• Madde20

    Syster

    Min storasyster Råkade komma på mig och våran gemensamma väns kille när vi hade sex. Det var absolut inte meningen att hon skulle få reda på det och inte heller att vi hamnade i säng. Men vi var fulla hade vart ute och ?slarvat?. Jag har försökt säga till min syster att de blir alldeles förstora konsekvenser om hon berätta för vår vän vad som har hänt. Men min syster har ställt mig mot väggen antingen att jag berättar annars så gör hon det känner  mig som ett svin och tycker att min syster är en riktigt gris mot mig nu. Jag menar vi är ju syskon och jag skulle inte vilja att min syster skulle få skit för något hon ångar. Så vad ska jag göra för att stoppa henne för jag kommer inte berätta?

  • Svar på tråden Syster
  • molly50
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-24 09:15:29 följande:
    Vart har jag uppmuntrat?? När gjorde jag det? Det är detta som är felet hos folk här på FL. Ni vrider och vänder på allt. Har sagt flera ggr att detta som har hänt är FEL. Det är väl inte att uppmuntra t ex. Har nog också sagt annat då jag inte uppmuntrar. Moralisk sett så ska man inte komma undan. Men man måste inte alltid ta den här vägen. Jag anser efter att ha läst TS så ska ingen berätta, i detta läge så ja, det man inget vet har man inte ont av. Jag tänker mest på deras 3 relation. Jag tror den blir förstörd efter detta, OBS!!! VAD JAG TROR. Men sen såklart jag ställde mig extra mkt på hennes sida då det blev sånt påhopp istället för att säga till henne vad hon bör göra och agera, än att t ex säga såna saker som 
    -Du ska inte tro att du ska komma undan o.s.v.
    Det är ju typisk FL och forum överlag.

    BTW Så har en kompis varit med min flickvän inna jag gjorde mina snedsteg. Hur jag kände? Skit, men gick inte ner mig underjor. Men hade helt ärligt inte velat veta.
    Men det är väl just det som alla har föröskt göra här i tråden.
    Talka om för TS hur hon bör göra och agera.
    Dvs ta sitt ansvar och berätta för vännen.
    Att få veta det senare kan vara betydligt värre än om man berättar det på en gång.
    Jag talar av egen erfarenhet.

    Så om du fick veta att din fru hade legat med din bästa vän så skulle du inte vilja veta?
    Det betyder inget för dig?
  • molly50
    molly50 skrev 2023-03-24 14:28:46 följande:
    Men det är väl just det som alla har föröskt göra här i tråden.
    Talka om för TS hur hon bör göra och agera.
    Dvs ta sitt ansvar och berätta för vännen.
    Att få veta det senare kan vara betydligt värre än om man berättar det på en gång.
    Jag talar av egen erfarenhet.

    Så om du fick veta att din fru hade legat med din bästa vän så skulle du inte vilja veta?
    Det betyder inget för dig?
    *Att få veta senare eller få veta det genom andra.
  • molly50
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-24 11:21:05 följande:

    Japp, jag skriver i min text klart och tydligt att hon inte ska berätta av den anledning att skydda deras relation inklusive hennes syster. Om hon hade velat veta så kommer det såra henne med inte bara killes förhålland, utan vännen som har legat, men också kommer det bli konstigt med systern som finns med i bilden. Bara den anledningen så rekommenderar jag att INTE berätt. Jag har ju förklarat detta. Jag har absolut inte uppmuntrat heller att FORTSÄTTA vara ett svin, vilken sorts människa skulle göra sånt? Inte jag, och inte heller har jag skrivit det. Ett stort snedsteg har gjorts av vännen, men tror inte heller att hon gör om det, och absolut inte mot vännen. Det där med att hon själv ska få välja om hon vill behålla pojkvännen, ja du, har inte tänkt på det förens du skrev det. Mitt svar är då att nån måste offras tyvärr, så jag röstat på pojkvännen.

    Återigen så uppmuntrar jag inte till att folk ska bete sig som svin och vara otrogna o.s.v.

    Men snedsteget är redan tagen och det är det jag utgår ifrån. 


    Jag har också skit att säga henne från min personliga årsikt, men det svarar inte hennes inlägg.


    Den enda TS skyddar med att inte berätta är sig själv.
    Det är av rent egoistiska skäl hon väljer att inte berätta. 
    För att hon inte vill ta konsekvenserna av sina handlingar!
  • molly50
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-24 13:33:42 följande:

    Till Anonym Jaha

    Jag har inte skrivit att hon ska fortsätta med killen, skrev i sista inlägget att honom får man offra och tidigare skrev jag att få honom bort från flickvännen. Svingt är det ju, men man måste försöka rädda vänskapen. Om hon eller systern berättar så har hon inte nån vänskap kvar. Är det så svårt att fatta. Tror nämligen inte att flickvännen kommer vilja ha nån kontakt med henne nåt mer, och då kommer systern bli påverkad av det. Det moraliska är att berätta har jag nog framfört nånstans av alla inlägg man har försökt förklara hur jag tänker. Men JAG anser inte heller att det är rätt väg. I den här situationen så tror jag inte det. 


    Och hur menar du att killen ska offras utan att otroheten kommer fram?
    Vännen lär ju undra varför han ska dumpas.
    Och systern har nog en större chans att fortsätta vara hennes vän om hon berättar än om hon väljer den fega utvägen att inte berätta.
    TS har väl visat,med all önskvärd tydlighet, att deras vänskap inte betyder något för henne ändå.
    Så hon,och pojkvännen är väl de som ska offras,i så fall. 
  • molly50
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-24 13:48:35 följande:

    Till anonym B

    Ja förfan, jag vet att den är nedsmutsa, JAG VET!!
    Men som jag skrev till den tidigare moral kärringen/gubbe och som inte heller kan läsa tidigare inlägg. Så tror jag inte att flickvännen behåller henne som vän hur jävla ångerfull man nu må vara plus att systern kommer också vara i en konstig sits även om man har gjort rätt för sig, den moraliska vägen. Men jag tror inte alltid på den moraliska vägen. Detta är en smutsig historia som man inte vill vara med om, men nu är det som det är. Ni tycker så och jag tycker si. Men bara för att jag har min väg att tänka på så är jag inget svin eller omänsklig, inte för att ni har sagt det kanske, men känner sig så iaf när man läser era svar.

    Ja, får hon reda på att systern visste då är det ju kört, men inte om man sköter det snyggt. Det är min enkla svar. Man får tänka ett steg längre också. Dom kanske trots allt inte är bara 3 vänner. Det kan finnas 2 tjejkompisar till. Och då har man mer att vara rädd om. Och jaja, det skulle hon tänkt på tidigare. Typiskt FL svar. Men som jag har sagt, gjort är gjort. 


    Ni själva kanske inte har hamnat i en sån situation där Er bror eller syster hamnat och gjort nåt dumt. Det är en sak att säga hur det ska vara nu, men ni känner kanske annat då det är verkligt.
    Ungefär som när en kriminell säger, jag skulle aldrig gola, så säger alla kriminella. Men sen när dom är hos polisen så är säkert hälften som sjunger ut. Dålig exempel, men kom inte på nån bättre.


    Men tycker du att TS är en vän värd att behålla efetr vad hon har gjort?
    Tycker du inte att ST vän förtjänar bättre än en pojkvän och en vän som båda betett sig svinigt med varandra?
    Hade du valt att behålla en vän som legat med din fru och dessutom valt att inte berätta det utan bara låtsats som att allt är som vanligt?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2023-03-24 14:28:46 följande:
    Men det är väl just det som alla har föröskt göra här i tråden.
    Talka om för TS hur hon bör göra och agera.
    Dvs ta sitt ansvar och berätta för vännen.
    Att få veta det senare kan vara betydligt värre än om man berättar det på en gång.
    Jag talar av egen erfarenhet.

    Så om du fick veta att din fru hade legat med din bästa vän så skulle du inte vilja veta?
    Det betyder inget för dig?
    Äh, han har ju själv bedragit sin fru så det är ju inte speciellt förvånande att han tycker att allt ska sopas under mattan, för inte fan vill ju han att hans fru ska få reda på allt han gjort.... nejdå "man behöver inte alltid vara moralisk" som han så fint skriver Drömmer
  • molly50
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-24 14:03:56 följande:

    Jag säger det för sista gången. Man behöver inte alltid vara moralisk. Säger inte emot att flickvänner bör få bestämma. Jag håller med att sanningen är den bästa, men inte alltid den bästa lösningen beroende på vilken anledning man har eller intuition man har. TS vill inte berätta av vad förstår på henne att hon vill rädda vänskapen för hon anser väl att HON har en vänskap kvar och lever i det man inget vet har man inget ont av. Jag har sagt det tidigare att jag har utgått från hennes inlägg. Ja, hon vill skydda sig. Då är min väg den bästa. Har jag svarat TS då? Ja, det anser jag.

    Är det så svårt att fatta för dig? 


    Du behöver kanske inte svara på det. Men svar på ditt. Ja jag fattar vad du menar iaf


    TS anser kanske att HON har en vänskap.
    Men vänslapen ska väl vara på bådas premisser.
    Inte bara på den enas.
    Och varför lura vännen att fortsätta vara vän med TS?
    Det blir ju bara falskt då TS är falsk om hon inte berättar.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2023-03-24 14:45:53 följande:
    Äh, han har ju själv bedragit sin fru så det är ju inte speciellt förvånande att han tycker att allt ska sopas under mattan, för inte fan vill ju han att hans fru ska få reda på allt han gjort.... nejdå "man behöver inte alltid vara moralisk" som han så fint skriver Drömmer
    Nu var det väl en flickvän i tiodigare år han bedrog.
    Men ändå.
    Någon vidare moral och medkänsla för andra verkar han inte besitta.
  • Anonym (Nykteristen)

    Som sagt, värdesätter man kompisens vänskap så ger man denne valet att själv välja hur man vill gå vidare.
    Allt annat är bara undanflykter för att slippa konsekvenser, med ett sådant flyktbeteende så finns ju risken att man tar med sig detta i framtiden.
    Säg att nästa gång är du inblandad i en bilolycka där du på grund av at du aldrig fått ta konsekvenser smiter från olycksplatsen. Tror du straffet du får när de får tag på dig blir mildare för att du försökte sopa det under mattan eller blir det värre?

    Men som sagt tråden luktar trollbajs deluxe. 

  • Anonym (B)

    #55 

    Oh well, då har jag inte så mycket mer att skriva här. Så ja.. vi tänker väldigt olika i detta!

    Hur som, även om de fortsätter att vara vänner så är den sjukt ogenuin, rätt sorligt faktiskt.

  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2023-03-24 14:52:44 följande:
    Nu var det väl en flickvän i tiodigare år han bedrog.
    Men ändå.
    Någon vidare moral och medkänsla för andra verkar han inte besitta.
    Flickvän, fru, whatever... det är en falsk och egoistisk person med nyttomoral och en sån person kommer alltid ta sånt beteende i försvar.

    Egoistiska människors moral består av "det som passar mig bäst för tillfället" och medkänsla är bara sånt andra ska ha för dem. Det säger ju sig självt att en person som tycker att man inte alltid behöver agera moraliskt är en väldigt falsk och egoistisk person som inte går att lita på för fem öre... det enda sättet för en sån person att öht kunna ha vänner är att lura dem att tro att de är något annat än vad de verkligen är för ingen kommer ju vilja vara vän med någon som man vet kommer svika när det passar.
  • Anonym (Sluta)
    Anonym (jaha) skrev 2023-03-24 15:14:33 följande:
    Flickvän, fru, whatever... det är en falsk och egoistisk person med nyttomoral och en sån person kommer alltid ta sånt beteende i försvar.

    Egoistiska människors moral består av "det som passar mig bäst för tillfället" och medkänsla är bara sånt andra ska ha för dem. Det säger ju sig självt att en person som tycker att man inte alltid behöver agera moraliskt är en väldigt falsk och egoistisk person som inte går att lita på för fem öre... det enda sättet för en sån person att öht kunna ha vänner är att lura dem att tro att de är något annat än vad de verkligen är för ingen kommer ju vilja vara vän med någon som man vet kommer svika när det passar.
    Passar verkligen inte in i mitt mönster. Jag är en god vän , bra make och en bra pappa. Men det finns säkert undantag, det passar inte in i alla kan jag iaf säga.
  • Anonym (Nykteristen)
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-24 13:48:35 följande:

    Till anonym B

    Ja förfan, jag vet att den är nedsmutsa, JAG VET!!
    Men som jag skrev till den tidigare moral kärringen/gubbe och som inte heller kan läsa tidigare inlägg. Så tror jag inte att flickvännen behåller henne som vän hur jävla ångerfull man nu må vara plus att systern kommer också vara i en konstig sits även om man har gjort rätt för sig, den moraliska vägen. Men jag tror inte alltid på den moraliska vägen. Detta är en smutsig historia som man inte vill vara med om, men nu är det som det är. Ni tycker så och jag tycker si. Men bara för att jag har min väg att tänka på så är jag inget svin eller omänsklig, inte för att ni har sagt det kanske, men känner sig så iaf när man läser era svar.

    Ja, får hon reda på att systern visste då är det ju kört, men inte om man sköter det snyggt. Det är min enkla svar. Man får tänka ett steg längre också. Dom kanske trots allt inte är bara 3 vänner. Det kan finnas 2 tjejkompisar till. Och då har man mer att vara rädd om. Och jaja, det skulle hon tänkt på tidigare. Typiskt FL svar. Men som jag har sagt, gjort är gjort. 


    Ni själva kanske inte har hamnat i en sån situation där Er bror eller syster hamnat och gjort nåt dumt. Det är en sak att säga hur det ska vara nu, men ni känner kanske annat då det är verkligt.
    Ungefär som när en kriminell säger, jag skulle aldrig gola, så säger alla kriminella. Men sen när dom är hos polisen så är säkert hälften som sjunger ut. Dålig exempel, men kom inte på nån bättre.


    Jorå så att...
    Jag har stått i rättegång mot min bror fler gånger än du har fingrar och tår, varför kan man undra? Ja han a de ju sluppit en misshandel om jag inte agerat vittne, idag har han hjälp mot de aggressionerna. Om han inte fått konsekvens där, tror du att han skulle lärt sig? Mja, för den rättegången där jag var vittne var nog en av 20 där han var åtalad för misshandel.
    Var inte bara misshandel han torkat för och de sakerna han kommit undan med har han också fortsatt att göra, utan konsekvens lär man sig oerhört långsamt som människa.

    Så ja, jag skulle hängt ut min bror vilken dag som helst i veckan och jag hoppas han skulle göras detsamma om jag gjorde något omoraliskt eller olagligt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-24 15:33:24 följande:
    Passar verkligen inte in i mitt mönster. Jag är en god vän , bra make och en bra pappa. Men det finns säkert undantag, det passar inte in i alla kan jag iaf säga.
    Ja tills du gjort nåt dumt för då ska det genast sopas under mattan så du kan ha kvar dina vänner, partner och barn.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-24 13:33:42 följande:

    Till Anonym Jaha

    Jag har inte skrivit att hon ska fortsätta med killen, skrev i sista inlägget att honom får man offra och tidigare skrev jag att få honom bort från flickvännen. Svingt är det ju, men man måste försöka rädda vänskapen. Om hon eller systern berättar så har hon inte nån vänskap kvar. Är det så svårt att fatta. Tror nämligen inte att flickvännen kommer vilja ha nån kontakt med henne nåt mer, och då kommer systern bli påverkad av det. Det moraliska är att berätta har jag nog framfört nånstans av alla inlägg man har försökt förklara hur jag tänker. Men JAG anser inte heller att det är rätt väg. I den här situationen så tror jag inte det. 




    Rädda vilken vänskap?
    är TS på riktigt låtsas hon bara vara vän med någon hon inte respekterar, ,en hon vill ju naturligt vis inte att "vännen" ska veta för hon saknar ryggrad, vill inte bli dömd för den hon är och får ut något av att vara låtsas vän..
    precis som med flickvännen du varken kunde värdesätta eller respektera,
    det äckligt patetiska i det hela är att du inte ville vara utan henne.
    Vad är en jävla looser får något?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2023-03-24 15:14:33 följande:
    Flickvän, fru, whatever... det är en falsk och egoistisk person med nyttomoral och en sån person kommer alltid ta sånt beteende i försvar.

    Egoistiska människors moral består av "det som passar mig bäst för tillfället" och medkänsla är bara sånt andra ska ha för dem. Det säger ju sig självt att en person som tycker att man inte alltid behöver agera moraliskt är en väldigt falsk och egoistisk person som inte går att lita på för fem öre... det enda sättet för en sån person att öht kunna ha vänner är att lura dem att tro att de är något annat än vad de verkligen är för ingen kommer ju vilja vara vän med någon som man vet kommer svika när det passar.
    Ja,jag har aldrig påstått något annat. Jag håller med dig i det du skriver.
    Jag menade bara att personen du citerade inte verkar ha gjort detta mot sin nuvarande fru,.
    Men skulle det hända så kan man ju undra om h*n skulle vilja att det kom fram till frun.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2023-03-26 00:10:24 följande:
    Ja,jag har aldrig påstått något annat. Jag håller med dig i det du skriver.
    Jag menade bara att personen du citerade inte verkar ha gjort detta mot sin nuvarande fru,.
    Men skulle det hända så kan man ju undra om h*n skulle vilja att det kom fram till frun.
    går inte ta för givet att h*n varit ärlig i tråden
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2023-03-26 01:19:41 följande:
    går inte ta för givet att h*n varit ärlig i tråden
    Nej,det har du i och för sig rätt i. 
Svar på tråden Syster