• Anonym (TS)

    Avprogrammera sin höga sexdrift

    Något mer som verkar lyckats med detta?


    Har alltid haft en jättestor sexdrift, alltid velat ha samlag varje dag med min respektive, vilket tärt på förhållandet.

    Det jag bestämde mig för var att undvika vara allt för sysslolös förutom jobbet. Skaffade fler hobbys, satte mer mål i livet och slutade att kolla på porr helt och hållet. Och lovade mig att nästan aldrig tänka på sex mer.


    Så istället för att min käresta ska öka sin sexlust, så minskade jag min. Nästintill 0.
    Trodde inte det var möjligt, detta är Ingen trolltråd.

  • Svar på tråden Avprogrammera sin höga sexdrift
  • Sk007
    Anonym (TS) skrev 2023-04-24 13:00:28 följande:
    Avprogrammera sin höga sexdrift

    Något mer som verkar lyckats med detta?


    Har alltid haft en jättestor sexdrift, alltid velat ha samlag varje dag med min respektive, vilket tärt på förhållandet.

    Det jag bestämde mig för var att undvika vara allt för sysslolös förutom jobbet. Skaffade fler hobbys, satte mer mål i livet och slutade att kolla på porr helt och hållet. Och lovade mig att nästan aldrig tänka på sex mer.


    Så istället för att min käresta ska öka sin sexlust, så minskade jag min. Nästintill 0.
    Trodde inte det var möjligt, detta är Ingen trolltråd.


    Mitt knep har varit mycket jobb och lite sömn. Det har fungerat bra för att dämpa sexlusten.
    Men det krävs en rejäl arbetsinsats för att det skall funka.

    Att undvika porr och allt annat som kan trigga sexlusten är såklart en grundförutsättning.
  • Anonym (TS)
    Sk007 skrev 2023-04-24 13:10:05 följande:
    Mitt knep har varit mycket jobb och lite sömn. Det har fungerat bra för att dämpa sexlusten.
    Men det krävs en rejäl arbetsinsats för att det skall funka.

    Att undvika porr och allt annat som kan trigga sexlusten är såklart en grundförutsättning.

    Precis så. Att har en hög sexdrift och ständig lust är inget fel i sig. Men det känns ju ibland som en stor börda man bär på, som skall ? lösas ?. 


    Har aldrig känns som bra som nu,  när sexlusten minskat avsevärt.

  • Fabian1965

    Jag har struntat i att träna och blivit fet.
    Hustrun är även hon fetare än när vi träffades.
    Hon har aldrig tränat och tappade sexlusten för över 10 år sedan. Nu är vi bägge feta och ingen har sexlust.

  • Anonym (för mycket lust)
    Anonym (TS) skrev 2023-04-24 13:20:25 följande:

    Precis så. Att har en hög sexdrift och ständig lust är inget fel i sig. Men det känns ju ibland som en stor börda man bär på, som skall ? lösas ?. 


    Har aldrig känns som bra som nu,  när sexlusten minskat avsevärt.


    Synd, för jag hade behövt en man som du just nu.
  • Anonym (Pssst)

    Också dragit ned den till minimum, jätteskönt att slippa tänka på sånt. Slutat helt med porr

  • Anonym (Hög lust)
    Anonym (för mycket lust) skrev 2023-04-24 16:11:58 följande:
    Synd, för jag hade behövt en man som du just nu.
    Det finns många män med väldigt hög sexlust som inte får utlopp för den fullt ut...
  • Sk007
    Anonym (TS) skrev 2023-04-24 13:20:25 följande:

    Precis så. Att har en hög sexdrift och ständig lust är inget fel i sig. Men det känns ju ibland som en stor börda man bär på, som skall ? lösas ?. 


    Har aldrig känns som bra som nu,  när sexlusten minskat avsevärt.


    Jag har också kännt det som en börda. Har haft svårt att fokusera på annat än sex.
    Problemet nu är att jag är nära att tippa över till utmattning istället, det är nog inte heller bra.
    Men det är enklare att bara var slutkörd än översexuell.
Svar på tråden Avprogrammera sin höga sexdrift