• Anonym (The magic number)

    Både män och kvinnor föredrar jämnåriga sexpartners

    Hur är det för dig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Både män och kvinnor föredrar jämnåriga sexpartners
  • Anonym (L)
    Anonym (The magic number) skrev 2023-06-05 13:33:37 följande:
    Ok. Ändå så skriver du här. Jag personligen är säker på att de flesta tycker att det spelar roll.
    Du ställde en fråga och nu undrar du varför jag svarade på den? Om du har bestämt dig för vad som är rätt svar så skriv det i din t och be de som inte håller med att låta bli att skriva.
  • Postman

    För mig spelar åldern roll ja. Ju närmre de är mina barn i ålder ju mindre attraherad blir jag. Jag kan tycka att unga kvinnor är söta, fina, vackra men skulle aldrig någonsin vilja inleda ett förhållande med dem. 


    Jag skulle kunna tänka mig en 10 år yngre kvinna och max 5 år äldre. Det är vad jag känner såhär spontant.  

  • Anonym (H)
    Anonym (L) skrev 2023-06-05 12:46:20 följande:

    Ålder är bara en siffra och jag blir inte kåt på en siffra utan en kvinna. Hon kan vara 20 eller 55. Spelar ingen roll om det är rätt i övrigt och ömsesidigt intresse finns.


    Håller med dig helt. Och ingen har trackat mig när jag raggat på yngre. Eller äldre.
  • Anonym (Grannen)

    Ja, jag föredrar en jämnårig partner, men anser att yngre kvinnor är fysiskt sett mycket mer attraktiva.

  • Anonym (gg)
    Postman skrev 2023-06-05 13:47:09 följande:

    För mig spelar åldern roll ja. Ju närmre de är mina barn i ålder ju mindre attraherad blir jag. Jag kan tycka att unga kvinnor är söta, fina, vackra men skulle aldrig någonsin vilja inleda ett förhållande med dem. 


    Jag skulle kunna tänka mig en 10 år yngre kvinna och max 5 år äldre. Det är vad jag känner såhär spontant.  


    Jag är kvinna och har samma ålderspreferenser.

    Nu är den äldsta jag haft relation med 16 år äldre, den yngsta 12 år yngre, någonstans runt min egen ålder hade antagligen varit mest praktiskt, och man har ofta lite mer gemensamt om man inte bara ser till sex.
  • Anonym (66an)

    Jag kan helt klar attraheras av (betydligt) yngre kvinnor. Men det betyder inte att jag egentligen vill ha sex med dem. Jag bara myser lite och fantiserar.

  • Anonym (I know it when I feel it)

    De allra flesta kanske inte har sex utan att andra faktorer spelar in iallafall inte kvinnor. Utan tvekan har yngre oftast attraktivare kroppar eftersom huden är slätare ser mer elastisk ut.

    Men lika snygga som yngre kroppar, är äldres intellekt och livserfarenheter attraktiva och  som skapar intressantare människor mer fler lager och nyanser.
    Därför går det inte att säga att yngre automatiskt är mer attraktiva. Det är liksom helheten som gör en människa sexig och attraktiv och framförallt vad som händer i mötet, hur man fungerar ihop och förhåller sig till varann.

    Kemi kroppsdofter och hur man samtalar, hur det känns när man tar i varann, igenkänning mm. Sånt går aldrig att förutse eller generalisera så där.

  • Anonym (Draktränare)

    Osar välbekant med åldersfixeringen hos vissa här. Om vi ser till TS barometer visar den faktiskt i skrivande stund på ett resultat. Så långt vill majoriteten av män och kvinnor allra helst träffa en jämnårig partner. Samma målbild gäller för mig men jag kan bli attraherad av 10-15 år yngre killar och av 15-20 år äldre män. 

  • Anonym (Kvinna)

    Hittills har jag blivit kär i och känt mig attraherad av personer i min egen ålder.
    De jag har haft längre förhållande med har varit ett år yngre, födda samma år som jag, och ett år äldre.
    Mina föräldrar är 20 år äldre än mig och mitt äldsta barn lite mer än 20 år yngre och det känns väldigt främmande för mig att bli attraherad av någon i mina föräldrars eller i mina barns ålder. 
    Fem år hit eller dit-absolut, det gör ingen skillnad i den här åldern (40+), eventuellt tio år upp eller ner, kanske? Om personligheterna verkligen matchar.

    Vad andra gör bryr jag mig inte om, så länge det inte rör sig om stor åldersskillnad där den yngre är VÄLDIGT ung samtidigt som den yngre är i beroendeställning. Det är inte okej.

  • Anonym (Grannen)
    Anonym (Draktränare) skrev 2023-06-05 23:48:12 följande:

    Osar välbekant med åldersfixeringen hos vissa här. Om vi ser till TS barometer visar den faktiskt i skrivande stund på ett resultat. Så långt vill majoriteten av män och kvinnor allra helst träffa en jämnårig partner. Samma målbild gäller för mig men jag kan bli attraherad av 10-15 år yngre killar och av 15-20 år äldre män. 


    Jag tycker majoriteten påtalar att man helst väljer någon i sin egen ålder, men att man är svag för unga kvinnor rent attraktionsmässigt.
  • Anonym (The magic number)
    Anonym (Draktränare) skrev 2023-06-05 23:48:12 följande:

    Osar välbekant med åldersfixeringen hos vissa här. Om vi ser till TS barometer visar den faktiskt i skrivande stund på ett resultat. Så långt vill majoriteten av män och kvinnor allra helst träffa en jämnårig partner. Samma målbild gäller för mig men jag kan bli attraherad av 10-15 år yngre killar och av 15-20 år äldre män. 


    Normen är 2 års skillnad.
  • Anonym (The magic number)
    Anonym (I know it when I feel it) skrev 2023-06-05 23:46:06 följande:

    De allra flesta kanske inte har sex utan att andra faktorer spelar in iallafall inte kvinnor. Utan tvekan har yngre oftast attraktivare kroppar eftersom huden är slätare ser mer elastisk ut.

    Men lika snygga som yngre kroppar, är äldres intellekt och livserfarenheter attraktiva och  som skapar intressantare människor mer fler lager och nyanser.
    Därför går det inte att säga att yngre automatiskt är mer attraktiva. Det är liksom helheten som gör en människa sexig och attraktiv och framförallt vad som händer i mötet, hur man fungerar ihop och förhåller sig till varann.

    Kemi kroppsdofter och hur man samtalar, hur det känns när man tar i varann, igenkänning mm. Sånt går aldrig att förutse eller generalisera så där.


    Hindrar inte folk från att generalisera.
  • Anonym (gg)
    Anonym (I know it when I feel it) skrev 2023-06-05 23:46:06 följande:

    De allra flesta kanske inte har sex utan att andra faktorer spelar in iallafall inte kvinnor. Utan tvekan har yngre oftast attraktivare kroppar eftersom huden är slätare ser mer elastisk ut.

    Men lika snygga som yngre kroppar, är äldres intellekt och livserfarenheter attraktiva och  som skapar intressantare människor mer fler lager och nyanser.
    Därför går det inte att säga att yngre automatiskt är mer attraktiva. Det är liksom helheten som gör en människa sexig och attraktiv och framförallt vad som händer i mötet, hur man fungerar ihop och förhåller sig till varann.

    Kemi kroppsdofter och hur man samtalar, hur det känns när man tar i varann, igenkänning mm. Sånt går aldrig att förutse eller generalisera så där.


    Jag tycker den där livserfarenheten är det sexigaste som finns. I de som verkligen har den, alla mognar kanske inte, men att tex ha en flirt med en man som är 40 plus kan verkligen vara helt annorlunda än att göra det med en man under 30. 
  • Guldnovan

    Jag är 57 och föredrar för en relation en jämnårig enbart på att han då förmodligen är i samma fas som jag, vuxna barn som inte bor hemma. Han förväntar sig inte att få barn med mig heller. 
    Inte för att jag attraheras av 55+. 

    För sex spelar det ingen roll. Har haft 25 år yngre och 13 år äldre. 

    Men åldern följer ju med min ålder. Framförallt upp, det minskar för varje år jag själv blir äldre. 

  • Anonym (Draktränare)
    Anonym (Grannen) skrev 2023-06-06 06:50:56 följande:
    Jag tycker majoriteten påtalar att man helst väljer någon i sin egen ålder, men att man är svag för unga kvinnor rent attraktionsmässigt.
    Exakt, det stora flertalet anger preferensen jämnårig partner. Så ser oxå våra parbildningamönster generellt ut. 

    Ja, i renodlad fysisk attraktion är många kvinnor svaga för yngre män. Både män och kvinnor åter connectar med sin ungdom och de arketyper de då fann attraktiva. En tidsresa sker alltså utöver fräschören 20 åriga killar och tjejer i regel besitter. Bekant med fenomenet. Ändå anser jag ålder rakt igenom verkligen inte gör det. Andra egenskaper än ålder avgör matchen för min del. Exempel på det är personkemi. Ålder är egalt. 
    Anonym (The magic number) skrev 2023-06-06 07:19:27 följande:
    Normen är 2 års skillnad.
    Okej ny statistik? 4 år skillnad har tidigare angetts som optimal för längre förhållanden. Observera mannen 4 år äldre än kvinnan. 
  • Anonym (Draktränare)
    Anonym (I know it when I feel it) skrev 2023-06-05 23:46:06 följande:

    De allra flesta kanske inte har sex utan att andra faktorer spelar in iallafall inte kvinnor. Utan tvekan har yngre oftast attraktivare kroppar eftersom huden är slätare ser mer elastisk ut.

    Men lika snygga som yngre kroppar, är äldres intellekt och livserfarenheter attraktiva och  som skapar intressantare människor mer fler lager och nyanser.
    Därför går det inte att säga att yngre automatiskt är mer attraktiva. Det är liksom helheten som gör en människa sexig och attraktiv och framförallt vad som händer i mötet, hur man fungerar ihop och förhåller sig till varann.

    Kemi kroppsdofter och hur man samtalar, hur det känns när man tar i varann, igenkänning mm. Sånt går aldrig att förutse eller generalisera så där.


    Väldigt bra beskrivet! 


    Kemi, kroppsdofter och hur man samtalar, hur det känns när man tar i varann, igenkänning mm.  Sånt går aldrig att förutse eller generalisera så där. 


    Så är det precis för mig! 

  • Aixam

    Den älsta kvinnan var 35 år äldre än mig, det bästa sexet. Totalt hämningslös och med mycket erfarenhet.
    Men frun 7!år yngre!? Vakrare att se på men med mycket fler hämningar

  • Anonym (Äldre)

    Jag är själv 35 år och sexet har alltid varit bättre med äldre kvinnor, det absolut bästa sexet har jag haft med en kvinna som var 10 år äldre än mig. 

    Vi var tillsammans i 5 år, hon hän gav sig helt, tog sig tiden att sugen mig riktigt hård osv. Har aldrig blivit så upphetsad av en jämnårig tjej och då hade ändå den här äldre kvinnan bristningar, var mullig med lite övervikt osv. 

    Allt handlar inte enbart om utseende. 

    Det tog tyvärr slut då vi var i olika stadier i livet, saknar henne väldigt ofta. 

  • Anonym ((äldst = bäst))
    Aixam skrev 2023-09-04 22:20:39 följande:

    Den älsta kvinnan var 35 år äldre än mig, det bästa sexet. Totalt hämningslös och med mycket erfarenhet.
    Men frun 7!år yngre!? Vakrare att se på men med mycket fler hämningar


    Instämmer till fullo !

    Har precis samma erfarenhet.  Började med en ytlig kompis morsa, 28 år äldre. Det var en vändpunkt för mig.  Senare blev det allt flera äldre, den äldsta 35 år äldre. Har haft yngre också, helt ner till 17 år yngre.

    För enbart sex finns det ingen tvivel ....  äldst = bäst. 
Svar på tråden Både män och kvinnor föredrar jämnåriga sexpartners