• cupcakemom

    Sova på soffa eller ha säng som soffa

    Ska Separera och flyttar till en ganska liten lägenhet.  Jag vill ge barnen nån slags känsla av normalitet och funderar därför att sova på soffan. Men frågan är hur länge man pallar det.eller är det bättre att ha en säng som soffa (ekonomin tillåter inte nyinköpt och jag har ännu inte haft turen att sova i en bekväm bäddsoffa) 

    Min7 åring får eget rum ( litet) 17 och 20 åring delar rum.. 20 åringen har sökt skolan och kommer hon in flyttar hon och kommer bara hem ibland.  Och då funderar jag på att 17 åringen får byta till det lilla rummet och jag och 7 åringen delar på det lite större.. 20 åringen är ok med en tältsäng när hon kommer hem eftersom  hon kommer vara hos sin pappa också 

    Och bägge äldre kommer bo lite mer hos sin pappa i sommar pga sommarjobb i närheten av där han bor så då kan jag sova i äldsta barnets säng (hennes idé)

    Jag är så kluven.... Så mkt som kommer emd separation..är inte "bara" att flytta.. 

  • Svar på tråden Sova på soffa eller ha säng som soffa
  • Anonym (Tips från coachen)

    En säng är bättre för din kropp. Dessutom kan man mysa till det rejält om man använder den som soffa med stora mysiga kuddar osv.

  • Anonym (vänster är ett skällsord)
    cupcakemom skrev 2023-04-16 22:17:19 följande:
    Jag är så kluven.... Så mkt som kommer emd separation..är inte "bara" att flytta.. 
    Detta kommer som en chock för många som "inte står ut längre" och väljer att separera.... Det finns ett gammalt talesätt som går: man saknar inte kon innan båset är tomt....

    För att svara något som relaterar till din egentliga fråga så googla sängskåp.
  • EnAnonumius
    cupcakemom skrev 2023-04-16 22:17:19 följande:
    Sova på soffa eller ha säng som soffa

    Ska Separera och flyttar till en ganska liten lägenhet.  Jag vill ge barnen nån slags känsla av normalitet och funderar därför att sova på soffan. Men frågan är hur länge man pallar det.eller är det bättre att ha en säng som soffa (ekonomin tillåter inte nyinköpt och jag har ännu inte haft turen att sova i en bekväm bäddsoffa) 

    Min7 åring får eget rum ( litet) 17 och 20 åring delar rum.. 20 åringen har sökt skolan och kommer hon in flyttar hon och kommer bara hem ibland.  Och då funderar jag på att 17 åringen får byta till det lilla rummet och jag och 7 åringen delar på det lite större.. 20 åringen är ok med en tältsäng när hon kommer hem eftersom  hon kommer vara hos sin pappa också 

    Och bägge äldre kommer bo lite mer hos sin pappa i sommar pga sommarjobb i närheten av där han bor så då kan jag sova i äldsta barnets säng (hennes idé)

    Jag är så kluven.... Så mkt som kommer emd separation..är inte "bara" att flytta.. 


    Man kan ju alltid ha en dagbädd i stället för bäddsoffa eller vanlig säng.
    Dagbädden är utformad som en soffa, men den har en riktig (säng)madrass (som till vanlig säng) och eventuellt bäddmadrass (om man nu vill ha det). 

    Jag har Hemnes dagbädd från IKEA och det finns bra sak med den, man kan dra ut "låd-delen" på den så den blir en "dubbel dagbädd".  Jag har även köpte stora kuddarf )på IKEA) för att sätta på "ryggstödet" av dagbädden.
    Jag köpte en tjockare wellpurmadras från Jysk till dagbädden.

    Självklart så finns ju dagbäddar på andra möbelvaruhus också.

    Så med en dagbädd så har du en riktig säng på natten och en soffa på dagen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • cupcakemom
    Anonym (vänster är ett skällsord) skrev 2023-04-16 22:24:26 följande:
    Detta kommer som en chock för många som "inte står ut längre" och väljer att separera.... Det finns ett gammalt talesätt som går: man saknar inte kon innan båset är tomt....

    För att svara något som relaterar till din egentliga fråga så googla sängskåp.
    Jag saknar inte "kon" för fem öre. Däremot så är det inte rak väg att separera oavsett vems beslut det är att bryta upp. Är mkt som ska fixas med och de flesta hushåll har inte grejer så det räcker att dela upp på två..  Jag tar med mig vissa delar sambon behåller vissa delar så funkar det. Om Man nu inte är ett asshole och tar precis allt bara för att..  
  • cupcakemom
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2023-04-16 22:18:30 följande:

    En säng är bättre för din kropp. Dessutom kan man mysa till det rejält om man använder den som soffa med stora mysiga kuddar osv.


    Sant. 
  • cupcakemom
    EnAnonumius skrev 2023-04-16 22:33:39 följande:
    Man kan ju alltid ha en dagbädd i stället för bäddsoffa eller vanlig säng.
    Dagbädden är utformad som en soffa, men den har en riktig (säng)madrass (som till vanlig säng) och eventuellt bäddmadrass (om man nu vill ha det). 

    Jag har Hemnes dagbädd från IKEA och det finns bra sak med den, man kan dra ut "låd-delen" på den så den blir en "dubbel dagbädd".  Jag har även köpte stora kuddarf )på IKEA) för att sätta på "ryggstödet" av dagbädden.
    Jag köpte en tjockare wellpurmadras från Jysk till dagbädden.

    Självklart så finns ju dagbäddar på andra möbelvaruhus också.

    Så med en dagbädd så har du en riktig säng på natten och en soffa på dagen.
    Ja jag har faktiskt varit nne på att köpa en hemnes eller brimnes. 
  • EnAnonumius
    bamsen21 skrev 2023-04-22 12:53:22 följande:

    finns många gratis soffor du kan kränga på facebook marketplace. ta en kik där vet jag! :)


    Ja det finns gratis soffor på Facebook..

    Fast TS skall ju inte kränga (sälja) själv.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Sova på soffa eller ha säng som soffa