• liranlaran

    Gravid med ex

    För att göra en lång historia kort så har jag efter en blöt kväll råkat hamna i säng med mitt ex som jag tidigare har fått barn med. Jag är nu gravid och är i valet och kvalet om jag ska behålla. Återkommer till att det största hindret att behålla är att fkassan skulle dra in underhållsstödet för de andra barnen för att de tror vi har en relation. Det har vi verkligen inte! Han har idag aldrig barnen och bor högst sporadiskt i samma kommun, utan jobbar 3h bort. Finns det någon solskenshistoria där fkassan faktiskt trott på en eller är det dömt till att tro att en bidragsfuskar att behålla?

  • Svar på tråden Gravid med ex
  • Anonym (Mila)

    Jag fått barn igen med samma kulle. Vi bor inte ihop så finns ingen anledning att jag inte skulle få pengar. De dubbelkolla säkert och ev hembesök men ha man rent mjöl i påsen så spelar de ignen roll.
    Min kompis kom de hem till , kollade lite snabbt och gick

  • liranlaran

    Åh det ger mig hopp! Bara läst där de misstrott allt. De får mer än gärna komma hem till mig och kolla. Har inget att dölja överhuvudtaget. Men fattar att det ser enormt knäppt ut.

  • Hellishen

    Men varför vill du över huvudtaget skaffa fler barn med en pappa som inte bryr sig om de barn han redan har? Räcker du som ensam förälder till fler än de du redan är själv med? Hur ser framtidsplanen ut?

  • liranlaran

    Ja det är ju absolut en poäng att ta med, jag har snöat fast i att reda om jag ens har ett val just nu. Kommer jag förbi det steget kommer nog fler praktiska detaljer som "räcker jag till" att komma in. Men tack för en viktig poäng även fast det inte hörde till ämnet :)

Svar på tråden Gravid med ex