• Anonym (Mustalainen)

    Hur berätta att man vill skiljas utan att såra ens partner?

    Hej 


     


    Vi hade det svårt i förhållandet för år sedan och jag träffade en ny flirt på jobbet. Det har utvecklat sig starkare och starkare dag för dag. 


    Hon är 12 år yngre och inga barn


    Jag har fru och tre barn i åldrarna 2 4 6 år. 

    Nu känns bara som ens fru vill vara kvar och ha kompisförhållande för man försörjer henne och det känns inte alls kul 


    Medans med yngre tjejen har man ett utbyte. 


    Vad göra?


     

  • Svar på tråden Hur berätta att man vill skiljas utan att såra ens partner?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Been there...) skrev 2023-04-18 08:17:18 följande:
    Jag kan hålla med. Det är problematiskt att den nya inte har egna barn, för hon vet inte riktigt vad hon ger sig in på. Speciellt då det är 3 så pass små barn.
    Och jag skulle vilja veta mer om TS känslor för sin fru.
    Känslor? Den enda känslan TS verkar ha är att han är kåt på yngre tjej
  • Lönnsirap
    Anonym (Mustalainen) skrev 2023-04-16 12:41:03 följande:
    Hur berätta att man vill skiljas utan att såra ens partner?

    Hej 


     


    Vi hade det svårt i förhållandet för år sedan och jag träffade en ny flirt på jobbet. Det har utvecklat sig starkare och starkare dag för dag. 


    Hon är 12 år yngre och inga barn


    Jag har fru och tre barn i åldrarna 2 4 6 år. 

    Nu känns bara som ens fru vill vara kvar och ha kompisförhållande för man försörjer henne och det känns inte alls kul 


    Medans med yngre tjejen har man ett utbyte. 


    Vad göra?


     


    Anonym (Mustalainen) skrev 2023-04-16 12:56:59 följande:

    Problemet är att jag har sjukt starka känslor för den andra trots att det gått ett år och hon även för mig. 


    Är jobbigt så klart


    Hade varit lättare om känslorna avtog. 


     


    Hur berättar man för sin fru att man inte vill längre?6


    Det finns inget sätt att lämna en hustru som relativ nyligen fått tre barn i tät följd utan att såra henne.

    Det är inte kul med tre barn och en fru som känns som en kompis, men lämnar du henne så kommer ju såväl hon och barnen finnas kvar 

  • Anonym (Annonym)

    Ska jag vara ärlig så varför har du inte bara kvar båda?


    Med tanke på att du sa att du försörjer din fru så är det ju bara att se till att hon är nöjd med sin levnadsstandard och att dina barn har det dem vill. Sen har du hon andra tjejen och "jobbar över" någon gång ibland och några gånger om året åker du på "konferans" typ så. 


    Lägg undan någon 500ing i månaden eller något sånt på ett annat konto som du kan bruka på din älskarrina.


    Sen köp någon fin present till din fru, åk på någon weekend med henne och se till så hon är nöjd.


    Varför ta all den huvudverken med att skilljas och varannan vecka med barn när du kan ha båda? 


    Gör det sen kan du känna efter om de funkar bra eller om du behöver skilljas men då har du provat...

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Annonym) skrev 2023-04-18 15:13:28 följande:

    Ska jag vara ärlig så varför har du inte bara kvar båda?


    Med tanke på att du sa att du försörjer din fru så är det ju bara att se till att hon är nöjd med sin levnadsstandard och att dina barn har det dem vill. Sen har du hon andra tjejen och "jobbar över" någon gång ibland och några gånger om året åker du på "konferans" typ så. 


    Lägg undan någon 500ing i månaden eller något sånt på ett annat konto som du kan bruka på din älskarrina.


    Sen köp någon fin present till din fru, åk på någon weekend med henne och se till så hon är nöjd.


    Varför ta all den huvudverken med att skilljas och varannan vecka med barn när du kan ha båda? 


    Gör det sen kan du känna efter om de funkar bra eller om du behöver skilljas men då har du provat...


    Ja men självklart, först knullar man fram 3 ungar och när det blir jobbet så flyr man sitt ansvar och åker iväg till älskarinnan för att tömma pungen. Jag menar, varför bli vuxen och utvecklas som människa när man bara kan smita och förbli en omogen idiot?
  • Anonym (Annonym)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-18 15:25:45 följande:
    Ja men självklart, först knullar man fram 3 ungar och när det blir jobbet så flyr man sitt ansvar och åker iväg till älskarinnan för att tömma pungen. Jag menar, varför bli vuxen och utvecklas som människa när man bara kan smita och förbli en omogen idiot?

    Jag hör vad du säger, men för barnens skulle, din skull och frugans skull så tror jag detta trotts allt är mest skonsamt.


    Barnen får växa upp i ett tryggt hem med båda föreldrarna. Frun är glad trotts att hon förmodligen förstår, sen är du glad. Detta fungerar förmodligen ej i alla fall såklart men jag är fast övertygad om att detta kan vara det bästa alternativet för en del. Specielt om man har det bra ekonomiskt så går det verkligen att hålla alla nöjda... haha bara en tanke....


     

  • Anonym (tänk dig för)
    Anonym (Annonym) skrev 2023-04-18 18:02:53 följande:

    Jag hör vad du säger, men för barnens skulle, din skull och frugans skull så tror jag detta trotts allt är mest skonsamt.


    Barnen får växa upp i ett tryggt hem med båda föreldrarna. Frun är glad trotts att hon förmodligen förstår, sen är du glad. Detta fungerar förmodligen ej i alla fall såklart men jag är fast övertygad om att detta kan vara det bästa alternativet för en del. Specielt om man har det bra ekonomiskt så går det verkligen att hålla alla nöjda... haha bara en tanke....


     


    Älskarinnan då, hon kanske inte nöjer sig med att vara någon som man har vid sidan om.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Annonym) skrev 2023-04-18 18:02:53 följande:

    Jag hör vad du säger, men för barnens skulle, din skull och frugans skull så tror jag detta trotts allt är mest skonsamt.


    Barnen får växa upp i ett tryggt hem med båda föreldrarna. Frun är glad trotts att hon förmodligen förstår, sen är du glad. Detta fungerar förmodligen ej i alla fall såklart men jag är fast övertygad om att detta kan vara det bästa alternativet för en del. Specielt om man har det bra ekonomiskt så går det verkligen att hålla alla nöjda... haha bara en tanke....


     


    Om man tycker svek och lögner och bete sig som en feg jävla råtta är detsamma som att "skona sin partner och barn" och saknar moral och samvete så låter det där säkert jättelogiskt.  Men är man någorlunda normalt funtad i skallen så fattar man ju att svek och lögner aldrig är detsamma som att "skona andra" utan bara en jävligt dålig ursäkt för att bete sig som ett rövhål.

    Barn som växer upp i ett hem med en falsk skithög till farsa som inte klarar av att ta sitt ansvar som förälder och inte fattar att knullar man fram 3 ungar så kommer det givetvis inte alltid vara en dans på rosor växer absolut inte upp i ett tryggt hem. De växer upp i ett dysfunktionellt hem men en pappa som inte är mogen för den rollen och som aldrig borde skaffat barn. Och det de kommer få lära sig är att man behöver inte växa upp när man får barn, allt man behöver göra är att ljuga och gå bakom ryggen... och det är ju knappast vad vad jag skulle kalla en bra uppfostran.
  • Anonym (G)

    Och samtidigt som tjafset fortsätter här så lyser TS med sin frånvaro

  • Tecum
    Anonym (G) skrev 2023-04-18 19:56:09 följande:

    Och samtidigt som tjafset fortsätter här så lyser TS med sin frånvaro


    Är väl inte så konstigt efter hatkampanjen här...
  • Anonym (G)
    Tecum skrev 2023-04-18 21:13:54 följande:
    Är väl inte så konstigt efter hatkampanjen här...
    Som man bäddar får man ligga!
  • Anonym (Camilla)

    Ja du har satt sig i en pissig situation. Småbarnsår är tufft för relationer. Du hittar en ung frimodig tjej. Du är beredd att släppa allt ansvar för att leka med henne. 


    Visst. Se till att reparera ditt äktenskap först. Funkar inte det så är skilsmässa den bästa lösningen.  


    När ditt nya vardagsliv fungerar kan du börja fundera på att dejta. Inte innan. Gör rent framför din dörr först. 


    För du är väl inte en otrogen luspudel? Som inte kan hålla snasen i brallorna? 


    Tänk om du skippar din familj. Med allt vad det innebär. Du inleder eller fortsätter med den unga tjejen. Sen efter ett halvår när hon är less på att du är varanna veckoförälder när hon hellre vill resa och partaja och därför lämnar dig. Vad har du vunnit då? En tillfällig fling som sabbar för dig, din fru och dina barn. Moget. 

Svar på tråden Hur berätta att man vill skiljas utan att såra ens partner?