• PrettyTiedUp

    När gravid igen efter missfall?

    Hej!


    Försökte i 15 månader innan vi fick vårt plus, fick tyvärr missfall i vecka 7.


    Hur länge försökte ni efter erat missfall innan ni blev gravida igen? Och hade ni försökt länge innan missfallet?


    Och; ni som kollar tappen, hur kändes den innan plusset?


    Min känns lite mjukare nu än vanligt, kände tyvärr inte på tappen innan missfallet. Tror att jag haft första ägglossningen efter missfallet och att jag är på ca Äl+8.

  • Svar på tråden När gravid igen efter missfall?
  • ida543
    Maymom skrev 2023-04-27 06:47:20 följande:
    Känn dig inte stressad. Enligt en dansk studie är kvinnor som mest fertila i din ålder och fram till 34. 😊
    lycka till!
    Skönt att höra! 😊
  • Maymom
    ida543 skrev 2023-04-27 09:04:56 följande:
    Skönt att höra! 😊
    Läste att du skrivit om din temp och ÄL i en annan grupp. ÄL-test visar ju bara på att kroppen förbereder sig för ÄL. oftast lyckas det inom nåt dygn. Men ibland uteblir ÄL helt och ibland får kroppen försöka igen efter någon dag. Det är först vid temphöjning du ser att ÄL skett. Vid utebliven ÄL sker ingen temphöjning.
    jag tror din kropp först försökte ägglossa men inte lyckades och då försökte igen ett par dagar senare. 
  • ida543
    Maymom skrev 2023-04-27 12:10:28 följande:
    Läste att du skrivit om din temp och ÄL i en annan grupp. ÄL-test visar ju bara på att kroppen förbereder sig för ÄL. oftast lyckas det inom nåt dygn. Men ibland uteblir ÄL helt och ibland får kroppen försöka igen efter någon dag. Det är först vid temphöjning du ser att ÄL skett. Vid utebliven ÄL sker ingen temphöjning.
    jag tror din kropp först försökte ägglossa men inte lyckades och då försökte igen ett par dagar senare. 
    Aha okej så kan det vara.. det är synd att NC "bekräftade" ägglossningen då utan den där temperaturhöjningen, man hade önskat att den kan förvarna lite att allt inte är 100 fram till dess. Jaja nu vet jag till nästa gång, och nu får jag vänta ut till BIM. Och det kan ju förhoppningsvis ha funkat ändå <3 

    Hur går det för dig?
  • Maymom
    ida543 skrev 2023-04-27 15:59:41 följande:
    Aha okej så kan det vara.. det är synd att NC "bekräftade" ägglossningen då utan den där temperaturhöjningen, man hade önskat att den kan förvarna lite att allt inte är 100 fram till dess. Jaja nu vet jag till nästa gång, och nu får jag vänta ut till BIM. Och det kan ju förhoppningsvis ha funkat ändå <3 

    Hur går det för dig?
    Jag fick se ett hjärta slå idag. Sån ångest minutrarna innan, låg i samma rum som sist vi gjorde ul och konstaterade då ma...
    men nu känner jag mig så lättad!!😊
  • Syskonförsök

    Åh grattis ❤️❤️😂


    Maymom skrev 2023-04-27 20:44:46 följande:
    Jag fick se ett hjärta slå idag. Sån ångest minutrarna innan, låg i samma rum som sist vi gjorde ul och konstaterade då ma...
    men nu känner jag mig så lättad!!😊
  • Maymom
    Syskonförsök skrev 2023-04-27 21:02:08 följande:

    Åh grattis ❤️❤️😂


    Tack😊
  • Mamanda90

    Hej,
    Beklagar era missfall!! Hjärta
    Jag fick missfall den 31 mars i vecka 6+3, visst räknas nästa mens ut från den dagen man började blöda? Om jag brukar ha en cykel på 28 dagar så var bim igår 28/4?
    Vågar inte hoppas på att det tagit sig så fort efter missfallet då mensen inte kom igår som jag trodde den skulle göra...
    Kommer den inte under dagen idag heller så gör jag ett test imorgon. Kan bli en väldigt fin födelsedagspresent till mig själv Glad

    Amanda

  • Syskonförsök

    Åh, håller tummarna ❤️ uppdatera hur det går!!


    Mamanda90 skrev 2023-04-29 06:21:21 följande:

    Hej,
    Beklagar era missfall!! // Hjärta
    Jag fick missfall den 31 mars i vecka 6+3, visst räknas nästa mens ut från den dagen man började blöda? Om jag brukar ha en cykel på 28 dagar så var bim igår 28/4?
    Vågar inte hoppas på att det tagit sig så fort efter missfallet då mensen inte kom igår som jag trodde den skulle göra...
    Kommer den inte under dagen idag heller så gör jag ett test imorgon. Kan bli en väldigt fin födelsedagspresent till mig själv Glad

    Amanda


  • Brallans
    Mamanda90 skrev 2023-04-29 06:21:21 följande:

    Hej,
    Beklagar era missfall!! // Hjärta
    Jag fick missfall den 31 mars i vecka 6+3, visst räknas nästa mens ut från den dagen man började blöda? Om jag brukar ha en cykel på 28 dagar så var bim igår 28/4?
    Vågar inte hoppas på att det tagit sig så fort efter missfallet då mensen inte kom igår som jag trodde den skulle göra...
    Kommer den inte under dagen idag heller så gör jag ett test imorgon. Kan bli en väldigt fin födelsedagspresent till mig själv Glad

    Amanda


    Håller tummarna stenhårt!! 
  • Nicecameron
    Mamanda90 skrev 2023-04-29 06:21:21 följande:

    Hej,
    Beklagar era missfall!! // Hjärta
    Jag fick missfall den 31 mars i vecka 6+3, visst räknas nästa mens ut från den dagen man började blöda? Om jag brukar ha en cykel på 28 dagar så var bim igår 28/4?
    Vågar inte hoppas på att det tagit sig så fort efter missfallet då mensen inte kom igår som jag trodde den skulle göra...
    Kommer den inte under dagen idag heller så gör jag ett test imorgon. Kan bli en väldigt fin födelsedagspresent till mig själv Glad

    Amanda


    Hoppas det blir ett positivt test !  :) 

    Jag fick själv ett missfall onsdags, skulle varit i v.11 men det hade avstannat i v.6+. Så hoppas min ägglossning kommer ingång relativt snabbt och att kroppen återhämtar sig så man kan försöka igen. Beklagar era missfall <3

  • Mamanda90

    Tyvärr inget positivit test, inte heller någon mens i sikte. Segt att gå och vänta och inte veta när den kommer tillbaka. Har alltid varit regelbunden innan detta...

    Amanda

Svar på tråden När gravid igen efter missfall?