• Anonym (Original sin)

    De otrognas dagbok

    Ja alla hemlighetsmakare därute, vad håller ni på med just nu som ni inte borde? Sextar, delar bilder, har hemliga möten eller vad?

    Hur hinner ni?

    Hur lyckas ni hålla det hemligt om ni försvinner flera timmar emellanåt?

    Är det någon som känner sig nära att bli påkommen eller är nära att bekänna?

  • Svar på tråden De otrognas dagbok
  • Anonym (CPP)
    Anonym (Original sin) skrev 2023-04-17 17:57:59 följande:

    Allt som inte rör ämnet kommer att anmälas som off topic.

    Jag är intresserad av hur folk faktiskt lever och jonglerar mer än en relation, när bara en relation kan vara närmast omöjlig.


    Vad menar du med när en relation är närmast omöjlig? 


    Omöjlig i bemärkelsen att du innerst inne vill lämna den men inte törs? Av hänsyn till barn, traditioner eller huslån? 

    Öppet förhållande då? Då slipper du hålla på med den otrognes smusslande. Personligen vill jag inte jobba på ett schema för vid-sidan-av-affärer även om lockelser finns. Det skulle kännas väldigt fel. Men det är häpnadsväckande att ta del av hur otrogna tänker, gör eller agerar ut.

  • Anonym (Original sin)
    Anonym (CPP) skrev 2023-04-21 22:48:37 följande:

    Vad menar du med när en relation är närmast omöjlig? 


    Omöjlig i bemärkelsen att du innerst inne vill lämna den men inte törs? Av hänsyn till barn, traditioner eller huslån? 

    Öppet förhållande då? Då slipper du hålla på med den otrognes smusslande. Personligen vill jag inte jobba på ett schema för vid-sidan-av-affärer även om lockelser finns. Det skulle kännas väldigt fel. Men det är häpnadsväckande att ta del av hur otrogna tänker, gör eller agerar ut.


    Jag tänkte mer på livspusslet. Att hinna träffa en person till, och dessutom hemligt, när man har hela veckan full av jobb, familjelogistik mm.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Original sin) skrev 2023-04-22 07:06:17 följande:
    Jag tänkte mer på livspusslet. Att hinna träffa en person till, och dessutom hemligt, när man har hela veckan full av jobb, familjelogistik mm.
    Beror nog på hur ens livssituation ser ut. Och vad den andra ger. Eller kräver. Kan bara utgå från min situation. Den som jag träffar ibland ger mig bara tid när det finns tid. När hans sambo är borta tex. Han har inte ett vanligt 9-17 arbete vilket gör det svårt att "jobba över". Inga barn i bilden, men massa vänner, familj, träning etc. Samt att han ibland blir orolig. Träffar bara mig när det verkligen är safe. Detta gör det svårt för mig då han styr allt. Jag vågar inget kräva av rädsla att förlora honom. Kan gå veckor utan kontakt. Därför nöjer jag mig med smulor. Små smulor. Dock rullar mitt liv på. Känner jag för att träffa andra gör jag det. Är inte bunden till honom.
  • Anonym (Vet)
    Anonym (Haha) skrev 2023-04-22 09:10:36 följande:
    Beror nog på hur ens livssituation ser ut. Och vad den andra ger. Eller kräver. Kan bara utgå från min situation. Den som jag träffar ibland ger mig bara tid när det finns tid. När hans sambo är borta tex. Han har inte ett vanligt 9-17 arbete vilket gör det svårt att "jobba över". Inga barn i bilden, men massa vänner, familj, träning etc. Samt att han ibland blir orolig. Träffar bara mig när det verkligen är safe. Detta gör det svårt för mig då han styr allt. Jag vågar inget kräva av rädsla att förlora honom. Kan gå veckor utan kontakt. Därför nöjer jag mig med smulor. Små smulor. Dock rullar mitt liv på. Känner jag för att träffa andra gör jag det. Är inte bunden till honom.
    Känner igen det där och haft samma i tre år. Skriver haft för det tog abrupt slut iom att min väninna fann honom på en datesida. Då sa jag adjö. Gott med på mycket skit men delar gör jag inte. Inte  när det är svart på vitt. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Vet) skrev 2023-04-22 10:59:12 följande:
    Känner igen det där och haft samma i tre år. Skriver haft för det tog abrupt slut iom att min väninna fann honom på en datesida. Då sa jag adjö. Gott med på mycket skit men delar gör jag inte. Inte  när det är svart på vitt. 
    En datingsida? Fast han är upptagen? Det var vågat må jag säga. 

    Mer än tre år här. 
  • Anonym (Smulan)

    Allteftersom jag läser inläggen här i tråden och i andra, börjar jag förstå att otrohet betyder olika saker för olika människor.

    Det verkar finnas två huvudorsaker 


    Att man träffat någon man blivit förälskad i 
    För att få sitt behov av sex tillfredsställt
    I mitt fall var det en förälskelse som ledde till otroheten. Jag är övertygad om att om vi båda varit singel när vi träffades så har vi levt i ett monogamt förhållande med varandra idag.

  • Anonym (sugen kvinna)

    Det är ju sexet. Man blir kåt och vill knulla helt enkelt, älskar känslan när en ny ivrig kuk sprutar i mig.

  • Anonym (Vet)
    Anonym (Haha) skrev 2023-04-22 11:35:19 följande:
    En datingsida? Fast han är upptagen? Det var vågat må jag säga. 

    Mer än tre år här. 
    Han är skild sedan ett år nu och vi träffas regelbundet.  Ingen av oss träffar någon annan och vi var överens om det. Väninnan sa en dag att det precis dök upp en skild man i vår närhet och så var det han. Jag skickade en skärmdump, sa hej då och önskade  honom lycka till. 
    Väldigt chockad och ledsen  men efter några timmar kände jag bara lättnad. Jag är glad att jag fick veta. 
  • Anonym (Usch!)
    Anonym (Conny) skrev 2023-04-17 16:56:00 följande:
    Du kanske borde läsa trådstarten igen. Tråden handlar om olika erfarenheter av otrohet. Dina moraliska uppfattningar är inte alls lika intressanta.

    Om du inte gillar otrohet så borde du sluta läsa såna trådar. För du tror väl inte att du ska kunna forma om andra människor genom att skriva elaka saker i ett forum?
    Det är inte otroheten jag opponerar mig mot! Det är att du lämnar ut in din FRU till en främmande man. Att du och han sitter och fantiserar om hur ni vill behandla din fru! Det är fan jävligt otäckt!
  • Anonym (Älskarinna)

    För mig är det helt klart de stunderna man är som ett riktigt par. Tex. Att han referar till mig som sin fru om vi är utomlands till tex  hotellpersonalen.

    Blir som helt varm från pannan ner till tårna.

  • Anonym (sugen kvinna)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2023-04-23 19:30:24 följande:

    För mig är det helt klart de stunderna man är som ett riktigt par. Tex. Att han referar till mig som sin fru om vi är utomlands till tex  hotellpersonalen.

    Blir som helt varm från pannan ner till tårna.


    Visst är det härligt! Och så är sexet vi har helt underbart, han kan komma i mig och ändå kunna fortsätta bara 10 minuter senare! Min egen man måste ha något fel för han blir liksom aldrig riktigt hård??
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (sugen kvinna) skrev 2023-04-24 10:19:06 följande:
    Visst är det härligt! Och så är sexet vi har helt underbart, han kan komma i mig och ändå kunna fortsätta bara 10 minuter senare! Min egen man måste ha något fel för han blir liksom aldrig riktigt hård??
    Du verkar totalt sexfixerad. Mitt inlägg var menat att bryta av mot det. Sexet är givetvis viktigt men allt annat då? 
  • Anonym (sugen kvinna)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2023-04-24 14:53:13 följande:
    Du verkar totalt sexfixerad. Mitt inlägg var menat att bryta av mot det. Sexet är givetvis viktigt men allt annat då? 
    Ja, jag är nog lite sexfixerad. Beroende av att män visar att dom sexuellt vill ha mig och knulla mig. 
  • Sk007
    Anonym (sugen kvinna) skrev 2023-04-24 15:14:59 följande:
    Ja, jag är nog lite sexfixerad. Beroende av att män visar att dom sexuellt vill ha mig och knulla mig. 
    Och du kan inte avvisa deras inviter??
  • Anonym (Otrohetsexperten)

    Hur man får ihop livspusslet? Svaret är tvärt emot vad många tror. Det handlar om att undvika att ljuga, lögnen är oftast det som avslöjar oss otrogna och konsten att vara otrogen har paralleller med underrättelseverksamhet. Det är när saker som sker, sker på fel platser, fel tider och då länkarna i en händelse helt enkelt inte går att få på plats som din omgivning fullständigt klär av dig naken och din otrohet avslöjas. 


    Ligg så nära sanningen som möjligt och om möjligt berätta vad du gjort på ett sätt så att din förehavanden viftas bort.

    Ex när jag hade sex med min älskarinna i bostadsrättsföreningens bastu så frågade min fru. -Vad har du gjort, du var borta väldigt länge i bastun? - En härlig kvinna klättrade in genom fönstret till relaxen så
    jag var tvungen att underhålla henne.

    Sträva efter att planera dina hemliga träffar ihop med aktiviteter som ligger schemalagda i ditt vanliga liv. Skall du föreläsa på en annan ort tex så är det lämpligt att din älskarinna tex ansluter på ditt hotell. Dock viktigt att hon bokar ett eget rum. 

    Långluncher är utmärkta tillfällen men kom då ihåg att verkligen köpa en lunch på riktigt. 


    Uppehåller du dig på fel plats kom ihåg att betala kontant för tex bensin och annat. Finns inget så besvärande som kvitton i fickor som är svåra att förklara. Tänk också på att moderna bilar har gps och att bankutdrag kan säga mer än tusen ord.

    Stöter du ihop med din frus bästa väninna försök inte att smita undan utan ta kontakt med henne och presentera din vän på ett öppet och socialt sätt utifrån en yrkesrelation. Berätta sedan hemma att du stött på väninnan i sällskap med en kvinnlig kollega. 

    Det stora misstaget många otrogna gör är att välja fel partners. Det finns gott om kvinnor som inte vill binda sig med en man utan bara ha lite trevligt. Men respektera då att hon har full rätt att även träffa andra. Du är inte den ende. Gifta kvinnor som älskar sina män och har allt att förlora är trygga.

    Och generalmisstag nr 1 Ljug aldrig för din älskarinna och kom med löften om att det skall bli ni tillslut. Får någon utav er känslor som blir för starka så avbryt eller resetta er relation. 

    Presentera gärna din älskarinna för din partner tidigt in i relationen om möjligt. Fördelen med det är att om kvinnan har ett större intresse än bara vänskap och skön sex så kommer din partner att märka att det finns känslor där någonstans under ytan och du ges tillfälle att korrigera detta. Sånt avslöjas i blickar gester mm. 


    Ja det här var några tips som fungerat för mig men vill samtidigt säga att otrohet löser sällan några problem och det är att fördra att vara ärlig och öppen mot sin partner. Svek är aldrig ok. Med det sagt så uppstår många otrohetsaffärer just under förhållanden som inte fungerar eller befinner sig i en svacka. Så ett sista omoraliskt råd från mig är, att vill du ha en affär, vara otrogen, så gör det när din egen relation befinner sig på topp. Allt annat är verkligen förutsägbart och kan bidra till att du avslöjas.


     


     

  • Anonym (Obehagligt)
    Anonym (Otrohetsexperten) skrev 2023-04-25 08:14:20 följande:

    Hur man får ihop livspusslet? Svaret är tvärt emot vad många tror. Det handlar om att undvika att ljuga, lögnen är oftast det som avslöjar oss otrogna och konsten att vara otrogen har paralleller med underrättelseverksamhet. Det är när saker som sker, sker på fel platser, fel tider och då länkarna i en händelse helt enkelt inte går att få på plats som din omgivning fullständigt klär av dig naken och din otrohet avslöjas. 


    Ligg så nära sanningen som möjligt och om möjligt berätta vad du gjort på ett sätt så att din förehavanden viftas bort.

    Ex när jag hade sex med min älskarinna i bostadsrättsföreningens bastu så frågade min fru. -Vad har du gjort, du var borta väldigt länge i bastun? - En härlig kvinna klättrade in genom fönstret till relaxen så
    jag var tvungen att underhålla henne.

    Sträva efter att planera dina hemliga träffar ihop med aktiviteter som ligger schemalagda i ditt vanliga liv. Skall du föreläsa på en annan ort tex så är det lämpligt att din älskarinna tex ansluter på ditt hotell. Dock viktigt att hon bokar ett eget rum. 

    Långluncher är utmärkta tillfällen men kom då ihåg att verkligen köpa en lunch på riktigt. 


    Uppehåller du dig på fel plats kom ihåg att betala kontant för tex bensin och annat. Finns inget så besvärande som kvitton i fickor som är svåra att förklara. Tänk också på att moderna bilar har gps och att bankutdrag kan säga mer än tusen ord.

    Stöter du ihop med din frus bästa väninna försök inte att smita undan utan ta kontakt med henne och presentera din vän på ett öppet och socialt sätt utifrån en yrkesrelation. Berätta sedan hemma att du stött på väninnan i sällskap med en kvinnlig kollega. 

    Det stora misstaget många otrogna gör är att välja fel partners. Det finns gott om kvinnor som inte vill binda sig med en man utan bara ha lite trevligt. Men respektera då att hon har full rätt att även träffa andra. Du är inte den ende. Gifta kvinnor som älskar sina män och har allt att förlora är trygga.

    Och generalmisstag nr 1 Ljug aldrig för din älskarinna och kom med löften om att det skall bli ni tillslut. Får någon utav er känslor som blir för starka så avbryt eller resetta er relation. 

    Presentera gärna din älskarinna för din partner tidigt in i relationen om möjligt. Fördelen med det är att om kvinnan har ett större intresse än bara vänskap och skön sex så kommer din partner att märka att det finns känslor där någonstans under ytan och du ges tillfälle att korrigera detta. Sånt avslöjas i blickar gester mm. 


    Ja det här var några tips som fungerat för mig men vill samtidigt säga att otrohet löser sällan några problem och det är att fördra att vara ärlig och öppen mot sin partner. Svek är aldrig ok. Med det sagt så uppstår många otrohetsaffärer just under förhållanden som inte fungerar eller befinner sig i en svacka. Så ett sista omoraliskt råd från mig är, att vill du ha en affär, vara otrogen, så gör det när din egen relation befinner sig på topp. Allt annat är verkligen förutsägbart och kan bidra till att du avslöjas.


     


     


    wow! Efter detta uträknande beteende tänkte jag att en så utarbetade plan för att svika den man ska stå närmast måste man ha drag av psykopati. Har själv bedragit en väldigt kort period, men skulle aldrig klara vara så kall och uträknande. 
  • Anonym (Otrohetsexperten)

    Bra reflektion ;) Det kan ju också basera sig på erfarenhet av att just sakna dessa drag och att ha tillhört en diger skara av avslöjade män som trasslat in sig i den ena lögnen efter den andra och därefter noterat bättre framkomliga vägar. Sen vill jag vara tydlig med att otrohet inte är något jag uppmanar till utan mer några råd till dem som hamnat i denna värld eller kan komma att hamna där av händelser som i dag är helt oförutsägbara och till och med orimliga. Men så händer det oavsett om det är med vilje eller att man chockad konstaterar att ens fingrar är täckta med sylt samtidigt som man ser en burk ståendes intill :)

  • Anonym (Original sin)
    Anonym (Obehagligt) skrev 2023-04-25 08:51:26 följande:
    wow! Efter detta uträknande beteende tänkte jag att en så utarbetade plan för att svika den man ska stå närmast måste man ha drag av psykopati. Har själv bedragit en väldigt kort period, men skulle aldrig klara vara så kall och uträknande. 
    Jag tror att du övertolkar en smula.

    Personlighetsdrag som kompetens och målmedvetenhet försvinner inte bara för att det handlar om otrohet. Intelligenta personer som vill vara kvar i sin relation men täcka vissa delar som saknas kommer att lägga samma arbete på att hålla partnern ovetande som på vilka andra mål som helst i livet, för att inte orsaka lidande.

    Om det inte vore så att det fanns de som var skickliga på att dölja otrohet hade man aldrig sett inläggen med kvinnor här som plötsligt insett att deras man haft en affär i 8-10 års tid.

    Det är också mycket fler personer som är otrogna i någon relation än som har drag av sociopati, rent statistiskt.
  • Anonym (Original sin)

    Man kunde lika gärna resonera som så att 1-4% (beroende på källa) är sociopater med empatistörningar som inte begriper bättre, men vad har ni andra för ursäkt då?

    Bevisligen övergår driften att vara otrogen både förnuft och empati hos rätt många människor.

Svar på tråden De otrognas dagbok