• Tinadenfina92

    Någon mer som har extrem växtvärk i livmodern?

    Är det någon mer här som har int livmodern i tidig graviditet? Det både drar hugger och värker. 
    Eller har b indra problem? Skriv!!

  • Svar på tråden Någon mer som har extrem växtvärk i livmodern?
  • Jenam248

    Jag fick det mycket tydligare under min andra graviditet, kände redan hur det började dra i livmodern vid vecka 5-6. Första graviditeten var efter IVF och jag hade vätska i buken så fick inte uppleva det då. Så tyckte bara det var coolt att jag kände det, annars hade jag ju inga symptom förrän typ vecka 8. Va härligt att känna sig gravid lixom! Sedan drog det i ligementen vid hastiga rörelser redan från början fram till riktiga magen kom.

  • Themis
    Tinadenfina92 skrev 2023-04-06 18:38:32 följande:

    Men kan man få de så tidigt då? Fick redan problem i v 7 liksom och bara blivit värre är i v. 9 😭


    Jo, det var väl då det var jobbigast tyckte jag. Jag vaknade och skrek till om jag vände mig i sängen på natten. 

    Håll ut bara, det blir bättre.
    Det är många det är synd om, men inte alltid för det de tror.
  • Elin100

    Jag är i v.6 och har extrem växtvärk och haft det sedan v.4-5..
    Åkte in till gynakuten i veckan sent på kvällen för stod inte ut och blev orolig. Men vad dem kunde se så såg allt normalt ut. De upptäckte dock att jag hade 37,9 i temp och legat runt 37,7 - 37,9 sedan sett :/ 

  • Elin100

    Har fortfarande extrem värk i nedre delen av magen flera gånger om dagen :( Det är verkligen så påfrestande.. 

    Hur går det för dig? 

  • Elin100

    Jag förstår, skönt ändå på ett sätt och slippa släpa sig till jobbet. Jag funderar hur jag ska orka gå till jobbet igen efter påsken med denna smärtan som bara blivit värre. 
    Fick din arbetsgivare reda på anledningen till din sjukskrivning? Tänkte att man är tvungen att berätta då? :/

  • Tinadenfina92

    Ja jag fick berätta väldigt tidigt då jag även avslutade helt Nina antidepressiva.  
    Och blev väldigt kass tidigt.  Så jag berätta.  Jobbar inom vården och har nte en hans att kunna arbeta pga hur jag mår nu. Helt galet  

  • Elin100

    Jag förstår dig verkligen! Håller tummarna att vi inte behöver dras med detta hela graviditeten :)
    Det va väldigt skönt och höra att man inte är ensam!

Svar på tråden Någon mer som har extrem växtvärk i livmodern?