• Linkan123

    Grav test

    Jag tog ett test i torsdags 23/3 och fick ett svagt streck och gravid 1-2 v på det digitala. Sedan idag tog jag detta test och det ser ut såhär (bifogar bild). 

    enligt uträkning ska jag vara v 5 (4+4) enligt då när jag sist hade mens. Det svåra är att jag slutade med p piller den 17 februari och fick en mens den 20 februari men eftersom jag gått på p piller vet jag inte hur långa mina cyklar är. När jag haft mens så brukar den vara typ 6 dagar. Tänker att om jag är v 5 som uträkning säger borde stecken vara starkare och det digitala 2-3 veckor?

  • Svar på tråden Grav test
  • Semlan3

    Förstår inte om bilden du bifogat är från 4+4? Jag har alltid upptäckt mina graviditeter runt vecka 4+0-4+3. Digitala har alltid visst 1-2 då för att typ en vecka senare slå om till 2-3. Har aldrig tagit Clearblue tester. Men rfsu har visat väldigt svaga streck så tidigt. Tror man generellt sett inte kan jämföra sig med andra. Vänta några dagar och testa igen för att se om det ökar. 

  • Linkan123
    Semlan3 skrev 2023-03-26 08:59:35 följande:

    Förstår inte om bilden du bifogat är från 4+4? Jag har alltid upptäckt mina graviditeter runt vecka 4+0-4+3. Digitala har alltid visst 1-2 då för att typ en vecka senare slå om till 2-3. Har aldrig tagit Clearblue tester. Men rfsu har visat väldigt svaga streck så tidigt. Tror man generellt sett inte kan jämföra sig med andra. Vänta några dagar och testa igen för att se om det ökar. 


    Ja exakt det är från 4+4. Tack för svar! 
  • Teriz

    har tagit många test och har väldigt bra koll på min cykel och lärt mig att veckorna inte alltid stämmer på testen. Dom mäter ju bara hcg vilket kan såklart variera om kisset är utspätt, druckit mycket vatten osv. Men så länge det Visar på graviditet så är det såklart helt sant men som sagt veckorna kan ändras  
    jag tog oxå ett test i torsdags som visade 1-2 v. Grattis till oss 😃

  • Linkan123
    Teriz skrev 2023-03-26 09:19:29 följande:

    har tagit många test och har väldigt bra koll på min cykel och lärt mig att veckorna inte alltid stämmer på testen. Dom mäter ju bara hcg vilket kan såklart variera om kisset är utspätt, druckit mycket vatten osv. Men så länge det Visar på graviditet så är det såklart helt sant men som sagt veckorna kan ändras  
    jag tog oxå ett test i torsdags som visade 1-2 v. Grattis till oss 😃


    Åh grattis!!! & tack för ditt svar!!
Svar på tråden Grav test