• Stoffe88

    Hjälp i relation

    Behöver råd och hjälp. Sambon och jag har varit ihop 13 år.. köpt hus, har två barn, katter, höns, bilar, fasta jobb vi älskar med bra ekonomi, vänner och släkt som älskar oss. Vi har allt. Vi bråkar aldrig och får det mesta att fungera riktigt bra. Samma åsikter på barnuppfostran, vi har intressen men kanske få tillsammans.... problemet är nu att sambon älskar mig mycket, tycker jag är omtänksam, hon tycker jag är en bra pappa, händig på alla sätt och vis, nästan helt perfekt. Det som skaver är att hon tappat själva "kär" känslan för mig, hon ser mig mer som en väldigt god vän. Och därmed fått kär känslor för en annan. Vi har pratat en del och jag har kommit fram till att jag tagit henne för givet och inte visat den uppmärksamhet hon behöver och förtjänar. Vi hade behövt prata för flera år sen. Jag har inte tänkt på det men jag har prioriterat husrenovering och annat före henne och barnen. Klart jag gjort mycket med min familj fast inte tillräckligt. Men jag har trott dom vart med mig på min resa. Går det rädda vårat förhållande? Går det hitta nya "kär" känslor för varandra? Jag är så förälskad och kär i henne och vill rädda det här. Hon är så underbar på alla sätt och vis, hon vill inte att jag visar min kärlek till henne för hon behöver utrymme/distans. Men hon verkar redan ha bestämt sig för att lämna mig. Jag har insett mina fel och brister och jobbar jättemycket på mig själv mentalt, min hälsa och är god påväg att bli en mycket bättre förstående människa. Tack för att jag fick skriva av mig❤
  • Svar på tråden Hjälp i relation
  • Anonym (A)

    Allt beror ju på henne. Vill hon inte fortsätta så vill hon inte. Då kan du inte göra något.

  • Anonym (Ja)

    Ja det går att rädda! Men då måste hon bryta kontakten med den där andra personen och också fokusera på er relation. Ni måste alltså båda jobba för det här, prioritera varandra och parrelationen.

    Just nu verkar hon tyvärr inte vilja så mycket så ge henne utrymme, det är det enda du kan göra, annars kommer hon känna sig pressad och då är det kört.

  • Tecum

    Hon har redan bestämt sig och vill inte att ni ska få relationen att fungera igen. 
    Du har ingen anledning att ta på dig skulden, husrenoveringen gör du ju för familjen. Man är två i ett förhållande och det är lika mycket hennes fel att ni glidit från varann. Hon har bejakat sina "kärkänslor" för en annan istället för att jobba på ert förhållande.

  • Anonym (Välmenad)

    Går inte att rädda, bättre göra slut nu än att slösa bort en massa år och må bara värre och värre, alla. Även om hon bryter helt med den andre så blir hon antagligen inte kär i dig igen och du har inte gjort något fel, hade inte hjälpt att försöka prata tidigare osv.

Svar på tråden Hjälp i relation