• Hemma man

    Hur tänker ni som är/varit otrogna och förnekar det för partner som misstänker?!

    Undrar hur en person som utsätter nån för otrohet.
    Och man frågar för man märker nått är fel.
    I mitt fall,vart jag anklagad för att vara en svartsjuk jävel.
    Sen när sanningen kommer fram.
    Försökte hon förneka det ändå.
    Jag skulle aldrig vara otrogen,det förstår du väll.
    Samtidigt sätter press,pallar inte me du är svartsjuk.
    Du förstår väll det påverkar hela familjen negativt.
    Om du forsätter så hära,då orkar jag inte mer.med en tår i ögat.
    Så var tvungen skaffa bevis.
    Först då bröt hon ihop och sa sanningen.
    I allafall det jag hade bevis på.

    Varför förnekar man det.
    Försöker skylla på sin partner.
    Att det är dom som gör fel?

  • Svar på tråden Hur tänker ni som är/varit otrogna och förnekar det för partner som misstänker?!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (sådär)
    Anonym (I) skrev 2023-05-11 11:20:11 följande:
    Vad har min självbild med detta? Jag diskuterade en otrogens förklaring som tråden handlar om. Det var ju otrogna som tillfrågades och inte deras ex. Håll dig till ämnet
    Japp och mitt ex var ju otrogen och hade en massa fina förklaringar... så då är det ju on topic eller hur?

    Om du vill att andra ska hålla sig till ämnet är det väl bra om du själv gör det. Jag menar, varför frågar du mig om min självbild men gnäller över OT när jag frågar dig om din?

    Jag tycker vi överlåter det till TS att avgöra vad man får eller inte får säga i HANS tråd. 
  • Anonym (B)
    Anonym (sådär) skrev 2023-05-11 11:38:32 följande:
    Jag tycker vi överlåter det till TS att avgöra vad man får eller inte får säga i HANS tråd. 
    Ähh, det här är en tråd i ett diskussionsforum, givetvis kan ett ämne ändra inriktningen under diskussionens gång.

    Dessutom har jag svårt att se hur endast otrogna ska få sätta upp regler för vad andra inte får göra.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (B) skrev 2023-05-11 11:41:27 följande:
    Ähh, det här är en tråd i ett diskussionsforum, givetvis kan ett ämne ändra inriktningen under diskussionens gång.

    Dessutom har jag svårt att se hur endast otrogna ska få sätta upp regler för vad andra inte får göra.
    Exakt!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (sådär)
    Anonym (I) skrev 2023-05-11 13:31:10 följande:

    TS har inte frågat om min självbild så kan du förklara hur du får det till att vara ämnet? Var står det i trådstarten?

    Ja, TS avgör det är ju det jag menar, han frågar otrogna om hur de tänker så därför tog jag för givet att eftersom du gav det svaret i ditt inlägg, på TS fråga 


    Hur tänker ni som är/varit otrogna 

    så är du en av dessa. Och det var ditt svar som jag diskuterade om men du håller dig inte till ämnet utan börjar diskutera min självbild istället, som inte har med tråden att göra. Är du seriös eller vill du fortsätta tramsa?


    Jag skrev inte att TS frågat om din självbild, jag frågade dig varför DU börjar snacka om självbilder när du sen hävdar att det är OT? 

    Tramset står ju du för eftersom det var du som tog upp det. Så frågan borde du i så fall ställa till dig själv.
  • Anonym (I)
    Anonym (sådär) skrev 2023-05-11 13:37:38 följande:
    Jag skrev inte att TS frågat om din självbild, jag frågade dig varför DU börjar snacka om självbilder när du sen hävdar att det är OT? 

    Tramset står ju du för eftersom det var du som tog upp det. Så frågan borde du i så fall ställa till dig själv.
    Nej, du frågade om min självbild men du har inte lyckats förklara vad det har med ämnet att göra.

    Jag har inte alls tagit upp min självbild, jag tog upp din eftersom du valde att svarar i en tråd som vänder sig till otrogna och frågar hur de tänker, det är otrognas tankesätt som helt uppenbart är ämnet.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (I) skrev 2023-05-11 13:55:26 följande:
    Nej, du frågade om min självbild men du har inte lyckats förklara vad det har med ämnet att göra.

    Jag har inte alls tagit upp min självbild, jag tog upp din eftersom du valde att svarar i en tråd som vänder sig till otrogna och frågar hur de tänker, det är otrognas tankesätt som helt uppenbart är ämnet.
    Gösses vilket jäkla svammel och lek med ord... du verkar uppenbarligen ha svårt att stå för vad du skriver.
    Anonym (I) skrev 2023-05-10 19:38:10 följande:
    Hur många gånger har du varit otrogen och när och hur kom du fram till dessa insikter om dig själv? Fortsätter du försvara din självbild så nu eller var det förr?

  • Anonym (I)
    Anonym (sådär) skrev 2023-05-11 14:07:10 följande:
    Gösses vilket jäkla svammel och lek med ord... du verkar uppenbarligen ha svårt att stå för vad du skriver.
    Anonym (I) skrev 2023-05-10 19:38:10 följande:
    Hur många gånger har du varit otrogen och när och hur kom du fram till dessa insikter om dig själv? Fortsätter du försvara din självbild så nu eller var det förr?
    Jag har inga problem att stå för vad jag skriver, otrognas självbild hör givetvis till ämnet tänkte jag där.
  • Anonym (B)
    Anonym (Nej) skrev 2023-05-10 21:51:55 följande:
    När känslorna är borta och ens partner vägrar att inse att relationen är död.

    När partnern inte vill bli av med sin marktjänst.

    När ens självförtroende pendlar runt noll.
    Menar du att du inte skulle kunnat avsluta utan att vara otrogen?

    Fungerade uppbrottet på ett bra sätt för dig? För partnern? Vet partnern? Hur är er relation nu?

    Har ni barn tillsammans?


  • Anonym (sådär)
    Anonym (I) skrev 2023-05-11 14:14:16 följande:
    Jag har inga problem att stå för vad jag skriver, otrognas självbild hör givetvis till ämnet tänkte jag där.
    Och vad du tycker är såklart facit för vad man får eller inte får skriva?
  • Anonym (I)
    Anonym (sådär) skrev 2023-05-11 14:23:22 följande:
    Och vad du tycker är såklart facit för vad man får eller inte får skriva?
    Jag läser TS och vad han frågade
  • Anonym (sådär)
    Anonym (I) skrev 2023-05-11 14:33:41 följande:
    Jag läser TS och vad han frågade
    Japp och andra läser oxå det TS skriver men svarar något annat än du gör. Och det får du helt enkelt acceptera.... 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (sådär)
    Anonym (I) skrev 2023-05-11 15:00:34 följande:
    Jag har inte svarat på TS, utan försökt diskutera ämnet men du ville ju inte utveckla utan hellre prata OT om min självbild. Och du får faktiskt acceptera att jag skriver att ditt trams om min självbild är OT. Bara att läsa TS och vad han frågar, så inser man det.
    Fast nu är du faktiskt själv OT när du tjafsar om vad man får skriva. Tråden handlar ju inte om vem som bestämmer vad andra får skriva eller hur?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nej)
    Anonym (B) skrev 2023-05-11 14:19:31 följande:
    Menar du att du inte skulle kunnat avsluta utan att vara otrogen?

    Fungerade uppbrottet på ett bra sätt för dig? För partnern? Vet partnern? Hur är er relation nu?

    Har ni barn tillsammans?
    Efter år av psykisk misshandel hade jag inte kraften att avsluta på annat sätt.

    Vår relation är minst sagt frostig. Inte så mycket på grund av otroheten, utan mera bråk om pengar.

    Vi har barn som mitt X fullkomligt skiter i

    Som tur är har jag och mina barn en bra relation och min övriga familj finns där och stöttar mig.
  • Anonym (B)
    Anonym (Nej) skrev 2023-05-11 19:30:23 följande:
    Efter år av psykisk misshandel hade jag inte kraften att avsluta på annat sätt.

    Vår relation är minst sagt frostig. Inte så mycket på grund av otroheten, utan mera bråk om pengar.

    Vi har barn som mitt X fullkomligt skiter i

    Som tur är har jag och mina barn en bra relation och min övriga familj finns där och stöttar mig.
    Tack för att du svarade på mina frågor, så att jag kan förstå hur du tänkte.
Svar på tråden Hur tänker ni som är/varit otrogna och förnekar det för partner som misstänker?!