att jag har varit otrogen och är på väg att lämna mig. Han använder Googles tidslinje som bevis. Jag är inloggad på mitt Google-konto på både min egen telefon samt en av hans telefoner. Enligt Googles tidslinje befann jag mig inte på jobbet igår. Enligt tidslinjen har jag besökt vårt lokala badhus, åkt bil i tre timmar (jag själv kör inte bil) samt vistats vid en grundskola som är belägen precis i närheten av oss i ca 5 timmar. Han själv uppger att han var hemma hela dagen igår, då han ju faktiskt är sjuk. Alltså skulle detta inte vara hans tidslinje utan min. Men jag själv befann mig på jobbet hela dagen!! Min make vägrar dock att tro på mig och menar att tekniken inte kan ljuga, speciellt inte med tanke på att tidslinjen övriga dagar stämmer. Jag vet inte hur jag ska styrka att jag talar sanning. Är det någon annan som vet hur Googles tidslinje kan vara felaktig? Jag är på jobb nu och min make är hemma och packar sina väskor. Jag mår skit och har gråtit flera gånger. Hade varit så tacksam för vad som helst som kan hjälpa mig i denna situation!


    Bara läst TS.
    Men varför är du inloggade på hans telefon, då kan ju han spionera på dig? Han verkar ju kontrollerande.

    Oavsett - gud vilket svek att inte lita på dig och anklaga dig på detta sätt. Fy fan. Det enda du kan göra är att fortsätta stå upp för och vidhålla din linje som ju är sanningen. Inte lägga ner tid på att motbevisa honom. Han antar elakheter och lyssnar inte på dig som talar från hjärtat.

    Säkert är det han som är otrogen.

    kram Hjärta
  • Anonym (hmmm)

    Nu har jag läst hela tråden och noterar att han varit svartsjuk tidigare och du inte kunnat umgås med killkompisar öppet.

    Nej du TS, lämna den mannen. Han verkar inte värd att spara på.

  • Anonym (Men?)
    Anonym (En kille) skrev 2023-03-27 08:20:43 följande:
    Det beror väl på detaljerna. Att ha samtal i hemlighet är i många fall känslomässig otrohet. Men sen bör man som partner vara förlåtande om den andra erkänner sitt misstag och är öppen med vad samtalet innehöll.

    Svartsjuka är inte alltid fel. Det är när den är ogrundade som den är fel. Annars är det bara en normal känsla. 
    Ah. Att det heter svartSJUKA har inte  fått dig att tro att det inte är friskt?
  • Anonym (gissar)
    Anonym (Men?) skrev 2023-04-05 20:36:07 följande:
    Ah. Att det heter svartSJUKA har inte  fått dig att tro att det inte är friskt?
    Ja så måste det ju vara, och då antar jag att du är ok med att din partner knullar grannen framför näsan på dig för att ogilla det skulle ju vara heeeeelt sjukt precis om namnet antyder?
  • Chapas

    Hoppas du lämnade din sambo. Det är inte ett okej beteende. Han kanske var iväg utan din vetskap. 
    Om du vill vara kvar med honom är du redo att bevisa var du än befinner sig i tid o otid?

  • Anonym (orättvist)

    Svårt att förklara hur Googles tidslinje kan ta så mycket fel och tvärsäkert förlägga lokationen till en simhall. Beror antagligen på att samma användare har varit inloggad på flera rörliga enheter. Men det är antagligen också omöjligt att motbevisa att Google har fel, med intyg och annat som vill kunna övertyga mannen.  När han inte själv kan se det orimliga i denna tidslinje kommer han knappast att låta sig övertygas av en lönespecifikation från arbetsgivaren.

    Men annars visar denna historia ju allmänt att lite smusslande om småsaker kan leda till misstro som leder till helt obefogade misstankar om något mycket större.

  • Anonym (Nja)
    Anonym (orättvist) skrev 2023-04-11 17:50:10 följande:

    Svårt att förklara hur Googles tidslinje kan ta så mycket fel och tvärsäkert förlägga lokationen till en simhall. Beror antagligen på att samma användare har varit inloggad på flera rörliga enheter. Men det är antagligen också omöjligt att motbevisa att Google har fel, med intyg och annat som vill kunna övertyga mannen.  När han inte själv kan se det orimliga i denna tidslinje kommer han knappast att låta sig övertygas av en lönespecifikation från arbetsgivaren.

    Men annars visar denna historia ju allmänt att lite smusslande om småsaker kan leda till misstro som leder till helt obefogade misstankar om något mycket större.


    Jag måste ha missat något, vad är det ts har smusslat med för småsaker?
  • Anonym (orättvist)
    Pena90 skrev 2023-03-15 18:07:22 följande:

    Vid två tillfällen har jag haft kontakt med en killkompis, som han uttryckligen hade bett mig om att inte ha kontakt just pga vännens könstillhörighet. Ja, det var väl dumt av mig att ringa en kompis bakom hans rygg. 


    Denna småsak.
  • Anonym (Grodan)

    Kan bara hålla med övriga rörande positioneringen. Om du jobbar inomhus så på vissa ställen kan kartfunktionen få frispel. Fastnade själv in i Pokemon Go när barnen lirade. Den bygger mycket på den underliggande kartfunktionen. När jag är hemma och inte står vid ett fönster kan den få tokspel och hamna på återkommande platser typ nästan en mil ifrån där jag bor. 

    Testa och lägg mobilen på lite olika ställen i hemmet, gärna bredvid metalliska saker som blockerar mobilsignalerna, typ kylskåp, ugn. Helt crazy!

    Vart för övrigt också anklagad för otrohet av min älskling för evigheter sen. Inte skoj då. Jag jobbade i ett hus med askass täckning, med mobiltelefoni!😜 Jag fick ett sms om missat samtal så jag ringde upp. Då var hon helt 100 på att jag hade vart otrogen.

    Det borde gå att se at linjerna ser helt crazy ut. Går det ens en väg där du "har kört"?

  • Anonym (Nja)
    Anonym (orättvist) skrev 2023-04-11 18:01:49 följande:
    Denna småsak.
    Ok, jag förstår vad du menar. Tycker inte det är en rimlig sak från hans sida däremot. Ingen kontakt pga personens kön, det köper jag inte. Om han såg något olämpligt i kontakten vore det en annan sak. Hur som, den där mannen är inte frisk.
Svar på tråden Oskyldigt anklagad för otrohet