• Malmobor112

    Bra områden i Malmö

    Hej, 
    Jag kommer att köpa lägenhet i Malmö. Har tittat på flera lägenheter i Dalaplan, Söderkulla och Lindeborg. Vilket av dessa områden är bäst att bo på? Själv hade helst velat bo på Dalaplan då det är ganska centralt och nära till tågstationen, men samtidigt vill vi skaffa barn och tror inte att Dalaplan är ett så barnvänligt område. 
    Skulle uppskatta alla tips, och ge gärna förslag på andra områden som ni anser är barnvänliga och som har rimliga priser på bostadsrätter. 

  • Svar på tråden Bra områden i Malmö
  • Billie38

    Nej tack till dalaplan, speciellt om ni ska ha barn. 


    behöver ni nära till tågen så välj lindeborg så har ni nära till hyllie station.
    känner inte till söderkulla.

  • gråfågel

    Beror på vilket hus på Dalaplan nästan. Tänk på att Malmö är ganska litet, och ibland är skillnaden mellan bra och sämre områden bara en väg som går mellan. Samma område kan ha en dålig del och en bra, lite så.

    Mina barn växte upp på Möllevången, ganska nära Dalaplan, de hade en väldigt fin uppväxt där. Men det finns inga ställen i Malmö som är perfekta.

    Söderkulla hade jag själv inte velat bo, pga Nydala och Hermodsdal. Lindeborg kanske är okej.

    Områden jag själv tycker om är Möllevången, Värnhem, Kirseberg, Oxie på sina platser, Hyllie har också okej områden. Rörsjöstaden. Davidshall och gamla väster (men svårt att få lägenhet där till vettiga priser). Lorensborg.

    Notera att vissa hatar Möllevången, Kirseberg och Värnhem av olika anledningar. 

    Mitt tips är att åka till Malmö och gå genom områdena ni är intresserade av och känn in hur det känns :)

Svar på tråden Bra områden i Malmö