• Anonym (Trött på att vara gravid)

    Hatar att vara gravid

    Är gravid i v. 27 och mår jättedåligt. Det initiala illamående höll i sig länge, till v.23 ungefär. När illamåendet väl började klinga av började magen krångla istället. Så fort jag äter eller dricker något blir jag uppblåst och illamående vilket nu har blivit så jobbigt att jag överväger att sluta äta eftersom jag blir liggandes resten av dagen efteråt. Det initiala illamående var hemskt, men mycket bättre än detta. Därtill övriga klassiska grav.besvär som svullnad, trötthet, orkeslöshet, ryggont o.s.v...
    Hur ska jag orka mig igenom detta, tips mottages tacksamt. 

  • Svar på tråden Hatar att vara gravid
  • Anonym (Pest o pina)

    Jag mådde pest med båda barnen, men speciellt med den andra eftersom jag var höggravid sommaren -18. Jag tog en dag i taget. När jag inte ens orkade det tog jag en halv dag, en timme och ibland räknade jag minuter. 5 minuter färre kvar att vara gravid typ. Jag försökte sysselsätta mig så jag inte hann tänka eller känna efter så mycket.
    Vad gäller mat måste du ju äta för bådas skull. Men ät lite och ofta. Kanske drabbats av magkatarr? Inte alls ovanligt magen ballar ur som gravid. Det finns medicin som är okey att ta som gravid. Ät sånt du gillar och mår bra av och undvik mat som gör dig svullen och illamående. Jag hade svårt äta med andra barnet och gick egentligen inte upp alls på slutet förutom bebisens vikt. Min b.m sa att det var bättre jag åt vad som helst som jag fick ner än tänkte på näring och nyttigheter med maten.
    Det känns som evigheter kvar när man mår uselt som gravid, men jag lovar- det kommer gå fortare än du tror. Och belöningen är värd det. Solig

Svar på tråden Hatar att vara gravid