• chrisse

    Paus

    Jag har sedan 9 månader en relation med en man. Vi träffas så ofta vi kan. Under dessa 9 månader har jag alltid haft med mig alkohol till honom. Vad vi än har gjort så har jag velat ha alkohol. Han dricker nästan aldrig. När han dricker så blir det alkoholfritt.
    Jag har druckit för att döva min ångest . Självmedicinerat.
    Jag har mått sämre och sämre och det har blivit en negativ spiral.
    För ca 3 dagar sedan sa min partner att det finns ett stort irritationsmoment gällande mitt drickande.
    Han vill att vi ska fortsätta att träffas men inte som det ser ut nu.
    Vi har bestämt att vi tar en paus och att jag får söka hjälp med mitt beroende.
    Det känns både befriande och jobbigt.
    Har ni några tips på hur jag ska tänka eller förhålla mig till det. 


    Alkoholproblem
  • Svar på tråden Paus
  • Mortiscia80

    Jag tycker att det är hög tid att du tar itu med ditt drickande. Du borde se fram emot befrielsen från alkoholen som dövningsmedel och söka terapi omgående för att behandla den underliggande ångesten.

  • chrisse

    Det är precis det jag ska göra.
    Drickandet har gått för långt. Jag har bestämt mig.
    Kommer att må så mkt bättre 🤗


    Alkoholproblem
  • Ylva34

    Låter fint du ska söka hjälp för det. 


    Sen gällande pausen. Jag är själv för eller av och jag tror inte på pauser, men det är som sagt jag det. Har haft det nån gång väldigt kort innan jag gjorde slut på eländet och gick. 

    Om det nu är paus tror jag det är viktigt för din egen del att ni verkligen vet vilka regler som gäller och om paus är något för dig? Det kanske är något för honom, men inte dig? 


     

Svar på tråden Paus