• Anonym (Cecilia80)

    Känner mig ensam i graviditeten..

    Hej! jag Och min sambo väntar vårt första gemensamma barn, vi har båda barn sen tidigare från tidigare förhållanden. vi hade ett väldigt kärleksfullt och fint förhållande tidigare och de kändes så fint när vi skulle få barn ihop. Tills nu då han verkligen inte bryr sig om någonting om barnet, han säger eller nämner knappt någonting om de osv. Har tagit upp de med honom men han säger att de känns overkligt  (är i vecka 33) och att de kommer ändras när barnet är här.. är de nån mer som känner igen sig i att pappan inte bryr sig? 

  • Svar på tråden Känner mig ensam i graviditeten..
  • Yllop

    För vissa män blir inte barnet "verkligt" förrän det är fött. 
    Vi får hoppas att han blir mer engagerad när barnet väl tittat ut.

  • Anonym (Gift, 2 barn)
    Ville han verkligen ha barnet? Eller var det ett oj eller tjatbarn?
    Min make var påläst, superorolig och väldigt engagerad vid våra två graviditeter. Han blev en fantastisk pappa också .
  • Anonym (Jag med)

    Yep, jag känner igen mig. Veckan innan BF ringde han från stan och sa att nu har han förstått vad det handlar om, nu ska han vara engagerad! Han kom hem med en barnfilt. Själv fixade jag allt annat, trots hemska graviditetsbesvär. 

  • Anonym (Cecilia80)
    Yllop skrev 2023-04-28 18:29:33 följande:

    För vissa män blir inte barnet "verkligt" förrän det är fött. 
    Vi får hoppas att han blir mer engagerad när barnet väl tittat ut.


    Man kan ju hoppas att de är så iaf :/ 
  • Anonym (Cecilia80)
    Anonym (Jag med) skrev 2023-04-28 21:06:24 följande:

    Yep, jag känner igen mig. Veckan innan BF ringde han från stan och sa att nu har han förstått vad det handlar om, nu ska han vara engagerad! Han kom hem med en barnfilt. Själv fixade jag allt annat, trots hemska graviditetsbesvär. 


    Usch ja vad jobbigt :( hur har han varit som pappa när barnet väl kom? Ja saken e den att jag mått dåligt hela graviditeten Med å han har känts väldigt oförstående hela tiden :( 
  • Anonym (Cecilia80)
    Anonym (Gift, 2 barn) skrev 2023-04-28 21:01:10 följande:
    Ville han verkligen ha barnet? Eller var det ett oj eller tjatbarn?
    Min make var påläst, superorolig och väldigt engagerad vid våra två graviditeter. Han blev en fantastisk pappa också .
    De va ett litet oj barn men samtidigt något han pratat om och velat ett tag eller så :/ . Ja de låter ju helt annat än hur jag har de om man säger så xD men jag är glad för din skull! :p
Svar på tråden Känner mig ensam i graviditeten..