• Anonym (Frun)

    En annan kvinna jagar min man

    Hej,
    En kvinna som jobbat tillsammans med min man i ett projekt kontaktar honom konstant med diverse jobbgrejer. Tom söndag morgon kl 06 kan hon skicka meddelanden. Hon erbjuder honom dyra presenter, vill fika, äta lunch eller gå på middag med honom. Hon är framgångsrik i sitt område och han är imponerad av henne. Pratar om henne ofta och är så glad att han blir sedd. Hon har börjat dyka upp på hans arbetsplats och gjorde till och med ett slags uttalande offentligt om att de är mycket speciella vänner. Det är ju inte min mans fel ifall en annan kvinna fattar tycke för honom och han säger bestämt att han inte är intresserad men säger samtidigt att han gillar henne. Han har börjat träna igen, går och klipper sig innan de träffas osv. Borde inte han säga ifrån hennes närmanden då hon faktiskt är respektlös mot mig i sitt jagande efter honom även om han roas av det? Eller är jag en svartsjukt monster som min man kallar mig?

  • Svar på tråden En annan kvinna jagar min man
  • KimLinnefeldt

    Nej, du verkar inte vara ett svartsjukt monster. Viss svartsjuka har man rätt att känna i ett förhållande. Du bör prata med honom om dina känslor, och han bör lyssna allvarligt och inte bara vifta bort dig. Kräv det! Kräv att han sätter gränser för henne. SMS kl 6 på morgonen går bort.

    Jag är gift sen många och blev under en period flitigt uppvaktad av en annan kvinna. Jag var inte intresserad av att ha något förhållande med henne, men samtidigt lite förtjust av att bli så uppvaktad. Hon förstod och hittade så småningom en ny man som hon nu lever med. Min fru hörde talas om den uppvaktande, och hon är ännu mindre svartsjuk än jag 

  • Anonym (Samma)
    Anonym (Frun) skrev 2023-03-21 16:16:30 följande:
    En annan kvinna jagar min man

    Hej,
    En kvinna som jobbat tillsammans med min man i ett projekt kontaktar honom konstant med diverse jobbgrejer. Tom söndag morgon kl 06 kan hon skicka meddelanden. Hon erbjuder honom dyra presenter, vill fika, äta lunch eller gå på middag med honom. Hon är framgångsrik i sitt område och han är imponerad av henne. Pratar om henne ofta och är så glad att han blir sedd. Hon har börjat dyka upp på hans arbetsplats och gjorde till och med ett slags uttalande offentligt om att de är mycket speciella vänner. Det är ju inte min mans fel ifall en annan kvinna fattar tycke för honom och han säger bestämt att han inte är intresserad men säger samtidigt att han gillar henne. Han har börjat träna igen, går och klipper sig innan de träffas osv. Borde inte han säga ifrån hennes närmanden då hon faktiskt är respektlös mot mig i sitt jagande efter honom även om han roas av det? Eller är jag en svartsjukt monster som min man kallar mig?


    Mm eller hur? 
  • Anonym (Pfft)

    Klart han ska säga ifrån. Det spelar ingen roll vad hon gör, det kan man inte styra. Det som spelar roll är vad han gör, och han njuter av uppmärksamheten och fjädrar upp sig som en påfågelhanne.

  • Anonym (suck)

    Suck, detta eviga gapande om svartsjuka... NEJ att stå upp för sig själv när andra beter sig som svin mot en är INTE svartsjuka, det är snarare en självklarhet.

    Ja din man borde kunna säga ifrån själv och gör han inte det så betyder det att han gilla uppmärksamheten och skiter i vad det betyder för dig, dvs han beter sig som en idiot och du borde ta dig ett snack med honom om om er relations gränser och att ta sin partner för given... var nog med att påpeka för honom att dun inte kommer acceptera vilket skit som helst från honom och om han vill att du ska börja söka efter en ny och bättre man så är det kanske på tiden att han skärper sig.

    MEN den andra kvinnan beter sig som ett as hon med för hon vet ju mycket väl vad att jaga upptagna män betyder för hans familj men det skiter hon ju fullkomligen i vilket gör henne till ett egoistiskt jävla as hon med och det skadar nog inte att du påpekar det för henne och förklarar att om hon gillar att jävlas med dig så kan du jävlas med henne med.

  • molly50

    Jag ör inte den svartsjuka typen,men det där hade jag också reagerat på.
    Jag tycker det är en fråga om respekt.
    Och din man har visat att han inte respekterar dig när han så tydligt visar att han gillar uppvaktningen.
    Och den andra kvinnan,om hon vet om dig,beter sig heller inte särskilt juste.
    Om det hade varit min man som betett sig som din man så hade jag gjort klart för honom att antingen så ber han kvinnan tagga ner och slutar ta mig för givet eller så får han gå.
    Du kan ju också fråga din man hur han hade känt det om du hade betett dig på samma sätt mot honom,om du hade blivit uppvaktad av en annan man. 

  • Anonym (Frun)

    Tack för allas synpunkter. Känns bra att höra att jag inte är helt galen som tycker att detta är konstigt beteende. Han tycker själv att jag hittar på och inbillar mig, att den här andra kvinnan inte är intresserad av honom utan bara vänskaplig. Men vänner blir man inte lite rosig i kinderna när man pratar om och man försöker inte följa dem med blicken om man träffar på dem ute på stan osv. Nej, tack för stödet. Jag behövde verkligen det!

Svar på tråden En annan kvinna jagar min man