• Fredriksson0

    Hjälp han lämnar inte lägenheten

    Jag och min kille bråkar VARJE dag o allt o inget vi har gjort slut typ 20 gånger sen januari 

    nu har jag bett honom lämna lägenheten då jag är trött på honom?

    till dagens bråk: allt började med att han skulle prova sin nya rakapparat för att trimma skägget nu till problem 1, jag tycker inte de är snyggt med killar i för kort skägg vilket han vet så nu ser han ut som en tonåring ksk fel av mig att reagera så?? 

    problem 2 de va hår ÖVERALLT på mitt badrum, jag bad honom ta bort de säker 10 gånger men fick ändå göra de.

    har tröttnat på honom så mycket nu att jag vill göra slut, vi har hängt ihop nu i 1 månad i sträck utan att lämna varandra 1 min, jag har bett honom dra flera gånger för jag behöver tid för mig själv o han får inte. Hag har hotat han fleeeeera gånger med polis men inget hjälper vad f*n ska jag göra????

  • Svar på tråden Hjälp han lämnar inte lägenheten
  • Anonym (K)

    Du kan gott och väl säga att du känner dig hotad av hans närvaro, med tanke på att han blir våldsam när du försöker få ut honom. Berätta att han försöker slå sönder dina fönster när du har försökt och att du inte klarar en enda natt till med honom.

  • Anonym
    Fredriksson0 skrev 2023-05-16 22:54:37 följande:
    Dom sa att jag ska avva tills IMORGON😩 vet inte vad jag ska göra längre
    Ring igen
  • Fredriksson0
    Anonym (K) skrev 2023-05-16 22:58:24 följande:

    Du kan gott och väl säga att du känner dig hotad av hans närvaro, med tanke på att han blir våldsam när du försöker få ut honom. Berätta att han försöker slå sönder dina fönster när du har försökt och att du inte klarar en enda natt till med honom.


    berättat allt till dom och han har även varit våldsam men dom lyssnar inte och att jag är rädd för honom men dom säger bara att jag ska avvakta 
  • Anonym (K)
    Fredriksson0 skrev 2023-05-16 23:01:06 följande:
    berättat allt till dom och han har även varit våldsam men dom lyssnar inte och att jag är rädd för honom men dom säger bara att jag ska avvakta 
    Ring igen och igen och igen tills de fattar att de ska komma och plocka ut fanskapet.
  • Fredriksson0
    Anonym (K) skrev 2023-05-16 23:02:32 följande:
    Ring igen och igen och igen tills de fattar att de ska komma och plocka ut fanskapet.
     U gapar han o skriker på mig att allt är mitt fel😩 vill bara att han ska lämna mig ifred 
  • Anonym (K)

    Och fråga VARFÖR du ska avvakta! Svara bara emot dem på den punkten, för det finns ingen anledning att vänta till imorgon. Fråga också vilken tid de i så fall tycker att du kan få hjälp med att avhysa en oönskad våldsam person ur din lägenhet. Måste du vänta till kl. 6 på morgonen? Eller 7? Och varför då, varför i så fall inte NU? Låter mest som godtycklighet det där.

  • Anonym (K)
    Fredriksson0 skrev 2023-05-16 23:04:20 följande:
     U gapar han o skriker på mig att allt är mitt fel😩 vill bara att han ska lämna mig ifred 
    Spela in honom!
  • Anonym (K)

    Och ring polisen IGEN! Berätta att han nu har börjat skrika och bråka för att han förstår att du vill att han går.

  • Anonym (Konstigt)
    Fredriksson0 skrev 2023-05-16 22:54:37 följande:
    Dom sa att jag ska avva tills IMORGON😩 vet inte vad jag ska göra längre
    Jag tror inte du ringt. Om du ringt 112 och sagt att en man i din lägenhet är hotfull och vägrar lämna så har de garanterat inte sagt att du ska avvakta.
  • Anonym

    Öppna balkongdörren / fönstren och skrik på hjälp
    Hoppas att grannarna ringer polis

  • Anonym (K)
    Anonym (Konstigt) skrev 2023-05-16 23:08:45 följande:
    Jag tror inte du ringt. Om du ringt 112 och sagt att en man i din lägenhet är hotfull och vägrar lämna så har de garanterat inte sagt att du ska avvakta.
    Så länge han inte är hotfull NU så kan de ha bett ts avvakta. Det räcker inte att han varit våldsam tidigare, de reagerar mest på akuta situationer och anser väl inte att det är akut för ts än.
  • Anonym (Beväpnad)

    Säg att du "tror" (så har du inte gjort något fel när det visar sig att han inte är det) att han är beväpnad, då brukar det bli fart på dem!

  • Anonym (K)

    God morgon ts! Om killen inte har lämnat din lägenhet så börja ring polisen NU. Säg att de sagt åt dig att avvakta, att du inte kunnat sova på hela natten och att du undrar exakt NÄR de tänker behaga komma och hjälpa dig avhysa en oönskad person.

  • Anonym (Kl)

    Hur kan de säga att du ska avvakta, han begår ju hemfridsbrott NU. 

    Ring hyresvärden/styrelsen och se till stt de avaktiverar taggen. 

    Fixa en övervakningskamera till fönstret. Vi har Arlo, väldigt smidiga. 

Svar på tråden Hjälp han lämnar inte lägenheten