• Voltex

    Bekräftad ÄL, neg grav-test

    Hej!
    Är med om en liten klurig situation här. Jag har gjort en utredning och där bekräftade läkaren att jag hade ägglossat nyss via ultraljud. Det var en tom säck.
    Dagarna innan förväntad mens fick jag vattnig brun flytning, tre dagar i streck. Inget slem, inga klumpar. Lättare molvärk, men ingen känsla av sammandragningar i livmodern.
    Jag skulle haft mens igår eller förrgår, men det är bara genomskinliga flytningar. Jag tänkte att jag kunde vara gravid, tog ett test imorse, men det var negativt. 

    Jag känner mig uppgiven. Om jag har förstått det rätt kan mensen hoppa några dagar om ägglossningen gjort det. Men nu vet jag ju säkert att jag har ägglossat på tid. 

    Kanske det skedde en befruktning som höjde hormonerna lite, som sedan inte höll ....Någon som är klokare än mig? Om jag förstått det rätt ska man vänta tre dagar och testa igen om mensen inte kommer tills dess?

  • Svar på tråden Bekräftad ÄL, neg grav-test
  • Syskonförsök

    Det kan vara så att ägget har fäst sent, därav bruna flytningar strax innan mens. I så fall kan det varit för tidigt för ett test men prova om någon dag igen och se. mensen kan ju också någon gång komma lite tidigare eller senare än normalt så det kan också vara helt normalt! Håller tummarna att de blir ett plus! Är det testa tidigt test du tagit eller vanliga?

Svar på tråden Bekräftad ÄL, neg grav-test