• Mmmmmmmmm

    Ny på att dejta

    Hej! 


    jag är i mitten av 30 års åldern och haft ett längre förhållande sen jag var 17 år så jag kan verkligen inte detta med att dejta. 
    Behöver ha lite råd kring mannen jag börjat dejta.

    Han är 10 år äldre än mig, varit singel några år (vad jag vet) enligt dejtingsidan vi träffades på så letar han efter ett seriöst förhållande. Han började skriva till mig och bjöd ut mig på första dejt. 

    På första dejten så träffades vi på fik och pratade en bra stund, slutar med att han kysser mig och vi hånglar resten av dejten. 


    Andra dejten så bjuder jag hem honom och  vi hamnar till sängs inom 15 min 😂🙃 jag vart bra sugen då jag inte haft sex på ett år typ. Hela dejten tog väl typ två timmar.

    Tredje dejten hos honom, lunch, mycket sex, promenad.

    nu har vi haft våran 6 dejt (utöver 2 korta hångelstunder när vi knappt haft nån tid för att träffas, jag har sovit över hos honom 3 gånger, vi har lagat mat, sett film, MYCKET sex, bio, promenad. 


    ja det låter ju rätt bra, men jag känner mig alltid som veckans ligg när jag åker ifrån honom, känner mig lite iväg jagad, får en kyss, och ett hej då, inget längtar tills nästa gång eller ens en fråga på när vi ses nästa gång. jag vet aldrig om det var sista dejten eller ej. har dessutom sett han han varit inloggad på dejtingsidan nån timme efter att jag åkt, och då känner man ju sig ännu mer som veckans ligg.

    han hör inte av sig spontant på sms, men skriver ofta och frågar hur dagen varit på kvällen och typ alltid godnatt.
    ser dock att han är inne minst 2-3 gånger på dagen på dejtingsidan. 
    ställer dock typ inga motfrågor på saker å ting. 

    jag har sagt till honom att jag gillar honom och att jag börjat få känslor för honom och att jag känner mig lite rädd för att få känslor för någon. svaret blev att han förstår och att vi inte behöver stressa och kan ta det i lugn och ro. Frågade vad han tyckte om mig och han svarade att han tycker jag är härlig och att han gillar mig mer för varje gång vi ses.

    jag vet att enda sättet för mig är att fråga, men vad tror ni, tror ni att min magkänsla stämmer att han inte är så värst intresserad utan det bara är förbannat smidigt sex för honom?? 


    sorry för ett långt och rörigt inlägg 😂


     

  • Svar på tråden Ny på att dejta
  • FillippaFL

    Jag tror tyvärr att din magkänsla stämmer. Fast en del dejtar ju flera samtidigt nu för tiden (oj va gammal jag låter) så han kanske är intresserad men söker andra. I mina öron låter det inte så lovande i alla fall. Hoppas att jag har fel.

  • Mmmmmmmmm

    Ja exakt Filippa. 


    Blir dock rätt lack om så är
    fallet då han vet att jag haft det jäkligt tufft sista året iom att min make gick bort och att jag har ett litet barn. Så tycker att han borde fatta att jag är lite fel person att leka med ens känslor. 

  • Mortiscia80

    Jag tror också din magkänsla stämmer, att det handlar om sex. Ett gott råd är att vänta ett tag med sex  om du försöker hitta något seriöst.

  • Mmmmmmmmm

    Funderar på att skriva och fråga rakt ut? vi bor långt ifrån varandra nämligen. Men samtidigt så känns det lite väl tidigt också eller??? Jag är såååå kass på sånt här! 


    tänkte att en äldre snubbe borde vara lite mer mogen?

  • Mortiscia80

    Om du frågar rakt ut så nekar han antagligen ändå. Ett misstag du gör här är att anta att killar är respektfulla, tänker på dina känslor osv när sanningen är att det finns många hala ålar ute i det där havet med alla fiskar och de räknar med att du är en stor flicka som har lite livserfarenhet och tar ansvar för dina egna tankar och känslor. När du undrar om han inte borde vara mer mogen är svaret tyvärr nej. Ålder är ingen garanti för någonting. Du skrev också att han borde förstå att en kille inte borde leka med dina känslor, nej det är inte alls som förstår det, inte alla som bryr sig utan tycker att den som ger sig in i leken osv och det finns så klart de som bara ljuger för att få sig ett ligg, eller är fega och inte vågar vara ärliga. Finns många varianter.

    Ett annat gott råd: dejta bara killar som bor i närheten. Du vill inte stå där med den perfekta killen en massa mil bort så att någon av er måste lämna sitt liv för att ni ska kunna bo ihop.

  • FillippaFL
    Mmmmmmmmm skrev 2023-05-04 21:14:47 följande:

    Ja exakt Filippa. 


    Blir dock rätt lack om så är
    fallet då han vet att jag haft det jäkligt tufft sista året iom att min make gick bort och att jag har ett litet barn. Så tycker att han borde fatta att jag är lite fel person att leka med ens känslor. 


    Åh, jag beklagar! Så tråkigt att höra, det måste vara otroligt tufft.

    Ja, man tycker ju att folk ska ta hänsyn och som allra minst behandla sin dejt med respekt, men min uppfattning är TYVÄRR att dejtingvärlden inte riktigt funkar så. Har därför helt slutat med dejtingappar. Känns som att ens värde som människa försvinner.

    Tycker absolut att du ska fråga honom. Bättre att veta nu än att dra ut på det. Håller tummarna för dig!
  • Mmmmmmmmm

    Skrev och frågade, om det bara var sex eller seriös dejting.
    kändes som att han blev rätt ställd.  


    han tyckte ändå det var seriöst,så jag ringde upp honom och vi pratade lite. Han sa att han skriver med andra och jag kan väl tycka att det är hyfsat fair, vi har ändå bara setts 1 1/2 månad. vi har nog lite olika kommunikationsstil vilket jag funderat på innan. Vi är nog rätt olika som personer. 


    men men? tiden får avvisa helt enkelt! 

Svar på tråden Ny på att dejta