• Anonym (Wilma)

    Jag har fått Kivra men aldrig beställt det

    Hur kommer det sig?

  • Svar på tråden Jag har fått Kivra men aldrig beställt det
  • Anonym (B)
    Anonym (Wilma) skrev 2023-06-01 15:31:59 följande:

    Tack, men det är för sent nu. Massor
    med räkningar som skickats dit och som jag väntat på (avbetalning på lån). Som gått till KF ocn nu måste jag betala av hela lånet direkt. 


    Den Mail Kivra skickat aviseringar till är en Mail jag inte använder. 


    Ja, det gäller att hålla koll och plocka bort sådant man inte använder. Du borde även reagerat när du inte fick dina räkningar. 
  • Yllop
    Anonym (Wilma) skrev 2023-06-01 15:31:59 följande:

    Tack, men det är för sent nu. Massor
    med räkningar som skickats dit och som jag väntat på (avbetalning på lån). Som gått till KF ocn nu måste jag betala av hela lånet direkt. 


    Den Mail Kivra skickat aviseringar till är en Mail jag inte använder. 


    Autogiro is da shit.
    Det enda du behöver göra är att se till att det finns tillräckligt med pengar på kontot så sker överföringarna automatiskt.

  • Anonym (Wilma)
    Yllop skrev 2023-06-01 17:06:54 följande:

    Autogiro is da shit.
    Det enda du behöver göra är att se till att det finns tillräckligt med pengar på kontot så sker överföringarna automatiskt.


    Det hjälper ju knappast mig nu?
    Har i övrigt inga problem med att det kommer på posten heller
  • Anonym (Wilma)
    Anonym (B) skrev 2023-06-01 15:44:05 följande:
    Ja, det gäller att hålla koll och plocka bort sådant man inte använder. Du borde även reagerat när du inte fick dina räkningar. 
    Faktiskt inte, då detta lån betalas oregelbundet. 
  • Anonym (isf)
    Yllop skrev 2023-06-01 17:06:54 följande:

    Autogiro is da shit.
    Det enda du behöver göra är att se till att det finns tillräckligt med pengar på kontot så sker överföringarna automatiskt.


    Autogiro suger! E-faktura till banken däremot is da shit!
  • Anonym (isf)
    Anonym (Wilma) skrev 2023-06-01 17:51:18 följande:
    Faktiskt inte, då detta lån betalas oregelbundet. 
    Oregelbundet? Hur går det till? Skickar de ut räkningar när de vill, med typ 10, 57 och 109 dagars mellanrum lite random?
  • Anonym (Wilma)
    Anonym (isf) skrev 2023-06-01 17:59:19 följande:
    Oregelbundet? Hur går det till? Skickar de ut räkningar när de vill, med typ 10, 57 och 109 dagars mellanrum lite random?
    Rätt random, kanske inte riktigt med dina tidsintervaller dock 
  • Anonym (..)

    Alltså du måste någon gång ha registrerat dig på Kivra. Jag har också varit emot Kivra. sen började mitt jobb enbart skicka ut lönespec på Kivra och då fick jag registrera mig. Första gången jag loggade in fanns bara lönespec:en där.  Veckan efter började det komma fakturor till Kivra. 

  • Anonym (Wilma)
    Anonym (..) skrev 2023-06-01 18:06:11 följande:

    Alltså du måste någon gång ha registrerat dig på Kivra. Jag har också varit emot Kivra. sen började mitt jobb enbart skicka ut lönespec på Kivra och då fick jag registrera mig. Första gången jag loggade in fanns bara lönespec:en där.  Veckan efter började det komma fakturor till Kivra. 


    Jag har ju aldrig gjort det mig veterligen 
  • Anonym (r)

    Inte ens med skatteåterbäringen som jag frågade innan?

  • Anonym (?)
    Anonym (..) skrev 2023-06-01 18:06:11 följande:

    Alltså du måste någon gång ha registrerat dig på Kivra. Jag har också varit emot Kivra. sen började mitt jobb enbart skicka ut lönespec på Kivra och då fick jag registrera mig. Första gången jag loggade in fanns bara lönespec:en där.  Veckan efter började det komma fakturor till Kivra. 


    Vad är det för fakturor som kommer Kivra? Har inte Kivra och har inte tänkt skaffa heller, men tänkte att det kan vara bra att veta.
  • Anonym (..)

    Eon , union , 3 , försäkringar - alla fakturor jag har kommer på Kivra.

  • Anonym (Skumt)

    Så mystiskt!

    Om jag vore du hade jag kollat vad som var det första meddelandet jag hade på Kivra. Det känns troligt att det på något vis är kopplat till att du fick Kivra. Då kanske du kan dra dig till minnes något som förklarar hur det har gått till.

  • Anonym (?)
    Anonym (..) skrev 2023-06-02 19:38:29 följande:

    Eon , union , 3 , försäkringar - alla fakturor jag har kommer på Kivra.


    Jaha. Jag har allt sånt på E-Faktura.
Svar på tråden Jag har fått Kivra men aldrig beställt det