• Matildaaa

    Clearblule ägglossningstest

    Hej, jag använder clearblues ägglossningstest, de lila som ska visa östrogenhöjning med blinkade gubbe innan lh-ökningen men jag får inte någon blinkande gubbe utan den blir fast direkt. Mäter även tempen så att jag ser att ägget lossnar. Har mycket fertila flytningar, vilket ändå tyder på att jag har bra med östrogen.

    Någon som vet varför den inte blir blinkande eller som har samma? :) 

  • Svar på tråden Clearblule ägglossningstest
  • Syskonförsök

    Hej!

    jag har fått samma många gånger så slutade med att jag istället kör de rosa istället eftersom de är billigare. Min tanke är att de är för att jag börjar testa väldigt nära inpå ägglossning. Någon gång när ägglossningen var försenad så fick jag blinkade gubbe i 6 dagar innan fast men de har bara hänt en gång. Annars verkar ägglossning gå så snabbt för mig att de går från ganska svagt test till starkt på en dag Och då är min teori att de inte hinner bli någon blinkande gubbe med!

  • Matildaaa
    Syskonförsök skrev 2023-04-16 10:16:34 följande:

    Hej!

    jag har fått samma många gånger så slutade med att jag istället kör de rosa istället eftersom de är billigare. Min tanke är att de är för att jag börjar testa väldigt nära inpå ägglossning. Någon gång när ägglossningen var försenad så fick jag blinkade gubbe i 6 dagar innan fast men de har bara hänt en gång. Annars verkar ägglossning gå så snabbt för mig att de går från ganska svagt test till starkt på en dag Och då är min teori att de inte hinner bli någon blinkande gubbe med!


    Tack för svar! Ja, men precis, det stod på testen att östrogen kanske ökade för tätt inpå lh. Jag har börjat överanalysera allt nu när jag inte blir gravid! 
Svar på tråden Clearblule ägglossningstest