• Oväntadedrömmen

    BIM Maj 2023

    Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
    Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla 

    Kopiera listan och lägg in er i ordning!
    Lycka till ❤️

    4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet

  • Svar på tråden BIM Maj 2023
  • Anielanovelia

    Hej, jag hoppar också in här! 


    Jag har BIM om 2 dagar och har haft lite molvärk både igår och idag. Jag testade dock negativt imorse så molvärken är väl för att mensen är påväg.  


    Har ett barn på 1,5 år som jag plussade med på BIM-4 och hade då inga symtom.  


    Grattis till er som plussat! 😃

  • svansmamman
    Anonym (Majsan) skrev 2023-05-23 23:16:45 följande:

    Varit i liknande situation. Hade en 3 åring och en 1 åring och blev oplanerat gravid trots skydd. Första tanken var att behålla graviditeten och få barn nr 3 när ettåring precis fyllt 2 och alltså ha 3 små barn relativt tätt. Var från början chockad men ändå glad. Men sen kom verkligheten ikapp mig och ångesten 😢 Så jag kan verkligen relatera till chocken och funderingarna kring en oplanerad tät graviditet. 


    Om du känner att du vill ha fler barn och mest oroar dig över att ålderskillnaden blir så liten så kan jag nämna tusen positiva grejjer med att ha syskon i nära ålder. Visst det blir några tuffa år med två små men dina barn kommer ha en bästis för livet! 🥰


    Tack snälla för att du tagit dig tid att dela med dig! ❤️ Ja vi vill ha fler barn, förmodligen fler än ett till också. Det är åldersskillnaden som skrämmer lite, men kanske framförallt att jag precis börjat på nytt jobb och kommer hinna jobba typ 7 månader innan det är dags att vara ledig igen. Det gör hela situationen värre. 😩
  • MarKih83

    Äl +9 idag, inga symptom förutom lite molvärk och så har jag varit jättetörstig på natten?? Negativt test (babyplan)imorse.

  • MarKih83
    Anielanovelia skrev 2023-05-25 17:56:58 följande:

    Hej, jag hoppar också in här! 


    Jag har BIM om 2 dagar och har haft lite molvärk både igår och idag. Jag testade dock negativt imorse så molvärken är väl för att mensen är påväg.  


    Har ett barn på 1,5 år som jag plussade med på BIM-4 och hade då inga symtom.  


    Grattis till er som plussat! 😃


    Välkommen, håller tummarna att det bara var lite för tidigt att testa😊
  • Anielanovelia

    BIM-1 och negativt test. Jag hade dock inga testa tidigt-test kvar hemma så jag testade med ett vanligt från rfsu. Misstänkte att det skulle visa negativt men kunde inte hålla mig ändå ???? 

  • Oväntadedrömmen
    3 dagar kvar till bim. Inte kännt några älsymtom som jag berättat om tidigare och idag var ett tidigigt test från cb negativt.

    Fick dessutom extremt godissug idag. Så mensen borde komma om någon dag enligt beräkning. 🙂
  • MarKih83

    Äl + 10, negativt test nyss. Molvärk och känner mig lite småsur så är nog pms, känns inte som att det blir nåt den här gången😐

  • MarKih83
    Anielanovelia skrev 2023-05-27 09:08:45 följande:

    BIM idag och negativt test.. Ingen mens än men den kommer väl senare idag eller är den lite försenad. 


    Så trist😓 vi får hålla tummarna för juni istället
  • Malu84

    Bim i Fredags, ömma bröst lite åksjuke känsla molvärk och ingen mens . MEN jag är så rädd för att testa , jag vet inte varför ! Jag måste väl bara göra det?  

  • Kawa81
    Malu84 skrev 2023-05-28 17:06:02 följande:

    Bim i Fredags, ömma bröst lite åksjuke känsla molvärk och ingen mens . MEN jag är så rädd för att testa , jag vet inte varför ! Jag måste väl bara göra det?  


    Varför rädd?, är ju positiva vibes om mensen är 2 dg sen.. 🥰
    Seså testa nu å håll ente oss andra på halster.. 😂
  • Malu84

    Ja jag får väl köpa ett test i morgon . Min kropp har lurat mig i månader men inte såhär iaf . 


    Det är ju en planerad graviditet i såfall och allt , men allt blir så verkligt om man får plus , då måste man komma fram till Massa saker med jobb och oroa sig för att det ska stanna och kub och att vi är 39 och 49 iår samt att jag redan hr två barn med 2 pappor och dett får en tredje och jag vet att kollegor har pratat om Detta .. jaja skit i dom och ta allt som det kommer 

  • MarKih83

    BIM - 1, negativt test imorse. Så trist det kändes ju som om vi prickade in ägglossningen så bra den här månaden😐 bara invänta mensen då????

  • Malu84

    Här kom en blödning nu , jag som precis Började tro att nu händer det . Kändes verkligen så . Symptom och en känsla och Sen mens 4 dagar ,  men det var nog inte så denna gången heller . 

  • Kawa81
    Malu84 skrev 2023-05-29 09:38:39 följande:

    Här kom en blödning nu , jag som precis Började tro att nu händer det . Kändes verkligen så . Symptom och en känsla och Sen mens 4 dagar ,  men det var nog inte så denna gången heller . 


    Åååh... 😞 förstår din besvikelse.. men ge ente upp, nästa månad är det er tur.. 🙏???? å man ska aldrig bry sig om vad andra tycker, det är ditt liv å du som lever med dig själv varje dag, som kämpar varje dag, som vet hur det verkligen känns att vara du.. ingen annan har en jäkla aning.. 💜 det enda som är viktigt är vad du tycker om dig själv så var stolt över den du är.. 💪❤️
    Har du kollegor som pratar om dig är det deras problem.. hade bytt jobb om jag var du, livet är för kort för att omge sig med sådan negativitet.. 
  • Malu84
    Kawa81 skrev 2023-05-29 18:00:12 följande:
    Åååh... 😞 förstår din besvikelse.. men ge ente upp, nästa månad är det er tur.. 🙏???? å man ska aldrig bry sig om vad andra tycker, det är ditt liv å du som lever med dig själv varje dag, som kämpar varje dag, som vet hur det verkligen känns att vara du.. ingen annan har en jäkla aning.. 💜 det enda som är viktigt är vad du tycker om dig själv så var stolt över den du är.. 💪❤️
    Har du kollegor som pratar om dig är det deras problem.. hade bytt jobb om jag var du, livet är för kort för att omge sig med sådan negativitet.. 

    vilket gulligt inlägg ! Tack för peppen! Idag känns det mest skit faktiskt , känner mig så lurad av min egna kropp ! 


    jaja nya tag och månaderna på sommaren går ju alltid fortare med . 

Svar på tråden BIM Maj 2023