• Humlan88

    Kan jag mejla in min ansökan trots att tiden gått ut.

    Låg två tjänster ute på platsbanken. Jag mejlade och frågade om jag kunde söka fast jag inte var färdigutbildad. Det gick alldeles utmärkt. Idag såg jag att jag fått ett mejl tillbaka en påminnelse om att ansökningstiden snart går ut. Har haft sjukt mycket i skolan, varit helt fokus på det så glömde helt enkelt bort att skicka in min ansökan. Jag skrev ett mejl och bad om ursäkt för detta. Och att jag bifogar mitt cv via mejl och skrev att jag är intesserad. Är d ok tror ni att skicka in så , en dag efter att tiden gått ut? 

  • Svar på tråden Kan jag mejla in min ansökan trots att tiden gått ut.
  • Nymphaea

    Absolut - beroende på hur många ansökningar som inkommer kan man absolut komma att ta med sena ansökningar. Tänk så här, vad har du att förlora? Tiden på att lägga ihop CV + ansökningsbrev?

    Väg den risken mot chansen att de bedömer din ansökan, och kanske blir kallad till intervju. Skickar du inte in ansökan får du garanterat inget jobb där.

  • Lönnsirap

    Det beror till 100% om hur många andra sökande som sökt, vilka kvalifikationer du har och vad de letar efter.

    Just nu letar min kommun efter 10 stycken med min yrkestitel. Att kunna lämna in tid är en god egenskap, men processen handlar också om fler saker. Får processen in 40 lämpliga kandidater till 4 tjänster kommer din ansökan bara slängas. Men letar de efter 10 personer och har för få som sökt kan du mycket väl bli aktuell.

Svar på tråden Kan jag mejla in min ansökan trots att tiden gått ut.