• Dalkullan66

    bilkörning med högklackat

    hej
    jag kör mycket bil, oftast i högklackat. för det mesta är det automatväxlade, å det är inga problem, men ibland kör jag manuell å på vissa bilar tar klacken i golvet innan pedalen är helt nere, har försökt att ändra stolen upp ner bakåt, men hittar ingen lösning på det, är det någon som varit med om samma sak?.

  • Svar på tråden bilkörning med högklackat
  • Ccplus

    Tror inte det är meningen köra bilen om du prompt skall bära högklackat. Så ta av dig barfota och vila tassarna en stund

  • Dalkullan66
    Fjäril kär skrev 2023-04-14 11:42:26 följande:

    Jag kör nästan alltid i högklackat och märker inte dessa problem. Jag tror att det handlar om vana. 


    kör du även manuella bilar?. jag upplever det som att ju mindre bil det är, ju mer tar klacken I, känns som att större bilar ha mer utrymme under pedalerna, gas å broms har jag aldrig upplevt som något problem, bara kopplingen.
  • Fjäril kär
    Dalkullan66 skrev 2023-04-14 11:57:20 följande:
    kör du även manuella bilar?. jag upplever det som att ju mindre bil det är, ju mer tar klacken I, känns som att större bilar ha mer utrymme under pedalerna, gas å broms har jag aldrig upplevt som något problem, bara kopplingen.
    Min egen bil är manuell och den kör jag dagligen. Sambons är automat och den kör jag nån gång i veckan. 
    Min bil är liten och jag har ofta rejäla klackar. Vissa skor kräver dock att jag får vinkla klacken lite annorlunda men det är inget som påverkar körningen. 
Svar på tråden bilkörning med högklackat