• Anonym (Wizz)

    Otrohet att ha tajta byxor på jobbet?

    Om gifta kvinnor har tajta byxor på jobbet.. typ läder, jeans eller något mjuk.. är det en indikation att de vill få uppmärksamhet från män? Kan leda till otrohet eftersom de vill visa rumpan? 

  • Svar på tråden Otrohet att ha tajta byxor på jobbet?
  • Anonym (Petra)
    Anonym (f) skrev 2023-05-25 15:21:42 följande:
    Men varför blir det jobbigare? Jag tror nog att även män kan skilja på personligheter hos kvinnor. 

    Jag har ofta tighta kläder av bekvämlighetsskäl då mitt yrke är aktivt, kan bjuda på att någon dreglar, även om jag inte är sugen tillbaka.
    Väl formulerat!

    Det talas hela tiden om 'män som dreglar '

    Har NÅGON här faktiskt upplevt just det, 'män som dreglar'?

    Annars är ju även denna tråden - som så många andra - full av bullshit och generaliseringar

    Någon?
  • Anonym (Relevant_fråga)
    Anonym (ärligt) skrev 2023-05-25 13:38:05 följande:
    Ärligt talat så ger kvinnor som du problem till oss andra kvinnor som är intresserade av att ha välsittande kläder, men inte är intresserade av att uppmuntra män att dregla. Det är så pass många kvinnor som vill att män ska stirra dreglande med tungan ute, så att män av förklarliga skäl lätt tror att alla kvinnor är såna.

    Jobbigt läge, jag ska inte försöka ta ifrån dig din enkla tillfredsställelse i att män stirrar på din rumpa. 

    Men som sagt, det gör livet jobbigare för oss andra. 
    Är det så många kvinnor som vill detta? Jag upplever ändå att de är ganska få.

    Det handlar ju annars om att sätta gränser på individnivå, antingen signalerar man att man gillar att få blickar och trånande män efter sig, eller så signalerar man att jag är inte  den typen som gillar detta. De flesta brukar förstå instinktivt var andras gränser går.

  • Anonym (Ann)
    Anonym (Petra) skrev 2023-05-25 15:37:07 följande:
    Väl formulerat!

    Det talas hela tiden om 'män som dreglar '

    Har NÅGON här faktiskt upplevt just det, 'män som dreglar'?

    Annars är ju även denna tråden - som så många andra - full av bullshit och generaliseringar

    Någon?
    Undrar också. Jag vet många män som beundrat min rumpa med blickar men jag har aldrig noterat någon som dreglat. Har visserligen inga ögon i nacken men tvivlar. Och jag bjuder gärna på lite rumpa så länge jag slipper ovälkommet närmande men där jag jobbar verkar de flesta män ha koll på hur man beter sig.
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Ann) skrev 2023-05-25 15:46:47 följande:
    Undrar också. Jag vet många män som beundrat min rumpa med blickar men jag har aldrig noterat någon som dreglat. Har visserligen inga ögon i nacken men tvivlar. Och jag bjuder gärna på lite rumpa så länge jag slipper ovälkommet närmande men där jag jobbar verkar de flesta män ha koll på hur man beter sig.
    Eller hur?

    Att män och kvinnor kollar in varandra och flirtar är både normalt och trevligt.

    Har aldrig hört om någon som dreglar, varken män eller kvinnor.

    Rent trams
  • Anonym (Relevant_fråga)
    Anonym (Petra) skrev 2023-05-25 15:59:24 följande:
    Eller hur?

    Att män och kvinnor kollar in varandra och flirtar är både normalt och trevligt.

    Har aldrig hört om någon som dreglar, varken män eller kvinnor.

    Rent trams
    Förekommer ju på var och varannan arbetsplats och utbildning. Även män och kvinnor som är i förhållanden flirtar och beter sig lite "utmanande".


  • Anonym (Petra)
    Anonym (Relevant_fråga) skrev 2023-05-25 16:15:12 följande:
    Förekommer ju på var och varannan arbetsplats och utbildning. Även män och kvinnor som är i förhållanden flirtar och beter sig lite "utmanande".
    Absolut - ganska sunt och hälsosamt och något extra gott att leva för.

    Känner du till någon som dreglar, kanske?
  • Anonym (Relevant_fråga)
    Anonym (Petra) skrev 2023-05-25 16:25:08 följande:
    Absolut - ganska sunt och hälsosamt och något extra gott att leva för.

    Känner du till någon som dreglar, kanske?
    Inte dreglar just. Men en del män har ett klart gränsöverskridande beteende, vilket en del kvinnor faktiskt uppmuntrar. Men visst blir ens dag lite ljusare när man får bekräftelse från en kvinna som tycker om att känna sig uppskattad.

  • Anonym (Petra)
    Anonym (Relevant_fråga) skrev 2023-05-25 16:31:19 följande:
    Inte dreglar just. Men en del män har ett klart gränsöverskridande beteende, vilket en del kvinnor faktiskt uppmuntrar. Men visst blir ens dag lite ljusare när man får bekräftelse från en kvinna som tycker om att känna sig uppskattad.
    Jamen då så, då kanske inte allt är så väldigt jobbigt som en del här försöker få oss att tro hela tiden 
  • Ordinär Man
    Anonym (Wizz) skrev 2023-05-20 11:37:24 följande:
    Otrohet att ha tajta byxor på jobbet?

    Om gifta kvinnor har tajta byxor på jobbet.. typ läder, jeans eller något mjuk.. är det en indikation att de vill få uppmärksamhet från män? Kan leda till otrohet eftersom de vill visa rumpan? 


    Varför går hon till jobbet från första början, om det inte vore för att visa upp sig Klart det är otrohet om hon dessutom drar blickar till sig.

    Vad är problemet? Klarar du inte av att försörja henne, så att hon måste få till ett arbete och bjuda ut sig för de andra anställda?
  • Anonym (Petra)
    Ordinär Man skrev 2023-05-25 19:50:02 följande:
    Varför går hon till jobbet från första början, om det inte vore för att visa upp sig Klart det är otrohet om hon dessutom drar blickar till sig.

    Vad är problemet? Klarar du inte av att försörja henne, så att hon måste få till ett arbete och bjuda ut sig för de andra anställda?
    Spot on - 100 % ren gris
  • Anonym (Uppmärksamhet)

    Ja, det är klart dom vill. 


    Det är löjligt annars, målar sig så man inte känner igen dom osminkade, tighta kläder för att visa mycket av formen ect. Det betyder ju inte att de är otrogna. Tror mest det handlar om bekräftelse.

    Jag är irriterad på vissa kvinnor på gymmet, det handlar om 1mm tyg men man ser allt ändå. Det är väl klart alla tittar och det är precis de dom vill. De kan ju alltid ta på sig ett par shorts och t-shirt men det går ju inte.
    jag har köpt ett par tights jag med, med manlig cameltå, som jag squatar och putar mycket med. Jo, visst glor alla kvinnor också, sambon blir obekväm men även alla killar.
    Jag funderar serigöst att fixa med inbyggd strong eller bara ett par string, kanska jättekorta leggings?.


    Leggings till alla män!:)

  • Anonym (Nej??)

    Nej det är inte otrohet. Det kan helt enkelt vara så att hon tidigare haft en platt pannkake-röv och först efter många års gymmande har fått en röv som ser bra ut i sådana byxor, och bara för att hon numera är 35 och gift så tar inte det bort att hon är väldigt stolt över sin röv numera och vill visa upp den.

    Det betyder inte att hon vill ha en otrohetsaffär. 

  • Pixie99

    Frågan och en del av svaren låter skrämmande lik det som talibanerna i Afghanistan hävdar, att en kvinna som visar sina former är lösaktig och saknar moral. 

    Jag har ofta tajta kläder eftersom jag trivs med den stilen, dvs både liten, tuff men feminin, dessutom tycker att jag fortfarande har en kropp som kan bära upp dem. Ärligt talat har jag inget alls emot att någon tittar på min rumpa om de vill. Jag känner mig varken förminskad eller objektifierad av det och det betyder definitivt inte att jag vill ha en affär med någon: jag gillar helt enkelt att känna mig attraktiv. 

Svar på tråden Otrohet att ha tajta byxor på jobbet?