• Svar på tråden Elbilar
  • ElbilsGusten

    Hej!



    Våra namn är Pontus och Gustav och vi är två studenter från masterutbildningen Marketing and Consumption på Göteborgs Universitet. Vi skriver ett arbete om vilka faktorer som påverkar konsumenters köp av premium-elbilar och skulle uppskatta om ni kan lägga 5-10 minuter på att genomföra enkäten. All er information kommer att hanteras anonymt och ingen utomstående kommer kunna ta del av svaren. 



    Genom att slutföra enkäten kommer ni ha möjligheten att delta i en utlottning där ni har chansen att vinna ett SuperPresentkort till värdet av 1000 SEK som kan lösas in hos över 100 butiker, exempelvis H&M, Åhléns, NetOnNet, IKEA m.fl. 



    Svensk version av enkäten:
    https://link.webropolsurveys.com/S/C4256AF514B7F55B




    English version of the survey:
    https://link.webropolsurveys.com/S/19085A5264D8470C

  • Bejje

    Ja vad ska man säga. Elbilar funkar perfekt idag så länge man inte kör extremt långa sträckor flera gånger i månaden.

    De allra flesta klarar sin dagliga behov utan att ladda någon annanstans än hemma över natten.

    Bara när man kör långresor så måste man stanna och snabbladda, men då har man ändå kört så långt att man hade ändå stannat för att pissa, äta, sträcka på benen, vandra hunden, låta barnen röra på sig eller rengöra vindrutan.

    Allt detta gör man så klart medans man laddar, så i de flesta fall förlorar man ingen tid på elbil då man ändå tar stopp ibland av olika anledningar.

  • Bejje

    Jag har en elbil som inte är Tesla.

    Har haft den i över ett år, men ännu inte Testat att ladda hos Tesla.
    Ska snart åka iväg en längre sträcka inom Sverige, så tänkte att jag vill gärna testa på hemmaplan hur det fungerar och om det fungerar bra, så siktar jag in mig på att mest bara stanna på Teslas laddare för att ladda.

    Så Testade där jag bor och även om jag bara laddade i 11 minuter medans jag var in och handlade en snabbis, så funkade det perfekt, gick snabbt och inget krångel.

    Så nu kommer jag absolut välja Tesla framför det mesta annat som finns.
    Jag gillar Ionity, men de har för få laddare per plats, så under semester eller andra stora tillfällen på året så är risken att det är fullt för stor.

Svar på tråden Elbilar