• andiie

    Att bli ghostad förstör både ens sexualitet och tillit

    Min upplevelse av att nyligen blivit ghostad efter att ha träffat en person i ca 6 månader, både i socialt och sexuellt avseende, är att det tar jättemycket på tilliten och sexualiteten.

    Det hade varit stor skillnad på om jag hade fått ett avslut av den andre. Istället för att bara gå upp i rök. Lämnad utan att få något svar. En känsla av skam uppstår  av att ha blottat sig själv och ha litat på någon. En fråga dröjer sig kvar "var jag inte en människa för dig och därför värd mer"?

    Jag känner mig inte lika trygg längre i vart jag har människor, ffa då gällande sex och relationer. 

    Någon annan som har erfarenheter att dela utifrån detta?

  • Svar på tråden Att bli ghostad förstör både ens sexualitet och tillit
  • Lynx123

    Jag blev ghostad efter ett år. Blev jätteledsen. Sedan kom han tillbaka, ville förklara sig och bli ihop igen. Jag förlät honom men ville inte fortsätta efter det - han var ju en fegis och hur skulle jag kunna räkna med honom efter det? Men det var då och det var han. Tänker inte låta mig själv eller andra lida av det.

  • Ylva34

    Försök tänk hur många människor du har råkat på som ghostat dig? Är det "bara" den ende så försök håll andan uppe och tänk att det är den personen som är en looser, för det är man om man ghostar. Det är inte att du inte är värd ett förväl. Det är att du varit med någon med mindre integritet, ryggrad än vad du har. Ta inte på dig andras skuld. Isolera dig inte efter detta, gör tvärtom. Bli inte misstänksam. Isåfall är det som att den som ghostar dig fortfarande vunnit. Den som ghostat ska inte ta ifrån dig din framtid också. 

  • andiie
    Lynx123 skrev 2023-05-05 15:49:02 följande:

    Jag blev ghostad efter ett år. Blev jätteledsen. Sedan kom han tillbaka, ville förklara sig och bli ihop igen. Jag förlät honom men ville inte fortsätta efter det - han var ju en fegis och hur skulle jag kunna räkna med honom efter det? Men det var då och det var han. Tänker inte låta mig själv eller andra lida av det.


    Låter klokt! 
    Man blir verkligen ledsen och uppgiven.
  • andiie
    Ylva34 skrev 2023-05-05 17:46:54 följande:

    Försök tänk hur många människor du har råkat på som ghostat dig? Är det "bara" den ende så försök håll andan uppe och tänk att det är den personen som är en looser, för det är man om man ghostar. Det är inte att du inte är värd ett förväl. Det är att du varit med någon med mindre integritet, ryggrad än vad du har. Ta inte på dig andras skuld. Isolera dig inte efter detta, gör tvärtom. Bli inte misstänksam. Isåfall är det som att den som ghostar dig fortfarande vunnit. Den som ghostat ska inte ta ifrån dig din framtid också. 


    Precis. Det är väl det som oroar mig mest. Att tilliten till andra försvinner. Det blir som ringar på vattnet. 
  • Ylva34
    andiie skrev 2023-05-05 23:16:32 följande:
    Precis. Det är väl det som oroar mig mest. Att tilliten till andra försvinner. Det blir som ringar på vattnet. 
    Ja men tänk vilken relation som helst tar tid för att bygga upp tillit, men man kanske inte tänker på det på samma vis som i en kärleksrelation. Relationen till arbetskamrater, bit för bit. Alla relationer är bit för bit, steg för steg. 
Svar på tråden Att bli ghostad förstör både ens sexualitet och tillit