• Tim1998

    Osäker om det känns rätt. Råd?

    Hej, det är såhär att efter 4 år på samma jobb så fick jag och en annan kollega upp ögonen för varandra.. Vi har träffats utanför jobb i cirka 2 veckor (typ nonstop). Hon är helt underbar, och kan tänka mig att ha en framtid med henne. Men jag känner inget? Tar det såhär lång tid? Känner bara att allt är så lätt med henne, jag kan vara mig själv, allt är naturligt. Men that's it.. vi har inte haft sex än, då vi vill vänta pga vi är kollegor och vi vill vara säkra på att det blir något. Sist jag blev kär var för ca 7 år sedan, olyckligt då dock. Men då började de kännas efter sjunde träffen.. Några råd från erfarna personer här kanske? Jag har aldrig haft förhållande för den delen heller :) 

  • Svar på tråden Osäker om det känns rätt. Råd?
  • Magical

    Du skriver att du kan tänka dig en framtid med henne men du känner inget för henne? 
    Hur kan du då tänka dig en framtid med henne? 

  • Tecum

    Du har aldrig haft förhållanden skriver du, men vad är det då du vill känna? Har du varit kär och vet hur du brukar eller bör känna?

    Alla kan inte uppleva stark och okontrollerbar passion men det kan bli bra ändå. Men om allt känns både rätt och lätt är det ett gott tecken. För mig tog det någon månad innan jag blev kär i min blivande fru. Å andra sidan är kärleken lika stark nu efter 40 år...

  • Ylva34

    Det är jättesvårt att råda dig. Tror du får vänta mer. Kanske är det så att du pressar dig att du ska känna och därför kan du inte känna nåt? Att du blockar dig? Eller så är helt enkelt inte attraktionskraften där och ni bör då bara vara vänner? Även om ni inte har sex än så är eller kommer ni väl ändå bli fysiska med varandra och då känner man med kyssar och kramar om där är attraktion? Eller när du ser henne komma gåendes emot dig? Jag är nån som faller sällan men när jag faller så faller jag rätt fort. Man är kanske lite olika där också. Sen finns det olika typer av kärlekar. Vissa par har mer ömhet för varandra, andra mer passion osv. Det finns inget rätt eller fel, bara vad man själv känner är rätt. Kanske har du sett henne som en arbetskollega för länge i de fyra åren och har lite kvar den bilden av henne och att det är varför du då inte känner? Sen om ni träffat i 2 veckors tid och så intensivt så kan det bli för mycket intryck. Att du behöver lite mer tid, längta lite, komma lite ifrån. Det är inte som att du hinner sakna henne om ni både träffas på jobbet och så privat, tänker jag bara? Du kanske kommer underfull mer med dina känslor senare? 

Svar på tråden Osäker om det känns rätt. Råd?