• Nemiia

    IBS värre under graviditet el något annat?

    Hej!

    Någon med IBS som är/varit gravid och vill berätta hur det varit?

    Jag jar haft IBS i många år och är ordentligt utredd. Innan denna graviditet åt jag lchf och var nästintill helt symtomfri.
    Men så blev jag gravid, är tifigt i vecka 5+2 och var tvungen att sluta med lchf.
    Dessutom åkte vi på en planerad resa till grekland och är där nu. Jag har senaste dagarna starat dagarna med mycket kramper och smärtor och stora tarmtömningar och många och långa toabesök. När pecis allt kommit ut och jag känner mig helt svag dricker jag mycket vatten. Det vänder sedan helt och jag mår som vanligt resten av dagen. Sedam börjar det om igen dagen efter.
    Inte kan väl salmonella yttra sig så? Då har man väl jämn diarre? Jag har inte ätit något opastöriserat eller annat man inte ska äta förrutom tomat och gurka, skulle vara pm det inte är skölht. Gurkan är skalad. Ingen annan i familjen är dålig.
    Jag känner tydligt att det är magen och inte bebismagen. 

  • Svar på tråden IBS värre under graviditet el något annat?
  • ladylovely

    Jag tycker min ibs har blivit bättre. Jag kan plötsligt äta gluten och äpplen igen utan problem bland annat. Jag brukar normalt hålla mig borta från gluten, laktos äpplen samt all sorts lök. Svullna magen och toalettbesöken kommer man nog aldrig ifrån, den får man på köpet av graviditeten också.

Svar på tråden IBS värre under graviditet el något annat?