• Anonym (Onansist javisst? Eller?)

    Skulle du kunna vara tillsammans med en onansist?

     


    Ja som rubriken lyder, skulle du kunna vara ihop med en onanist? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en onansist?
  • flygrl
    Anonym (Men??) skrev 2023-05-15 20:37:23 följande:
    Så är det ju ... man har, även om man är i ett förhållande ett ansvar för sitt eget välmående. Kan ju innefatta onani.....
    Skulle inte inkludera någon som röker på i mitt liv - däremot skulle jag välkomna någon som tar ansvar för sitt eget sexliv. Därmed inte sagt att jag skulle utnyttja det, hennes liv, hennes val......

    Asså onani är ju nåt dom flesta ägnar sig åt ibland så det skulle jag inte ha problem med. Däremot förstås om det är tvångsmässigt eller nåt så det tar över tillvaron eller mannen föredrar onani framför att ha sex med mig som man ibland läser om här i forumet. 


    Röka på rör sig liksom på en annan nivå som jag ser det och är inget jag vill ha i mitt liv. 

  • Anonym (Men??)
    flygrl skrev 2023-05-15 20:45:47 följande:

    Asså onani är ju nåt dom flesta ägnar sig åt ibland så det skulle jag inte ha problem med. Däremot förstås om det är tvångsmässigt eller nåt så det tar över tillvaron eller mannen föredrar onani framför att ha sex med mig som man ibland läser om här i forumet. 


    Röka på rör sig liksom på en annan nivå som jag ser det och är inget jag vill ha i mitt liv. 


    Röka på går bort!
    Att onanera är dock lite att ta ansvar för sitt eget mående kan jag tycka.
    Innebär ju också att någon annan inte kan bestämma vad du tänker på när du tar hand om dig själv. 
    Har ju några minnen som rullar i huvudet men det har ingen ev. partner med att göra - och inte  jag med hennes "bilder" heller.
  • Anonym (B)
    Anonym (Som hobby då?) skrev 2023-05-15 20:35:49 följande:

    Om det är rekreationellt som hobby så ok, men inte en kompulsiv onanist :( 


    Snabb fråga, VEM har onani som hobby??
  • Anonym (B)
    Anonym (B) skrev 2023-05-15 21:03:47 följande:
    Snabb fråga, VEM har onani som hobby??
    "Jo jag tränar på gym, målar tavlor, är aktiv i en förening och så onanerar jag också", said noone ever.
  • Anonym (Men??)
    Anonym (B) skrev 2023-05-15 21:03:47 följande:
    Snabb fråga, VEM har onani som hobby??
    Kanske inte "hobby" men som tvång finns säkert en hel del skulle jag tro.
    Hoarder eller samlare?
    Onanist eller njutare?
  • Anonym (B)
    Anonym (Men??) skrev 2023-05-15 21:06:47 följande:
    Kanske inte "hobby" men som tvång finns säkert en hel del skulle jag tro.
    Hoarder eller samlare?
    Onanist eller njutare?
    Jo men då är man ju lite sjuklig och skulle behöva terapi. Att bara vara "onanist", dvs onanera lite som lusten faller på, är helt normalt däremot.
  • Anonym (Onanie dr)
    Anonym (B) skrev 2023-05-15 21:03:47 följande:
    Snabb fråga, VEM har onani som hobby??
    Precis, jävla amatörer! Oprofessionella klåpare! :P
  • Anonym (B)
    Anonym (Onanie dr) skrev 2023-05-15 22:55:20 följande:
    Precis, jävla amatörer! Oprofessionella klåpare! :P
    Haha! :D
  • PunkPyret

    Onanist, vad är det? 
    Jag skulle på allvar bli orolig om en kille sa att han aldrig någonsin runkar. 

  • 50Q

    Att leva i ett äktenskap och samtidigt ägna sig åt onani. Ja, hur ska man uttrycka det på bästa sätt? Kanske har man ett överdrivet sexbehov, eller ja överdrivet behov av orgasm/utlösning då? Vill verkligen inte klandra någon heller. 

    Men jag tänker att det sexuella behov man har tas om hand inom parrelationen. Det var ju ömsesidig stark attraktion som gjorde att man ville gifta sig. Om den attraktionen avtar så kanske man ska ta det som en tydlig "vink" om att andra intressen och behov inträder istället? 

    Onani är väl väldigt ofta sammanlänkat med konsumtion av porr? Och jag skulle aldrig kunna leva nära en man som konsumerar porr. Om man blir triggad att onanera när man tittar på porr, så ska man kanske helt enkelt undvika porr? Porr och onani går nog väldigt ofta hand i hand. 

    Det säger sig liksom självt. Vad TÄNKER den som onanerar på?  Om det skulle vara så att den tänker på sin partner, så borde den kanske vara med sin partner eller åtminstone vänta på att det tillfället kommer? 

    Är det särskilt härligt att din tjej/kille hetsar upp sig på andras könsorgan? Och hela kroppar för den delen? 

    Så nej är mitt svar. Skulle lämna en onanist. 

  • Anonym (Slicko)
    50Q skrev 2023-05-22 01:47:55 följande:

    Att leva i ett äktenskap och samtidigt ägna sig åt onani. Ja, hur ska man uttrycka det på bästa sätt? Kanske har man ett överdrivet sexbehov, eller ja överdrivet behov av orgasm/utlösning då? Vill verkligen inte klandra någon heller. 

    Men jag tänker att det sexuella behov man har tas om hand inom parrelationen. Det var ju ömsesidig stark attraktion som gjorde att man ville gifta sig. Om den attraktionen avtar så kanske man ska ta det som en tydlig "vink" om att andra intressen och behov inträder istället? 

    Onani är väl väldigt ofta sammanlänkat med konsumtion av porr? Och jag skulle aldrig kunna leva nära en man som konsumerar porr. Om man blir triggad att onanera när man tittar på porr, så ska man kanske helt enkelt undvika porr? Porr och onani går nog väldigt ofta hand i hand. 

    Det säger sig liksom självt. Vad TÄNKER den som onanerar på?  Om det skulle vara så att den tänker på sin partner, så borde den kanske vara med sin partner eller åtminstone vänta på att det tillfället kommer? 

    Är det särskilt härligt att din tjej/kille hetsar upp sig på andras könsorgan? Och hela kroppar för den delen? 

    Så nej är mitt svar. Skulle lämna en onanist. 


    "Man ska" och "man ska inte", och så vidare...

    Frågan är varför du tycker så. Varför stör det dig att partnern njuter på egen hand ibland, om det inte påverkar ert gemensamma sexliv?
  • Anonym (Vet inte riktigt)

    En tvångsmässig onanist kunde bli en sak för mycket. Men en man som onanerar som komplement till vårt sex skulle bara göra mig upphetsad. Har aldrig sett nåt sånt och det är en fantasi.

  • Anonym (Njae)

    Jag blir liksom lätt på sex när jag onanerar. Känner ingen lust att ha sex med min partner om jag nyss onanerat själv. Han fungerar likadant. Så skulle han onanera på en måndag så går den dagen bort för gemensamt sex. Skulle jag då onanera en tisdag så är båda dagarna förlorade eller hur man ska säga. Så då kan man ju fundera. Vad fyller onanin för syfte? Absolut ska man känna sin egen kropp, bejaka dem osv. Men när man känner att det går att göra fullt ut inom sin relation? ja då blir ju onani inte ett alltför hett alternativ. Bryr mig inte om ifall han runkar ibland men jag vill inte vara utan sex för att han drog en runk i duschen. Han vill inte ha en runk i duschen om han kan få en avsugning eller en omgång. Men nu gör han typ aldrig det vad jag vet. Vi har mkt sex. Varierat sex. öppen kommunikation kring sex. Jag nekar aldrig sex. Eftersom han inte vill om han runkat och alltid vill så tror jag inte att det sker. Men som sagt. Bryr mig inte i det egentligen. 


    Däremot tror jag efter att ha ingått i den här relationen länge, att de flesta människor inte kan få utlopp för sin sexualitet med en annan människa. Så man behöver sitt eget lilla hörn. Riktigt jädra bra sex som tillfredställer en mentalt såväl som fysiskt gör onani meningslöst. Jag vill inte vara med någon sexuellt som jag har sämre sex än det där riktigt jädra bra sexet med. Så därför nej tack till ngn som inte vågar/kan/vill kommunicera sig till nivån bäst. Dvs ngn som behöver sex med sig själv lika mkt som sex med mig. Jag har haft det så tidigare med men nu när jag upplevt det andra. Sex med  nyförälskelsenivån på pirr i kombination med teknik och passion så är onani mkt sällsynt. 

  • Anonym (Jossan)

    Både jag och min kille onanerar mycket, både var för sig och tillsammans. Även till porrfilm. Onani och porr har snarare berikat vårt sexliv. Ibland vill man onanera och ibland vill man knulla. Jag har inget emot att han sätter sig i soffan och runkar till porr medan jag t.ex jobbar. Har ett flexibelt jobb och jobbar en hel del hemifrån. Det har aldrig inverkat negativt på vårt sexliv. Jag skulle säga att det är något positivt för oss. 

  • PunkPyret
    Anonym (Jossan) skrev 2023-10-07 10:38:10 följande:

    Både jag och min kille onanerar mycket, både var för sig och tillsammans. Även till porrfilm. Onani och porr har snarare berikat vårt sexliv. Ibland vill man onanera och ibland vill man knulla. Jag har inget emot att han sätter sig i soffan och runkar till porr medan jag t.ex jobbar. Har ett flexibelt jobb och jobbar en hel del hemifrån. Det har aldrig inverkat negativt på vårt sexliv. Jag skulle säga att det är något positivt för oss. 


    Helt enig! För oss är det också bara bra att vara öppna och både berätta och visa våra fantasier. Både visa själva eller visa filmer för varandra, det stimulerar.
  • Freddie K

    Att onanera är ju normalt. Vi alla gör det mer eller mindre. Vissa gör det mer och andra mindre, men vi alla gör det, så jag förstår inte riktigt vart du vill komma med den här omröstningen?


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en onansist?