• Anonym (Ledsen)

    Gjort slut men bott kvar ändå..

    Finns det någon här som kan dela med er hur det varit för er att bo kvar med er sambo fast ni gjort slut? Alltså ett tag tills båda klarar lämna varann? Hur har det gått? 


    Varken jag eller min sambo klarar lämna varandra och det är mer eller mindre en mardrömssituation. Jag vill ha barn men inte han, så därför med tanke på min ålder kan vi inte vara tillsammans. 

  • Svar på tråden Gjort slut men bott kvar ändå..
  • Anonym (+++)

    Då har ni inte riktigt gjort slut om ni inte "klarar" att lämna varann. 

    Jag hade skickat in skilsmässopapper men vi bodde ihop ett tag innan det gick att lösa boende. Vi hade inga tankar om att vi inte var klara. 

    Eftersom du vet att er sits är som den är så får du bara vara benhård och lösa det. Det ligger väl på dig, eftersom du vill ha barn. Jag gissar att han kan tänka sig ha sex med dig (kanske hoppas på att du ska ändra dig?) så det blir du som måste vara aktiv i förändringen? 

  • Anonym (Reality check)

    Du kanske kan hitta styrka i orsaken till att ni går isär. Du säger själv att du pga din ålder inte kan vara med honom, dvs att om du vill ha barn så måste du lämna NU för att ha en chans att hitta en kille som vill bilda familj. Då får du tänka så här och påminna dig själv varje dag: varje dag som du är kvar hos honom är en dag som du förstör och slösar bort istället för att göra dig fri och gå vidare och ha en möjlighet till den framtid du vill ha. Varje dag du är kvar hos honom är en dag som du riskerar att missa dina chanser. Vilket är värt mest? Att vara kvar i en relation utan framtid eller att försöka nå dina mål?

Svar på tråden Gjort slut men bott kvar ändå..